2013-03-15, 11:44
Medlem
Discobands avatar
Hej, jag vet inte om detta är rätt forum men jag hoppas det.

Det är så att jag bor i England för tillfället men ska till Japan på semester om några veckor och tänkte föra över pengar till mitt svenska swedbank konto från mitt engelska Lloyds TSB så jag har allt samlat. Dock så går ju pundet ner och kronan upp i värde. Är det värt att föra över pengar eller ska jag bara ta med mig både mitt engelska och mitt svenska kort till Japan? Den japanska Yenen är ju också rekordlåg...

Rörigt inlägg men jag hoppas ni förstår vad jag försöker förklara.
Citera
2013-03-15, 11:49
Medlem
ZilverZoddes avatar
Är det så att du kommer förbruka mer pengar i Japan än du har på något av korten tar du med dig båda, svårare är det inte.

Växelkurserna får du inte gjort så mycket med och de hinner inte ändra sig jättemycket om resan är närmaste tiden.

Men att flytta från £ till sek för att sen återigen växla till JPY avrådes definitivt. För varje växling tappar du någon %.
Citera
2013-03-15, 12:21
Medlem
Discobands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
Är det så att du kommer förbruka mer pengar i Japan än du har på något av korten tar du med dig båda, svårare är det inte.

Växelkurserna får du inte gjort så mycket med och de hinner inte ändra sig jättemycket om resan är närmaste tiden.

Men att flytta från £ till sek för att sen återigen växla till JPY avrådes definitivt. För varje växling tappar du någon %.

Tack, det var det svaret jag var ute efter. Då tar jag med mig båda mina kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in