2013-03-16, 05:52
Medlem
Tror någon har lyckats slänga kartongen till mitt office 2010 professional, jag har bara skivan löst. Går det att få fram nyckeln igen genom microsoft? Vad behöver jag isånnafall?
Vill inte använda en pirat eftersom det är firmadatorn.
Citera
2013-03-16, 06:12
Medlem
Nej skivan innehåller ingenting användbart i detta fallet och microsoft kommer ej hjälpa dig.
Om office är installerat kan du få ut nyckeln med tex
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/
Citera
2013-03-16, 06:44
Medlem
hanumans avatar
Har du Officepaketet installerat redan på en dator kan du suga ut licensen därifrån. Finns program som gör det åt dig.

Var visst morgontröttt... Någon hade ju redan svarat.
Citera
2013-03-16, 06:48
Medlem
Jag har Officepaketet installerat på en av datorerna (licensen omfattar 2 datorer) . Vilka gratisprogram finns det som hittar på nyckeln? Jag testade magicaljellybean men den rapporterade ingen Officenyckel.
Citera
2013-03-16, 07:36
Medlem
Hittade två program som fick ut nyckeln men officehelvetet tycker att nyckeln är ogiltig, trots att båda programmen anser den lika. ÅÅÅÅÅÅHHHHH
Citera
2013-03-16, 08:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du läst detta? -> http://support.microsoft.com/kb/823570/sv
Citera
2014-11-08, 12:55
Medlem
Djurmos avatar
Fått tag på en nyckel i min dator till mitt gamla officepaket, installationscd är dock totalt väck. Kan jag använda samma nyckel till en nedladdad version eller är nycklar bundna till produkt-id eller något annat id i just min installation?
Citera
2014-11-10, 06:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Fått tag på en nyckel i min dator till mitt gamla officepaket, installationscd är dock totalt väck. Kan jag använda samma nyckel till en nedladdad version eller är nycklar bundna till produkt-id eller något annat id i just min installation?

Scenariet är likvärdigt som det är på ett operativsystem.

Version och utgåva på Office?
Citera
2014-11-16, 18:44
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Scenariet är likvärdigt som det är på ett operativsystem.

Version och utgåva på Office?

Ja, nu låter jag kanske lite töntig här, ett urgammalt office 2003...
Citera
2014-11-16, 20:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Ja, nu låter jag kanske lite töntig här, ett urgammalt office 2003...

Licensen är då anpassad för Office 2003 och tvärtom. Har du te.x en licens som avser till Office 2007 och uppåt så fungerar inte detta.

Det är ungefär som du har en licens till Windows XP och vill använda licensen mot en Windows 8.

Det finns andra alternativ. Ut och hämtar hem någon nyare Office med licens. Eller hämtar hem Libe Office som då är gratis och som är lika bra som Office.
Citera
2014-11-16, 22:48
Hjälp om Office 2003.

Sök på "office 2003 lite" på en piratbukt nära dig. Den hade jag mycket nytta av i min ungdom. Skulle inte rekommendera att ha den på en dator som är uppkopplad mot internet dock..
Citera
2014-11-17, 22:06
Medlem
Djurmos avatar
Tror att jag lyckats plocka fram en nyare nyckel nu, med ett litet program för detta ändamål. Dock hittade jag denna nyckel i en dator som inte helt och hållet är min egen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in