Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Haha, va?
Med i botnät? Vad har jag gett mig in i och hur kommer jag ur det utan att förlora allt?
EDIT: Läst lite och tydligen så sitter man i en grupp och samlar ihop såkallade bitcoins som sedan blir pengar? Förstår inte helt själva grejen eller syftet med det och vad ska jag göra för att bli av med detta?
Kan det vara så att jag kan ha laddat ner något skit här i veckan som sedan någon är medlem i bitcoin och när jag får den skiten som ligger där just nu så genererar han pengar? Vet inte, är väldigt fundersam hur jag ens hamna i denna "bitcoin-situation"

Du är förmodligen med i ett botnät, du används för att "mina" bitcoins och möjligen DDoS attacker. Någon har även näst-intill full kontroll över ditt system och kan närhelst se precis vad du gör samt sätta dit och ta emot filer osv. Rekommenderar starkt omformatering eller att du ber nån du känner om hjälp.
Edit: Kan även tillägga att du har råkat på en trojan, ifall du undrar hur det här gick till. Nu går jag och lägger mig, godnatt.
Edit 2: Ja det framgick ju i titeln såg jag nu, då vet du ju alltså vad som har hänt. Ursäkta mig.