Citat:
Ursprungligen postat av Saveyourself
Har du haft en hundkompis hemma kan det vara för att pissa revir.
Min pissade i sängen (i min och hundens, ja vi sover ihop) efter att en annan hund varit där och sprungit.
Avvakta och se om det fortsätter, det kan ha med löp och mognad att göra. se till att hunden får i sig vatten ordentligt. byt flera gånger om dagen, hundar kan va kräsna

Ja en hundkompis är här ibland men tror inte det handlar om revirkissning, eftersom problemet delvis är att hon kissar så sällan. Förmodligen var hon jättekissnödig och därför gjorde det inne - då undrar jag: varför passar hon inte på att kissa ute när tillfälle erbjuds?
Citat:
Ursprungligen postat av anom
hon kanske inte får tillräckligt med vätska i sig?
hon kanske är skendräktig om du missat ett löp?
hon kanske inte mår bra?
Oavsett anledning så är det inte bra att hon inte kissar.
troligen så är det så att hon inte får i sig tillräckligt med vätska.
Testa att använda en annan skål om det är så att hon dricker dåligt
ibland kan det räcka.
Och se till att byta vatten ofta, en hund ska ha färskt vattten
Mycket möjligt, ibland dricker och äter hon dåligt (dock handlar det mest om att hon äter dåligt). Dock finns det alltid vatten och detta byts kanske 5-6 gånger om dagen i alla fall.
Tog ditt råd och bytte till en annan skål (vanlig flingskål) och nu har hon druckit två gånger senaste 10 minutrarna! Minst sagt intressant. Tråkigt för mig dock som nyligen spenderade fina pengar på ett par schyssta, rediga hundskålar!
I övrigt så är hon HUR pigg som helst, inga tecken på att hon mår dåligt förutom ovannämnda. Väldigt morgontrött emellanåt om det skulle vara något.