2013-03-16, 18:55
Medlem
Lilongwes avatar
Har precis flyttat in i en lägenhet där det finns en katt, och jag känner nu att halsen börjar klia och ögonen är nog också en aning irriterade. Ganska säker på att det är katten, den har hängt på min säng idag och rullat runt...

Kan man käka antihistamin eller någon annan medicin under tre månader utan att få några biverkningar?

Och sen det här med att man eventuellt kan börja utveckla astma...läste att det finns en risk att man utvecklar det om man är allergisk och utsätter sig mot allergener. Men är risken densamma om man käkar medicin och inte får några reaktioner?
Citera
2013-03-17, 01:01
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilongwe
Har precis flyttat in i en lägenhet där det finns en katt, och jag känner nu att halsen börjar klia och ögonen är nog också en aning irriterade. Ganska säker på att det är katten, den har hängt på min säng idag och rullat runt...

Kan man käka antihistamin eller någon annan medicin under tre månader utan att få några biverkningar?

Och sen det här med att man eventuellt kan börja utveckla astma...läste att det finns en risk att man utvecklar det om man är allergisk och utsätter sig mot allergener. Men är risken densamma om man käkar medicin och inte får några reaktioner?

Biverkningar kommer med alla mediciner, men de kan vara så milda att det inte ger några besvär.
Det är lite blandade bud kring det med astma och förvärrad allergi, för många kan det tvärtom bli bättre om man utsätts för det allergenet man är allergisk mot. En fasters ex. var allergisk mot hennes katt i början och tog mediciner men sen efter ett tag så vart han mycket mindre allergisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in