Citat:
Ursprungligen postat av werdasz
För mig personligen är mamma mycket viktigare än pappa, det tror jag att det är en stor majoritet av andra också.
Jag tror snittet har en bättre relation till sin mamma än till sin pappa. Dock är jag inte helt säker på orsakerna till detta.
Kan det inte vara så enkelt att man har en bättre relation med den föräldern man umgicks mest med som liten? Eftersom majoriteten är mest med sina mammor är det ju inte så konstigt att det är mamman man har bäst relation med. Det hade lika gärna kunnat vara tvärt om om rollerna var ombytta?
Jag älskar min mamma men jag har en mycket närmare relation med min pappa. Mycket tror jag beror på att han var hemma så mycket med mig när jag var liten. Han pluggade men tack vare att jag var ett sånt lugnt och snällt barn kunde han jobba hemma för det mesta

Min syster är tvärt om mycket närmare mamma. Hon krävde enormt med uppmärksamhet så det var mamma som fick ta hela lasset i början. Sen är min syster mycket mer lik min mamma till sättet, social och konstant behov av umgänge med andra medan jag är mer lik pappa, en analytisk ensamvarg som kan roa mig själv. Så personligheten är nog också avgörande.