Tjenare, förlåt för jag gör en ny tråd men fick inget svar i tråden jag postade och börjar få bråttom då jag drar utomlands om 6h!
Tjenare! Går lite och funderar över att köpa en systemkamera så fick ta över farsans gamla Nikon D200 och se om jag tycker det är lite småroligt!
I början när jag tog bilder så kom de över "hela" skärmen. Nu på senare tid efter jag har pillat runt samt några polare så täcker bilden endast 1/4. Och när jag går in på bilden och försöker bläddra vidare, så är bilden pyttelite inzoomad så den går bara åt höger respektive vänster på kameran.
http://www.bilddump.se/bilder/201303...83.119.139.png
lite luddigt förklarat. Detta är skitdrygt då jag inte kan bläddra mellan bilderna utan måste klicka på "Pil-tecknet" och gå in på varje bild försig.
Kan någon lösa detta? Livstilt och farsan är utomlands och jag drar till USA om ett par timmar
Efter att ha pillat lite till så ser jag att ja nu byter bilder med "scroll"saken längst upp till höger. Men jag vill byta tillbaka så jag byter bild med knapparna. Samt få så det blir helbild direkt och inte 1/4 bild.