• 1
  • 2
2016-06-21, 23:13
Medlem
Jag undrar om det var Doris Hopp jag hade som kund på SEB Odengatan/Roslagsgatan sent 60-tal. Hur såg hon ut? Den jag misstänker var mörkhårig och hade en gul Porsche och bar leopardpäls. Hade aldrig kassaärenden utan bara till bankfacket. När jag berättade flr G W trodde han det var hon. Banken låg ju också nära hennes bostad.
Vad tror du som kände henne?
Citera
2016-06-22, 12:05
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irobi
Jag undrar om det var Doris Hopp jag hade som kund på SEB Odengatan/Roslagsgatan sent 60-tal. Hur såg hon ut? Den jag misstänker var mörkhårig och hade en gul Porsche och bar leopardpäls. Hade aldrig kassaärenden utan bara till bankfacket. När jag berättade flr G W trodde han det var hon. Banken låg ju också nära hennes bostad.
Vad tror du som kände henne?
Här har vi två bilder som ska föreställa Doris Hopp.

http://snaphanen.dk/upload/2011/10/doris.jpg

http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/image...4e1/DORIS+HOPP
Citera
2016-06-22, 20:41
Medlem
Vill bara tillägga att Martin Hopp har en egen tråd här på FB.
Citera
2016-06-22, 21:23
Medlem
Floragatans avatar
I boken om bordellhärvan av Deanne Rauscher et al. återges en del av den telefonavlyssning som polisen gjorde av Doris Hopp. Jag kommer inte ihåg så mycket mer än att det var en hel del snuskpratande med väninnor/anställda om kunder och andra prostituerade i Doris stall. Bland annat beklagade sig Hopp över att en av tjejerna hade så "ful fitta". Det framkom också att om kunden önskade det, så deltog Doris villigt i gökandet och att hon uppskattade både manliga och kvinnliga sexpartners.
Citera
2017-09-16, 22:28
Medlem
Donny-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Nåt annat ni undrar över?

Vad gjorde du hos Doris som barn? Hur kom det sig att du hängde i hennes lägenhet så pass mycket?
Citera
2018-03-19, 12:13
Medlem
Håller på med ett skolarbete om Doris har någon någon mer information? Tror ni det finns någon under denna tid som var med som man kan ta kontakt med och kanske intervjua? Eller är det ett känsligt ämne? Tex Eva Bengtsson eller?
Citera
2024-10-18, 18:52
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
I boken om bordellhärvan av Deanne Rauscher et al. återges en del av den telefonavlyssning som polisen gjorde av Doris Hopp. Jag kommer inte ihåg så mycket mer än att det var en hel del snuskpratande med väninnor/anställda om kunder och andra prostituerade i Doris stall. Bland annat beklagade sig Hopp över att en av tjejerna hade så "ful fitta". Det framkom också att om kunden önskade det, så deltog Doris villigt i gökandet och att hon uppskattade både manliga och kvinnliga sexpartners.
Deanne Rauschers bok är mycket intressant.

Vem var det sexualsadistiska aset till regissör/filmskådis som piskade flickorna blodiga?
Citera
2024-10-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Deanne Rauschers bok är mycket intressant.

Vem var det sexualsadistiska aset till regissör/filmskådis som piskade flickorna blodiga?
Det var väl Tomas Hellberg.
Citera
2024-10-19, 01:17
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Det var väl Tomas Hellberg.
Det tror jag inte. I boken sktod det att personen ifråga var död och Hellberg dog så sent som 2023. Boken är ju från 2012.
Citera
2024-10-19, 11:54
Medlem
Vet inte om det kommit fram men hennes dåvarande man (nog Martin Hopps farsa) jobbade
som typ dörrvakt på Sheraton o skaffade kunder till doris - det var visst så det började - om
detta fortsatte i förlängningen vet jag inte - förmodligen kunde Doris sen stå på egna ben
inom fittbitcheriet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in