2013-03-17, 18:24
Medlem
dokoalseleds avatar
Helt plötsligt hade startsidan bytts ut från google till yahoo och i sökfältet stod yahoo istället för google. Jag ser knappar för amazon och ebay nu som jag tror att de inte var där förut, men lite osäker på det sista. Har jag blivit hackad?
Citera
2013-03-17, 20:03
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Helt plötsligt hade startsidan bytts ut från google till yahoo och i sökfältet stod yahoo istället för google. Jag ser knappar för amazon och ebay nu som jag tror att de inte var där förut, men lite osäker på det sista. Har jag blivit hackad?

Nej, Firefox uppdateras automatiskt, så det är nog bara därför.
Citera
2013-03-17, 21:56
Medlem
5t3f4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Nej, Firefox uppdateras automatiskt, så det är nog bara därför.
Mjo, men Firefox lägger inte till reklam eller byter ut din sökmotor automatiskt.
Förmodligen har du nyligen installerat något program som kommer med valjmöjlighet att ändra startsida, sökmotor med mera.
Lite irriterande, men inte värre än att du kan ändra tillbaka allting i inställningar.
Citera
2013-03-18, 16:36
Medlem
Joomlas avatar
Firefox button -> Settings -> General -> Home page. about:home is a good alternative to google since it's cached locally as opposed to the actual google.com page that has to be fetched, adding to the total browser cold boot time.

I don't use the search bar myself but I'm pretty sure there's a dropdown list of search engines (small downwards pointing triangle) for you to choose from.

Babylon toolbar is a different toolbar. I think OS X is spared from it but on Windows it's a pain to remove. Really just roots its way into every browser you have installed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in