2013-03-16, 02:26
Medlem
Buffelo Balls avatar
Det finns väl få människor idag som inte känner till Flashback?

Syftet med Flashback är (var?), om jag förstått rätt, att låta människor komma till tals och inte kunna tystas av "makten"?

Men som det ser ut idag, måste väl ändå detta syfte vara passé

Sociala media innebär att alla med tillgång till dator, oavsett ålder, kan göra sin röst hörd.

Just därför undrar jag om "Flashback i media" fyller något syfte längre, annat än att vara en samling för alla som vill pilla sig i naveln och skapa ett "Vi och dom-samhälle"?
Citera
2013-03-16, 02:30
Medlem
Sankte_Pers avatar
Säg det till Gun, 76, som vet om att internet finns men "det är inget för mig".

Samt att flashback är fortfarande "näthatarnas" hemvist no#1 (avpixlat på andra plats) så det finns nog befog att ha kvar den ett tag till. Tycker jag, iaf.
Citera
2013-03-16, 02:50
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sankte_Per
Säg det till Gun, 76, som vet om att internet finns men "det är inget för mig".

Till och med min 83-åriga pappa som säger att internet "det är inget för mig", vet att Flashback finns. Han lyssnar på både Tv och radio där forumet nämns av alla journalister som älskar att bli omtalade på forumet i fråga!

Citat:
Samt att flashback är fortfarande "näthatarnas" hemvist no#1 (avpixlat på andra plats) så det finns nog befog att ha kvar den ett tag till. Tycker jag, iaf.

Jag menar inte att näthatarna skall tas ifrån något... Om det inte är näthatarnas enda syfte, att bli omnämnda i tråden "Flashback i Media"
Citera
2013-03-16, 03:06
Medlem
Sankte_Pers avatar
Äsch, så länge flashback omtalas som en entitet i media finns det väl anledning att inte ha kvar underforumet? Visst, 80% här är dödsknarkarnazister men om man hängt här ett tag så lär man sig hur man skummar sig igenom trådar. Flashback är inte ett homogent "internetsamhälle" men det benämns fortfarande på så sätt allt för ofta i media.

edit: INTE ha kvar underforumet
Senast redigerad av Sankte_Per 2013-03-16 kl. 03:41.
Citera
2013-03-16, 03:24
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Äsch, så länge flashback omtalas som en entitet i media finns det väl anledning att ha kvar underforumet? Visst, 80% här är dödsknarkarnazister men om man hängt här ett tag så lär man sig hur man skummar sig igenom trådar. Flashback är inte ett homogent "internetsamhälle" men det benämns fortfarande på så sätt allt för ofta i media.

Som en "entitet" Nu skall vi väl inte överdriva Flashbacks internationella betydelse

Återigen: Inget skulle tas ifrån vare sig dödsknarkarnazister eller pedofiler eller antifeminister...

Det enda jag undrar över är om "Flashback i Media" behövs - annat än som ett navelskådarforum för journalister som säger "flashback", bara för att de vet att de får reklam, och de användare som nämns i media?
Citera
2013-03-16, 03:46
Medlem
Sankte_Pers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Som en "entitet" Nu skall vi väl inte överdriva Flashbacks internationella betydelse

Återigen: Inget skulle tas ifrån vare sig dödsknarkarnazister eller pedofiler eller antifeminister...

Det enda jag undrar över är om "Flashback i Media" behövs - annat än som ett navelskådarforum för journalister som säger "flashback", bara för att de vet att de får reklam, och de användare som nämns i media?

Med entitet menar jag att många enbart är bekanta med flashback som ett "hatforum". Jag förstår var du kommer från men jag tycker att det så länge det finns aktiva moderatorer gör det väl inget om det finns underforum, ju mer organiserat desto bättre tycker jag.
Citera
2013-03-16, 04:14
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Med entitet menar jag att många enbart är bekanta med flashback som ett "hatforum".

OK! Jag förstår! Jag hade enbart den juridiska innebörden av "entitet" i huvudet när jag svarade =

Citat:
Jag förstår var du kommer från men jag tycker att det så länge det finns aktiva moderatorer gör det väl inget om det finns underforum, ju mer organiserat desto bättre tycker jag.
Menar du att det blir mindre "organiserat" om forumdelen i fråga försvinner?

Journalister är vare sig bättre eller sämre än andra... De vill också njuta av bekräftelse! Och det finns inget mer välgörande för egot än att se sitt namn i rampljuset...Flashbacks kattögon lyser långt, även om ljuset inte varar så länge.

Är det verkligen Flashbacks uppgift att vara en spegel för bekräftelsehungrande journalister?
Citera
2013-03-16, 11:50
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Just därför undrar jag om "Flashback i media" fyller något syfte längre, annat än att vara en samling för alla som vill pilla sig i naveln och skapa ett "Vi och dom-samhälle"?
Jag tycker att forumet ska vara kvar men det är i praktiken så det fungerar. När någon skriver något negativt om Flashback eller dess användare så samlas företrädesvis yngre lättkränkta män i tråden och skriver om hur korkade, fula och feta kritikerna som skrivit artiklar är samt att de är obegåvade, ointelligenta, batikhäxor eller kulturmarxister. Om Thomas Mattson i Expressen skrivit något som han anser vara negativt med Flashback så skapas genast en tråd i Flashback i media och kommentarerna handlar mer om Mattsons utseende och att han är en idiot än att försöka bemöta det han skrivit. Det ger ju bara Mattson och hans polare ännu mer vatten på kvarn.
Citera
2013-03-16, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
När någon skriver något negativt om Flashback eller dess användare så samlas företrädesvis yngre lättkränkta män i tråden och skriver om hur korkade, fula och feta kritikerna som skrivit artiklar är samt att de är obegåvade, ointelligenta, batikhäxor eller kulturmarxister.

Du utmålar dem som yngre lättkränkta män och hela den tropen, och de som utmålas som det svarar att de andra är fula och feta.

Vem är egentligen bättre än den andre?
Citera
2013-03-16, 17:19
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jo, alltså....han angrep ju inte de yngre lättkränkta männen för deras utseenden, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Du utmålar dem som yngre lättkränkta män och hela den tropen, och de som utmålas som det svarar att de andra är fula och feta.

Vem är egentligen bättre än den andre?
Citera
2013-03-16, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jo, alltså....han angrep ju inte de yngre lättkränkta männen för deras utseenden, eller hur?

Det är samma skit. Bägge ska fråntas kulorna och hånas.
Citera
2013-03-19, 20:48
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag tycker att forumet ska vara kvar men det är i praktiken så det fungerar. När någon skriver något negativt om Flashback eller dess användare så samlas företrädesvis yngre lättkränkta män i tråden och skriver om hur korkade, fula och feta kritikerna som skrivit artiklar är samt att de är obegåvade, ointelligenta, batikhäxor eller kulturmarxister. Om Thomas Mattson i Expressen skrivit något som han anser vara negativt med Flashback så skapas genast en tråd i Flashback i media och kommentarerna handlar mer om Mattsons utseende och att han är en idiot än att försöka bemöta det han skrivit. Det ger ju bara Mattson och hans polare ännu mer vatten på kvarn.

Jag snackar egentligen inte om vare sig lättkränkta män eller de som säger något negativt om Flashback.

Jag har mer i åtanke alla som vill få en plats i solen och liksom utnyttjar Flashbacks storhet genom att bara nämna Flashback och inget annat...
Senast redigerad av Buffelo Ball 2013-03-19 kl. 20:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in