2013-03-15, 09:43
Medlem
Portias avatar
Som rubriken lyder, jag vill ha en tålig kamera främst för makrofoto, som inte skall kosta över 10.000. Så var snäll slå era kloka huvuden ihop och kom med råd, tack!
Citera
2013-03-15, 12:33
Medlem
Bästa å bästa... Det viktigaste är ju att du har ett bra objektiv som passar det just dig för det du fotar i macro... Själv föredrar jag Nikon å har ett macro-objektiv från Tamron anpassat för Nikon! Gick på rekommendation av Japan Photo! Tamrons macro sa dom va snäppet bättre än Nikon vilket även Nikon erkände på Fotomässan! Köp en bra systemkamera, jag säger Nikon, men även Canon är bra. Det handlar mest om smaksak för dom är relativt likvärdiga! Köp sen ett macro! Gå in å prata med dom som säljer kameror så guidar dom dig till en bra kamera!
Citat:
Ursprungligen postat av Portia
Som rubriken lyder, jag vill ha en tålig kamera främst för makrofoto, som inte skall kosta över 10.000. Så var snäll slå era kloka huvuden ihop och kom med råd, tack!
Citera
2013-03-15, 13:49
Medlem
Tålig kamera? Nikon D200, D300 och D300s (de två förstnämnda finns inte att få tag på nya) eller Canon 40D, 50D och 7D. Leta begagnat är mitt tips. När det gäller objektiv bör du hålla dig runt minst 100mm i brännvidd för insektsmakro om det är vad som intresserar dig. Finns en del att välja på, bäst är väl Nikon 105mm/2.8 VR och Canon 100mm/2.8 IS (finns även äldre versioner av båda utan stabilisering).
Citera
2013-03-24, 22:22
Medlem
Ellingtons avatar
Canon EOS 650D + EF-S 60mm f/2.8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in