2013-03-16, 21:02
Medlem
headsteps avatar
Jo, som sagt. Att bestrida en pappersfaktura är simpelt,
men hur gör man med en e-faktura?

Tänker inte gå in på detaljer, men Tele2 är ena sluga jävlar
när det gäller att säga upp abbonemang...
Citera
2013-03-16, 21:05
Medlem
På exakt samma sätt.

Du underrättar den som anser sig ha en fordran på dig att du bestrider den. Gärna med hänvisning till exakt vilken påstådd fordran det är du bestrider.

Maila, ring, skicka brev eller gör det öga mot öga.
Citera
2013-03-16, 21:07
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av headstep
Jo, som sagt. Att bestrida en pappersfaktura är simpelt,
men hur gör man med en e-faktura?

Tänker inte gå in på detaljer, men Tele2 är ena sluga jävlar
när det gäller att säga upp abbonemang...

Det bestrids väl på samma sätt. Du kan ju skriva ut den om du vill och behöver.

Vidare så är både Tele2, Telia och Telenor lika fula. De har ingen god företagsetik över huvud taget!! Rena lurendrejeriföretag!!!
Citera
2013-03-16, 21:10
Medlem
headsteps avatar
Ok, jag trodde att med en pappersfaktura så markerar jag tvärs över skiten med "BESTRIDES",
och bifogar ett brev med fakturanummer och min förklaring.

Men då blir det såhär, dom jävlarna ska fan inte få några pengar för ett flera
år gammalt abbonemang jag inte använt på evigheter.

Påstår att jag "förnyat" abbonemanget själv... PFFT... aldrig. Blir arg så jag kokar.

Till vilken adress skickar jag brevet, deras listade eller har dom nån speciell
avdelning för sånt här?
Citera
2013-03-16, 21:14
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ok, jag trodde att med en pappersfaktura så markerar jag tvärs över skiten med "BESTRIDES",

Påstår att jag "förnyat" abbonemanget själv... PFFT... aldrig. Blir arg så jag kokar.

avdelning för sånt här?

Kolla på deras hemsida, annars får du väl ringa idioterna.
Citera
2013-03-16, 21:33
Medlem
Citat:

avdelning för sånt här?

Kolla på PRV vad de har för adress och skicka som rek.

Det känns lite som om sådana här företag slänger alla brev som kommer till dem direkt i papperskorgen, därav att rek är att föredra.

Går det till inkasso så kan det hända att inkasso skiter i att du har bestridit och lämnar in det till kfm för indrivning. Då menar jag inte betalningsförläggande, utan riktig indrivning som får ditt kreditbetyg att sjunka till noll samma dag som inkasso lämnar in kravet.

Jag har varit med om det. Intrum Justitia. Ringde deras chef som först försökte köra en rövare, men när hon insett att jag visste vad det handlar om så kröp hon ihop som ett lamm. Men det tog någon månad innan mitt kreditbetyg var återställt. Egentligen så borde jag anmäla detta till Datainspektionen, men jag har liksom annat att pyssla med på dagarna.
Citera
2013-03-16, 22:01
Medlem
headsteps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias007

Det känns lite som om sådana här företag slänger alla brev som kommer till dem direkt i papperskorgen, därav att rek är att föredra.

Går det till inkasso så kan det hända att inkasso skiter i att du har bestridit och lämnar in det till kfm för indrivning. Då menar jag inte betalningsförläggande, utan riktig indrivning som får ditt kreditbetyg att sjunka till noll samma dag som inkasso lämnar in kravet.

Jag har varit med om det. Intrum Justitia. Ringde deras chef som först försökte köra en rövare, men när hon insett att jag visste vad det handlar om så kröp hon ihop som ett lamm. Men det tog någon månad innan mitt kreditbetyg var återställt. Egentligen så borde jag anmäla detta till Datainspektionen, men jag har liksom annat att pyssla med på dagarna.

Ok, men angående inkasso, jag har läst att man ska bestrida även deras krav?
Och att det då inte kan gå direkt till kronkalle?
Citera
2013-03-16, 22:09
Medlem
Bestrid skriftligen med rek.brev.

Går de till inkasso sänder Du kop.av uppsägningen + kvitto av reket.

Går inkassofirman till KfM bestirder Du kravet på samma sätt.

Det är viktigt att agera.
Citera
2013-04-01, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias007

Fast en skuld till en enskild, som tele2 i det här fallet, kan inte gå till indrivning utan föregående betalningsföreläggande (okej, möjligen om tele2 väljer att gå till tingsrätten utan att först vart hos fogden med kfm, men indrivning utan att skulden fastställds genom utslag efter föreläggande eller genom dom går inte för enskilda mål)
Citera
2013-04-01, 14:21
Medlem
Nej skicka inte ett rekomenderat brev. Detta eftersom det är dyrt och det finns ingen mening med att göra det. Skicka e-post istället.
Citera
2013-04-01, 14:48
Medlem
bentebent22s avatar
Pröva att chatta med deras kundtjänst. Jag har haft turen att kunna lösa det via chat en gång när fått felaktig faktura.

http://www.tele2.se/kundservice/kont...oss.aspx#14589
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in