2013-03-18, 16:08
Medlem
VonGlides avatar
Hej, jag har nyligen köpt en begagnad macbooK PRO som blir min extradator. Men problemet är bara att jag har försökt uppdatera den från lion till mountain lion. Men det går inte riktigt. Som vanlig har jag följt Mac regler osv, skickat in mitt "kvitto" o.s.v. Men deras svar till mig är att mitt "kvitto" (som är ett garantibevis) inte fungerar som kvitto. Men saken är att jag har inget "kvitto". Kvittot som köparen innan mig fick var digitalt och han har inte kvar det. Utan har bara kvar garantibeviset. Så jag skrev till dem - men har ännu (1 vecka sedan) inte fått något svar. Så vad tror ni - hur ska jag lösa detta?

Mvh// VG.
Citera
2013-03-18, 16:44
Medlem
Joomlas avatar
Unless you bought it from a reseller, you don't qualify for the upgrade. I'm not sure used/refurbished hardware qualifies in the first place.

"If you recently bought a new Mac from Apple or an Apple Authorized Reseller that doesn’t include OS X Mountain Lion, you may qualify for a free upgrade from the Mac App Store."

Apple - See if you qualify for a free OS X upgrade

Solution: Buy it from the app store or "buy" it with your degraded morals, and your time, off the pirate bay. Either works

Also, pun intended with the pirate bay part.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in