2013-03-17, 10:22
Medlem
Jag har tänkt köpa en Sportage Års 11 AWD

Men ska försäkringen stå på mig blir det ca 10k om året så funderar därför på om jag kan låna pengar på banken och skriva bilen på min far? går det? eller måste dom ha bilen som pant? Jag har ca 60k själv och behöver låna 14.0000
Citera
2013-03-17, 10:29
Medlem
Blanco=ingen säkerhet.
Citera
2013-03-17, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagagerumsmatta
Blanco=ingen säkerhet.

Det går att låna så mycket pengar alltså utan säkerhet? hittar fan ingen info om det
Citera
2013-03-17, 10:53
Medlem
Du kan låna typ 350000 om du är "kreditvänlig".Utan säkerhet.
Kolla runt lite med olika banker.Det brukar inte vara några problem.
Seb tex.
Citera
2013-03-17, 11:03
Bannlyst
Om du är kreditvärdig så är det nog inga problem, och att sedan regga fordonet på din pappa för att få lägre försäkringskostnad är genialiskt, ända tills något händer.

Den som tror att försäkringsbolagen är en samling dumhuvuden, kommer nog att ändra åsikt vid eventuell skada/försäkringsärende.
Citera
2013-03-18, 14:53
Medlem
Ja det stora problemet är antagligen inte eventuella blancolån utan att du kan få problem med försäkringen. Tex om du krockar så är det ju inte jättesmidigt om försäkringensavtalet inte är avsett för dig.
Citera
2013-03-28, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galofix
Ja det stora problemet är antagligen inte eventuella blancolån utan att du kan få problem med försäkringen. Tex om du krockar så är det ju inte jättesmidigt om försäkringensavtalet inte är avsett för dig.

Vad skulle det va för problem?
Att sonen lånade bilen och krockade?
Det spelar ingen roll om en familjemedlem kör bilen och råkar ut för div tråkigheter.Så länge det finns giltligt körkort!?
läs på!
Citera
2013-03-28, 21:19
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagagerumsmatta
Vad skulle det va för problem?
Att sonen lånade bilen och krockade?
Det spelar ingen roll om en familjemedlem kör bilen och råkar ut för div tråkigheter.Så länge det finns giltligt körkort!?
läs på!
du är inget geni och första personen som kommit på iden att ställa en bil på dina päron. Ditt försäkringsbolag är väl medvetna om detta. Du kommer säkerligen lämna mycket spår som tyder på vem den huvudsaklige brukaren är. Är det så att du krockar Och dom förstår att du bara ställt den på päronen är det nog en smal sak att bevisa detta om dom inte vill betala ut vid en ev olycka. Då ni betalat för lite iom att du är brukaren kommer dom nog inte betala ut. Då får väll du bevisa att det är dina päron som använder bilen mest. Men hur fan gör du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in