Hej där alla F1-entusiaster, finns det något liv kvar i denna tråd?
Jag har tänkt att åka till Österrikes GP iår och jag har tidigare erfarenheter utav Hungaroring samt Spa-Francorchamps.
Jag måste säga att Ungerns grand prix var ett superbra första gp att se. Jag tyckte dock att transfern med tunnelbanan samt tåget och sen gångavståndet var lite negativt då det var ganska långt. Vi hade ett biljettpaket med 3 olika läktare under hela helgen vilket var perfekt! Racedagen till ära satt vi i första kurvan med TV skärm så allt var frid å fröjd!
Belgiens GP bestämdes över 3 sms och en platta öl att jag och min vän skulle bila ner och se.
Och jag måste säga att detta är en av det bättre resor jag gjort! Den kunde inte vara mer spontan!
Sms-konversationen startade på måndagen samma vecka som gp:t skulle äga rum och på fredagen hade jag lyckats ta ledigt från jobbet och vi satt i en bil påväg ner till Belgien. Vi hade inte bokat boende, ingen biljett till självaste gp:t, den enda vi hade var ett glatt humör, en peugot207 fulltankad och inte ens ett varsit liggunderlag!
Vi kom ner ganska sent, runt 21 tiden på fredagskvällen och vi lyckades snirkla oss in på Grön camping area, vi betalade en snubbe och fick en rund liten grön klisterlapp på bilrutan samt en grön biljett som vi trodde var campingbiljetten.
Lördagen kom och vi skulle åka iväg ner till Malmedy (en liten by som ligger 5minuter med bil från banan)
Men när vi skulle tillbaka till campingplatsen så visade sig det att biljettkontrollanterna inte var så glada på oss och vi förstog inte varför, dom förstog vääldigt lite engelska och vi ingen franska men vi lyckas iaf med om och men ta oss tillbaka till vårat tält med bilen.
Detta ska nu bli ett problem varje gång vi ska lämna campingområdet med bilen då vi tillslut inser att vi bara har en parkeingsbiljett och inte alls en campingbiljett!
Vi försöker göra allt för att få tag i den där campingbiljetten, men icke!
Nåja, allt löste sig iaf, dom kallade oss för "the crazy-swedes" som hade kört 150mil på en kväll för att komma ner å se F1 loppet.
Vi köpte General Admission biljetter och det var nog det bästa vi kunde ha gjort! Belgiens GP bjuder in till så mycket olika platser att se träningar och kval ifrån samt att banan i sig är jättestor och det finns mycket att se.
Vi satt på kemmelrakan där det även fanns en stor TV skärm som vi kunde uttnyttja.
Jag har läst informationen här om just Österrikes GP men inte fått någon mer djupare inblick i det hela, är det möjligtvis någon som har campat där och har lite mera utförlig information att dela med sig så skulle jag uppskatta det väldigt mycket!
Jag tänker hemsidor värda att besöka för eventuell bokning av campingplats, hur gjorde Du/ni? Åkte ni ner till Wien och sen hyrde bil därifrån? Ja all matnyttig information man kan tänka sig?

Skulle iallafall uppskattas jättemycket!
Tacksam för svar!
/ Archimoduxz