2013-03-15, 19:24
Medlem
TKD_1337s avatar
Idag
20:30 Wolfsburg - Düsseldorf

Imorgon
15:30 Nürnberg - Schalke
15:30 Dortmund - Freiburg
15:30 Hoffenheim - Mainz
15:30 Hamburg - Augsburg
15:30 Werder Bremen - Greuther Fürth
18:30 Bayer Leverkusen - Bayern München

Söndag
15:30 Frankfurt - Stuttgart
17:30 Mönchengladbach - Hannover

http://www.bundesliga.com/en/stats/matchday/

Det är i praktiken klart att Bayern München vunnit Bundesliga då de leder med 20 poäng men stormötet imorgon är såklart ändå intressant. Leverkusen vann förra mötet med 2-1 på Allianz Arena och det är Bayerns enda förlust i ligan.

Greuther Fürth, Hoffenheim och Augsburg fortsätter slåss för sin överlevnad. Frank Kramer heter Fürths nya tränare och imorgon blir det hans första match som tränare för Fürth.

Om man inte har något annat för sig så kan man kolla på Bundesliga 2-matcher som spelas just nu.
2013-03-15, 19:35
Medlem
TKD_1337s avatar
St. Pauli kvitterar. Sebastian Schachten fick in ett stenhårt skott några meter utanför straffområdet.
2013-03-15, 19:52
Medlem
motvalls avatar
Tack
En fullständigt underbar match för en andra division i Köpenick/Berlin mellan Union och St Pauli. 4-2 till pojkarna vid jägmästarbostaden.

Union bara växer i mina ögon, vore kul att se dem i stora BL ganska snart.
2013-03-15, 20:37
Medlem
motvalls avatar
Får man se ett endaste slag av de klassmål som VW gjorde förra omgången är kvällen fulländad. Jag hoppas på Kruse och company, men tror på bilfabrikens lag.

Wolfsburg - Fortuna Düsseldorf

Wolfsburg är en stad jag aldrig besökt, däremot finns ett trevligt bilcenter i utkanten som man sett.

D-dorf har på något sätt byggt upp sin innerstad efter för många bomber. Ska man bo i Ruhr är detta bästa adressen för oss turister. Att en trött motvall vantrivdes där en dag för mer än 10 år sedan kanske inte ska vara allas måttstock. Laget är sevärda och med sin tränare kan man desto mer.
2013-03-15, 20:38
Bannlyst
Någon som kollar?

Wolfsburg
Benaglio; Rodriguez, Kjaer, Madlung, Fagner; Polak, Träsch; Orozco, Kahlenberg, Vierinha; Olic

Olic

F. Düsseldorf
Giefer; van den Bergh, Malezas, Latka, Balogun; Bellinghausen, Tesche, Bodzek, Kruse; Ilsö; Bolly

Diego
är alltså avstängd pga 5 gula kort..

Bolly som är mulatten? Ser pigg ut, eller vad man ska säga.

30 min in i matchen och det lutar helt klart åt ett ledningsmål för Wolfsburg. En del smarta passningar och man kommer igenom rätt ofta, dock sitter det inte riktigt precis sista tredjedelen.
Rätt tomt på arenan också
Senast redigerad av Rummenigge 2013-03-15 kl. 21:02.
2013-03-15, 21:09
Bannlyst
!!!

Riktigt snygg omställnign av Fortuna och Bolly stänker in 1-0!

Halvtid då. Uppenbarligen hade en Diego behövts för att lirka upp detta. Wolfsburg kommer inte igenom riktigt. Fortuna spelar kompakt och samlar , som förväntat.. , och kör på omställningar.

Riktigt snygg omställning för övrigt. Såg inte vem det var, men killen är under lite uppbackning och får en pass bakifrån på halvvolley. Han klackar den över sig och lubbar för fullt Passar vidare ned mot hörnflaggan, Bolly har då dröjt lite i mitten av straffområdet och efter en lätt bakåtpass nedifrån kortlinjen i utkanten av straffområdet lättar mulatten in 1-0

Wolfsburg kan inte riktigt etablera något spela precis utanför Fortunas straffområde. Lyckas man med det kommer nog en kvittering komma. Men det är svårt som sagt, Fortuna spelar kompakt och samlat. De lär kunna ta 3 poäng ikväll, 1 poäng minst som det ser ut nu. Och Wofsburg har väl inte direkt något joker att slänga in vad jag vet ... Frågan är om man inte ska slänga in Bas Dost och lyfta in lite bollar ... Jag är ingen "taktiker av rang" heller så det kanske är helt fel. :-)
Senast redigerad av Rummenigge 2013-03-15 kl. 21:25.
2013-03-15, 21:15
Medlem
motvalls avatar
Ett klassmål avklarat men sitter och hoppas på fler.

Riktig svängdörr-match när allt handlar om att snabbt anfalla. Eftersom lagen kan bättre så börjar man fundera varför de spelar som schablonen just nu?
2013-03-15, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Ett klassmål avklarat men sitter och hoppas på fler.

Riktig svängdörr-match när allt handlar om att snabbt anfalla. Eftersom lagen kan bättre så börjar man fundera varför de spelar som schablonen just nu?

Känns som Diego "betyder allt" mer eller mindre..

70-30 i bollinnehav Samtidigt har Wolfsburg endast avlossat 8 skott. Fortuna 1 skott

Olic 1-1 !! Löper i en lucka, avslutar direkt!
Senast redigerad av Rummenigge 2013-03-15 kl. 21:41.
2013-03-15, 22:16
Medlem
Ferry31s avatar
Ganska dålig match. Verkar vara noll kreatativitet i anfallsspelet. Speciellt för Wolfsburg och man märker att de saknar Diego.
2013-03-15, 22:23
Bannlyst
Stämmer. Riktigt krampaktig match.

Fattar inte hur jag orkade hela

Missar Bayer - Bayern imorgon
2013-03-16, 13:01
Medlem
marc0p0l0s avatar
Bochums Netto-logo ser verkligen förjävlig ut.
2013-03-16, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Bochums Netto-logo ser verkligen förjävlig ut.

Vet inte om jag tycker kombinationen av snett & rakt randigt är snyggt. Vad som inte är snyggt däremot är definitivt att det är blått "utsmetat" på den vita färgen ...

Shaqiri startar idag?

Viktig match ändå, trots allt Bayer man besöker. Sen har man ju råd att vila en del spelare, men vi vet ju aldrig riktigt hur Heynckes tänker. Bortsett från att han gärna drar genidraget att placera Robben på vänstern. Helt idiotiskt om ni frågar mig.
Helt uppenbart att hans spel hämmar honom - plus att det hämmar faktiskt laget. Okej att yttrarna gärna byter plats ofta för variation och dylikt, men Robben kan fan inte placeras ute till vänstern. Det går inte.

Hoppas verkligen Shaqiri får speltid. Det är fan på tiden med minst 1 halvlek. Viktig tid om han ska utvecklas rätt och-så-allt-annat-skitsnack. Men vad vet jag, sitter ju bara i min soffa och har framför mig en tabell med 20 poängs försprång...

Skulle vara kul att se Höjbjerg(?). Men missar matchen som sagt, kommer gärna hem och ser att han fått ett par minuter och sett bra ut

Martinez är ju avstängd i första mötet mot Juve. Så, Gustavo & BS31 på mitten dårå!
Mandzukic, Lahm och Ribery står över läste jag. Har jag för mig. Eller Müller också?

Senast redigerad av Rummenigge 2013-03-16 kl. 13:56.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in