2011-01-13, 19:52
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
Resor

Hej alla!

Jag har under ett år varit extremt sugen på att se ett live formell-1 race, och igår fick jag sådan impuls, så jag bokade flyg till Milano och ett lyxhotell i centrum mellan torsdag-måndag! Tagit reda på hur jag pendlar till banan, och allting! Till och med bestämt mig att jag vill sitta på sektion 24 efter paliborican.. Nu är bara frågan, vilken sida är smidigast och säkrast att boka ifrån? Vad har ni för erfarenheter?
Citera
2011-01-13, 21:08
Medlem
Ozmeisters avatar
http://www.formula1.com/tickets_and_travel/

Skulle tippa på att denna fungerar, aldrig bokat själv men det är FIA:s offeciella sida.
Citera
2011-01-13, 22:45
Medlem
groovesnuss avatar
Jag har ett par ggr köpt biljetter via http://www.gpt.at/

Funkat perfekt varje gång
Citera
2011-01-13, 23:19
Medlem
Kupsans avatar
Det bästa är alltid att köpa direkt från arrangören, inga mellanhänder då:

http://www.monzanet.it/en/tickets/8
Citera
2011-01-14, 00:07
Medlem
Henning.s avatar
Varför föll valet på just 24:an?
Citera
2011-01-14, 13:11
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Det bästa är alltid att köpa direkt från arrangören, inga mellanhänder då:

http://www.monzanet.it/en/tickets/8

Jag har varit på Monza 2008 och då köpte jag biljetter där. Fungerade fint, man fick biljetterna med bud redan i Juni (bokade i mars).
Läktare 24 är nog bra men jag hade nog försökt få plats på läktare 26c om jag hade åkt dit igen, där har man bra koll på parabolica, start/mål rakan, toppteamens depåplatser samt podium. Vi satt på läktare 4 vilket också var bra eftersom man hade bra koll på utgången av depån.
Citera
2012-02-07, 10:48
Medlem
Hungaroring 2012

Hej,

Jag tänkte se mitt första F1 lopp någonsin i år vilket är en dröm. Jag har inte superbra ekonomi vilket gör att jag väljer det billigaste alternativet, Ungern.

Jag har dock några frågor som jag hoppas ni kan svara på:

1. Kommer man att få en okej upplevelse även om man sitter på silver 8?(billigast förutom general admission).

2. Om man köper fre-sön pass(som är typ billigare än 1 biljett), vad händer då om man inte går fre-lör, och bara går söndagen, det blir inget skit med att biljetterna cancelleras väl?

3. Någon som har tips hur man tar sig från budapest till banan, taxi?

Tack!
Citera
2012-02-14, 11:43
Medlem
Nisse524s avatar
Hej

Nu vet jag inte var Du bor i Sverige men 2010 åkte jag och en kompis till Spa i Belgien. Vi körde från Lund kl 06.30 (lördag morgon) och var på Spa kl 15.30, ca 9 timmar inkl bro och färja.
Bodde i Mastricht, ca 50 km från banan. Tog en timme kanske med trafiken.
Vad jag vill säga är att Spa är ett alternativ om det gäller kostnaden.
Kan inte tänka mig att ngt händer med biljetterna ifall du inte hämtar ut. Det är ju din förlust eller hur. Vi hämtade våra på lördagen. Varje biljett har en skanningskod så man kommer endast in på "sin" läktare. Eftersom Du har Silver 8 kommer du bara in där förutom de allmänna områdena.

Snabb titt på google maps visar att du troligtvis kommer att se bilarna från kurva 5 till kurva 7. Vad jag lärde mig var att ofta är det så att ju billigare biljett desto mindre ser du .

Fast på Spa hade vi Gold 1 (start och mål) men det fanns nog andra ställen där man kanske upplevde mer fart. Å andra sidan satt vi mittemot depån.
Edit: Förresten. Kolla lite youtubeklipp. Sök på silver 8. Säkert ngn som lagt ut

http://www.youtube.com/watch?v=n1vYc...eature=related
Senast redigerad av Nisse524 2012-02-14 kl. 11:50.
Citera
2012-03-13, 12:02
Medlem
Woodhoppers avatar
1-Vet inte var du sitter på den biljetten men det bör nog bli bra, det är mycket ljudet som är upplevelsen
2- Inga problem, om jag minns rätt ser biljetterna olika ut.
3- Det går gratis buss från en plats som heter "Arpich Hid",dit kan man åka taxi eller tunnelbana.
När jag va dit vann Kimi Räikkönen, en minnesvärd resa. Tidskvalet bör du inte missa.
Citera
2012-08-12, 11:14
Medlem
Propellers avatar
Monza 2012

Hej
Jag ska till Milano 7 sep o kolla på F1.
Då min undrar är hur tar man sig bäst till o från banan?
Jag bor precis vid tågstation men har väldigt dålig koll på kollektivtrafiken i Milano(ja jag har googlat) .
Tänkte ta en taxi till Monza ska va en mil utanför Milano men då undrar jag om det är lätt o bli blåst av chauffören
Någon som vet vad de kan kosta?
Sen har jag sittplats på 21D o de är vid paraboica o tydligen är de inte den bästa platsen.
Någon som varit där o vet var man ser bäst o om de är värt att köpa upp sig på en bättre plats.
All info tas imot tacksamt då jag är novis på resa utomlands o jag reser själv.
Citera
2012-08-12, 11:23
Medlem
Noxids avatar
När jag var där så tog jag tåget från Milano till rätt station (kommer inte ihåg vad den hette). Sen fanns det buss som gick precis utanför stationen som man sedan åkte med i ca 10 minuter. Sen var det bara att promenera ytterligare 10 min så var man där!

Åkfärden med buss var gratis för man kunde inte köpa biljett ombord, hehe!
Citera
2012-08-12, 11:35
Medlem
Propellers avatar
Kom man med tåget eller fick man vänta pga allt folk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in