Har rakat av allt mitt hår på huvudet för att se en hel del gamla sårskorpor som ser ut som röda utstickande små utslag utspritt här och där. Jag undrar om det finns någon salva som får det hela att försvinna eller läka bättre som jag kan köpa?
Ren alovera gel, alltså 100% alovera. Det hjälper till att läka huden, förbättrar även nya ärr där du precis pillat bort skorpan.
Fungerar även allmänt balanserande för huden. Jag skulle prova både svamp schampo och gel samtidigt om jag var du.
Sen använder du gelen varje gång du har rakat dig.
När jag har kört epilator (rycker hår) på benen tar jag gelen efter och de röda prickarna försvinner mkt fortare..
Ketokonazolshampo (fungoral) är bra mot mjäll och hårbotteneksem.
Men får att få ned eksemen så behövs kortisonsalva, hydrokortisonsalva finns receptfritt. Om det inte hjälper så kanske du behöver starkare kortisonsalvor och det måste man få utskrivet på recept.
och läkare har skrivit ut många recept. på 4- Salicylsyra 5% och decubal kräm -Elocon 0.1 % först men hjälpte inte
sen på heracillin hjälpte ett tag
nu vill jag prova heracillin men läkaren säger att dom kan inte ge den igen det e bättre om jag väntar o duscha med Selsun varje dag
men jag ser ingen resultat