Jag förstår inte det heller. Jag är verkligen inte typen som kan tänka mig någon form av inneboende överhuvudtaget. Varken att bo ihop med en polare eller flickvän eller liknande. Visst att sova över hos varandra ibland eller att bo hos varandra kortare perioder är en sak eller att man kanske delar en gemensam sommarstuga ute på landet, men har egna lägenheter inne i stan. Men inte att bo ihop permanent.
Det är väldigt viktigt för mig att ha eget space och att kunna vara herre i mitt eget hem och att göra som jag själv behagar. Om man ska bo ihop med någon, då får man ju plötsligt någon annan att behöva anapssa sig efter och måste kanske offra en del saker och kompromissa och då försvinner ju den viktiga delen av mitt liv.
Då kräver ju det att man måste vara väldigt kompatibla och att till stora delar vara överens om hur ett hem ska skötas och hur saker och ting ska vara i ett hem. Är man för olika på det planet, så skulle det inte fungera för mig. Men det betyder ju inte att man kan vara kompatibla och tycka likadant om andra saker, men att man kanske inte fungerar att bo ihop bara.
Sen är jag en sådan som, som sagt tycker att det är viktigt att kunna ha egen tid och att kunna ha tid i från varandra, att jag skulle bli tokig om jag skulle vara med min flickvän HELA TIDEN 24/4. Jag behöver ha möjligheten att kunna sakna och längta efter en flickvän ibland, för då uppskattar man tillfällena när man väl ses ännu mer och att man verkligen försöker ta vara på den tiden man har tillsammans. Det blir mer speciellt på det sättet.
Risken om man är med varanda hela tiden och jämt och ständigt, är att det tillslut blir FÖR mycket och att man kommer att kvävas i relationen och att man kanske tröttnar tillslut och kommer in någon slags slentrian. Jag tycker det är bättre när det är lite balans mellan den egna tiden och kvalitetstiden man har med sin flickvän. Jag tror att det är grunden för att en relation ska överleva i det långa loppet.
Sen allt prat om att man sparar pengar och att man kan avlasta varandra ibland och hjälpas åt i hushållet o.s.v. Är väl iofs sant. Men för mig är det egentligen ganska ovesäntligt, för mig är det viktigare att göra val som lägger grunden för ett välmående, stabilt och långvarigt förhållande, än alla pengar i världen och att man kanske har sparat några kronor här och där.
MEN, det är så här JAG fungerar och resonerar. Jag säger inte att andra ska tycka likadant och andra människor får göra precis som dom vill. Och om det finns par som fungerar jättebra ihop i ett gemensamt beoende och som trivs jättebra med det, så är jag glad för deras skull. Absolut. Men jag tycker bara att det är sådan fixering vid här att man måste bo ihop hela tiden, som att det är en oskriven regel när det kommer till förhållanden, att det redan finns en färdig plan som man måste följa. Att man måste flytta ihop, förlova sig, skaffa barn, villa och volvo o.s.v. Att man liksom förutsätter att det är ett naturligt steg i en relation och att det ska vara så, bara för att det är så, för annars är relationen dödsdömd.
Det är väldigt viktigt för mig att ha eget space och att kunna vara herre i mitt eget hem och att göra som jag själv behagar. Om man ska bo ihop med någon, då får man ju plötsligt någon annan att behöva anapssa sig efter och måste kanske offra en del saker och kompromissa och då försvinner ju den viktiga delen av mitt liv.
Då kräver ju det att man måste vara väldigt kompatibla och att till stora delar vara överens om hur ett hem ska skötas och hur saker och ting ska vara i ett hem. Är man för olika på det planet, så skulle det inte fungera för mig. Men det betyder ju inte att man kan vara kompatibla och tycka likadant om andra saker, men att man kanske inte fungerar att bo ihop bara.
Sen är jag en sådan som, som sagt tycker att det är viktigt att kunna ha egen tid och att kunna ha tid i från varandra, att jag skulle bli tokig om jag skulle vara med min flickvän HELA TIDEN 24/4. Jag behöver ha möjligheten att kunna sakna och längta efter en flickvän ibland, för då uppskattar man tillfällena när man väl ses ännu mer och att man verkligen försöker ta vara på den tiden man har tillsammans. Det blir mer speciellt på det sättet.
Risken om man är med varanda hela tiden och jämt och ständigt, är att det tillslut blir FÖR mycket och att man kommer att kvävas i relationen och att man kanske tröttnar tillslut och kommer in någon slags slentrian. Jag tycker det är bättre när det är lite balans mellan den egna tiden och kvalitetstiden man har med sin flickvän. Jag tror att det är grunden för att en relation ska överleva i det långa loppet.
Sen allt prat om att man sparar pengar och att man kan avlasta varandra ibland och hjälpas åt i hushållet o.s.v. Är väl iofs sant. Men för mig är det egentligen ganska ovesäntligt, för mig är det viktigare att göra val som lägger grunden för ett välmående, stabilt och långvarigt förhållande, än alla pengar i världen och att man kanske har sparat några kronor här och där.
MEN, det är så här JAG fungerar och resonerar. Jag säger inte att andra ska tycka likadant och andra människor får göra precis som dom vill. Och om det finns par som fungerar jättebra ihop i ett gemensamt beoende och som trivs jättebra med det, så är jag glad för deras skull. Absolut. Men jag tycker bara att det är sådan fixering vid här att man måste bo ihop hela tiden, som att det är en oskriven regel när det kommer till förhållanden, att det redan finns en färdig plan som man måste följa. Att man måste flytta ihop, förlova sig, skaffa barn, villa och volvo o.s.v. Att man liksom förutsätter att det är ett naturligt steg i en relation och att det ska vara så, bara för att det är så, för annars är relationen dödsdömd.
__________________
Senast redigerad av puckot 2013-03-15 kl. 15:07.
Senast redigerad av puckot 2013-03-15 kl. 15:07.

