• 1
  • 2
2014-03-02, 20:25
Medlem
Jag flyttar in i en ny lägenhet nästa vecka och fick reda på att bostadsrättsföreningen betalar elen fram tills fredag (7 mars) och att jag således då måste ha ett eget abonnemang. Det skall jag enkelt kunna fixa på fortums hemsida. Väl på hemsidan finns en flik med erbjudande till nykund där jag skall skriva i diverse uppgifter. Vid "leveransstart" kan man inte skriva in datum själv utan det första som finns att välja är 2014-04-01. Vad innebär detta? Vad sker mellan 7 mars när de slutar betala fram tills 1 april?
Citera
2014-03-02, 22:14
Medlem
Den gudomliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
Viktigt att ta ett ELHANDELSAVTAL utan månads/årsavgift då det kan vara betydande del av kostnaden när det handlar om lägenhet.

Ta ett rörligt avtal och vänta in sommarens lägre priser, och bind då.

använd

www.elpriskollen.se

Det är en myt att bundet elavtal är billigare på sommaren. Däremot kan det vara billigare om det varit en mild vinter än om det varit en riktig vargavinter. Allt beror på bedömningar om utvecklingen på elbörsen, hur välfyllda vattenmagasinen är, vilket elområde man bor och ett par dussin andra faktorer.
Citera
2014-03-02, 22:16
Medlem
Den gudomliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daanjel
Jag flyttar in i en ny lägenhet nästa vecka och fick reda på att bostadsrättsföreningen betalar elen fram tills fredag (7 mars) och att jag således då måste ha ett eget abonnemang. Det skall jag enkelt kunna fixa på fortums hemsida. Väl på hemsidan finns en flik med erbjudande till nykund där jag skall skriva i diverse uppgifter. Vid "leveransstart" kan man inte skriva in datum själv utan det första som finns att välja är 2014-04-01. Vad innebär detta? Vad sker mellan 7 mars när de slutar betala fram tills 1 april?

Du får el som vanligt men det är elbolagets tillsvidarepris som du får betala för. Dessa är snorhöga!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in