Citat:
Ursprungligen postat av KurK
Hej.
Ja, vart ska jag börja. Jag är en student i en studentstad, jag har aldrig riktigt kommit in i studentlivet. Mina dagar ser ut så att jag sitter å pluggar själv för det mesta, läser humaniora ämne, ingen klasskänsla och mycket självstudier, sedan går jag på gym, själv. Ungefär var tredje vecka träffar jag min flickvän, som jag har långdistans med. Då njuter jag av livet, vi hittar på saker, allt är bra.
Sedan sticker hon, jag får panikkänslor, blir deprimerad i flera dagar efter. Jag har mitt liv utan henne, det är ett liv ingrävt i studieböcker, rutin i att träna. Jag känner mig så jävla ensam, att ibland känner jag att livet inte är värt att leva. Jag vet inget annat än att sitta å plugga och träna, jag vet inte vad jag ska göra av min tid, jag kan inte leva så här känner jag.
Har varit i nästan en exakt likadan situation för två år sedan, då som student också. Mitt problem var att jag precis som dig gillade träning och inte gillade festande. När flickvännen stack (långdistans) var jag precis som du deppig och gle lätt tillbaka i mitt gamla tråkiga spår, vilket är enklast. Mitt tipps är att försöka hitta någon ny vän, kanske via träningen eller skolan. Även om ni inte har klasskänsla så finns det alltid något sätt att träffa någon som du kanske kan hänga med, bestäm att du tränar med en annan som tränar regelbundet så kanske du blir inbjuden till div middagar fester osv.
Idag tycker jag festande är otroligt kul, i princip allt socialt. Mycket på grund av att jag är singel och har bytt stad men framförallt för att jag har träffat folk som jag kul annars med. Att då gå ut och göra saker som att festa gör att man har ännu roligare och blir bätte vänner, festandet kommer bli kul! Sen kanske du får offra träningen lite något som för mig upplevdes omöjligt. Träna vardagar festa helgerna och ÄT ORDENTLIGT på bakfyllan så klarar man sig fint med tanke på att man får mycket av varje ( :
Vill du leva resten av ditt liv med flickvännen eller är det kanske så att ni är tsm för att du inte har så mycket annat att göra? Att byta umgänge och bli singel gör otroligt mycket!
Detta fixar du, börja bara med att försöka vara en "glad typ" så kommer folk prata med dig om du pratar med dem ( :