2013-03-13, 17:03
Medlem
v2.0s avatar
Jag har som kille oturen att allt mitt fett samlas kring låren och rumpa, som en kvinna alltså. Jag har så länge jag kan missa alltid haft fläskiga lår och rumpa. Saken är den att jag inte vet vart jag har fått detta ifrån, eftersom att ingen i min familj eller släkt har detta problem (männen).

Detta har alltid varit ett problem för mig, det tär på mitt psyke. Det är extremt jobbigt, speciellt eftersom att jag försökt allt för att bli av med fettet kring låren och rumpan. Inget fungerar.

Jag har styrketränat hårt och legat på kaloriunderskott. Tömt min överkropp på fett medans min underkropp är lika stor och fläskig. Vad fan ska jag göra? Är fettsugning mitt enda alternativ för att bli kvitt fettet?

Jag funderar på att boka in en tid hos min husläkare för att kolla mina hormonnivåer. Misstänker att något är riktigt fel där eftersom att det knappast kan vara normalt att en man lagrar fett som en kvinna.

Någon som har erfarenhet av det här? Någon med samma problem? Jag kan inte vara ensam.
Citera
2013-03-13, 17:17
Medlem
SiSeniors avatar
Fortsätter du att gå ner i vikt när din överkropp är "tömd" på fett lovar jag att fettet kommer börja försvinna från lår och rumpa också. Så fungerar människokroppen.
Citera
2013-03-13, 17:36
Medlem
XzCaliberRs avatar
Gå långa snabba promenader och kör knäböj 2 dagar i veckan samtidigt som du kör benen med andra övningar, kompensera det med vanlig styrketräning med resten av kroppen men just knäböjjen är huvudövningen du skall fokusera på. kommer ge dig riktigt fina fasta lår och en riktigt tight rumpa.

Kom ihåg att göra djupa rörelser och inte alltför snabba, dra på en vikt som känns relativ tung men inte så tung att den belastar andra muskelpartier för mkt sen är det bara dra igång och reppa i en lugn och sansad takt utan avbrott. repetera.

Upplägg:

Måndag: Ben, knäböj som bas
Tisdag: Bröst, Biceps
Onsdag: Promenad 1,5h snabb takt
Torsdag: Rygg, marklyft som bas, Triceps
Fredag: Långpromenad 1,5h snabb takt
Lördag: Ben, knäböj som bas, Axlar
Söndag: Långpromenad 1,5h snabb takt.

Antal reps per set = 15 - 20
Antal set per övning = 4

Antal övningar per muskelgrupp = 4-5

Ät korrekt, ris, pasta, gröt, kesella, diverse köttprodukter

Just do it! Du behöver ingen fettsugning. Träna rätt och fokusera alltid på och bli bättre. Inget slarv med kosten och ta dig till gymmet no matter what!

Gör detta UTAN FUSK i 6 månader och du kommer bli riktigt nöjjd! det kan jag garantera.
Du kommer även få ett mycket bättre välmående.

Lycka till nu krigarn!
XzC
Senast redigerad av XzCaliberR 2013-03-13 kl. 17:38.
Citera
2013-03-13, 18:18
Medlem
shitmagnets avatar
Man kan lägga på sig fett ojämnt men när man "bränner" det så tas det jämnt över hela kroppen. Kan kännas förbannat orättvist men det är bara att kämpa på som gäller

Ang hormonnivåer så behöver du troligtvis inte oroa dig såvida dina "bollar" är av normalstorlek.
Citera
2013-03-13, 18:43
Medlem
v2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Fortsätter du att gå ner i vikt när din överkropp är "tömd" på fett lovar jag att fettet kommer börja försvinna från lår och rumpa också. Så fungerar människokroppen.
Kommer jag alltid att lägga på mig fett kring lår och rumpa först? Jag tänker, om jag tömmer mina fettdepåer, kommer fettet att lägga sig jämt kring kroppen vid en viktuppgång i framtiden eller kommer fettet att lägga sig på samma ställen?

Citat:
Ursprungligen postat av XzCaliberR
Gå långa snabba promenader och kör knäböj 2 dagar i veckan samtidigt som du kör benen med andra övningar, kompensera det med vanlig styrketräning med resten av kroppen men just knäböjjen är huvudövningen du skall fokusera på. kommer ge dig riktigt fina fasta lår och en riktigt tight rumpa.

Kom ihåg att göra djupa rörelser och inte alltför snabba, dra på en vikt som känns relativ tung men inte så tung att den belastar andra muskelpartier för mkt sen är det bara dra igång och reppa i en lugn och sansad takt utan avbrott. repetera.

Upplägg:

Måndag: Ben, knäböj som bas
Tisdag: Bröst, Biceps
Onsdag: Promenad 1,5h snabb takt
Torsdag: Rygg, marklyft som bas, Triceps
Fredag: Långpromenad 1,5h snabb takt
Lördag: Ben, knäböj som bas, Axlar
Söndag: Långpromenad 1,5h snabb takt.

Antal reps per set = 15 - 20
Antal set per övning = 4

Antal övningar per muskelgrupp = 4-5

Ät korrekt, ris, pasta, gröt, kesella, diverse köttprodukter

Just do it! Du behöver ingen fettsugning. Träna rätt och fokusera alltid på och bli bättre. Inget slarv med kosten och ta dig till gymmet no matter what!

Gör detta UTAN FUSK i 6 månader och du kommer bli riktigt nöjjd! det kan jag garantera.
Du kommer även få ett mycket bättre välmående.

Lycka till nu krigarn!
XzC

Varför så hög volym?
Just nu kör jag följande upplägg:

Måndag; knäböj 5x5, bänkpress 5x5, axelpress 3x8-12 + HIIT cardio (-300kcal)
Tisdag; marklyft 5x5, stångrodd 3x8-12, latsdrag 3x8-12 + HIIT cardio (-300kcal)
Onsdag; bicepscurl med skivstång 3x8-12, bicepscurl med hantlar 3x8-12, pushdowns 3x8-12 + HIIT cardio (-300kcal)
Repeat
Söndag vila

Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Man kan lägga på sig fett ojämnt men när man "bränner" det så tas det jämnt över hela kroppen. Kan kännas förbannat orättvist men det är bara att kämpa på som gäller

Ang hormonnivåer så behöver du troligtvis inte oroa dig såvida dina "bollar" är av normalstorlek.
Får väl kämpa på... livet är ett helvete
Senast redigerad av v2.0 2013-03-13 kl. 18:47.
Citera
2013-03-13, 18:57
Medlem
XzCaliberRs avatar
Kommer jag alltid att lägga på mig fett kring lår och rumpa först? Jag tänker, om jag tömmer mina fettdepåer, kommer fettet att lägga sig jämt kring kroppen vid en viktuppgång i framtiden eller kommer fettet att lägga sig på samma ställen?

det kan vara genetiskt att du har lättare för och lägga på dig fett där och det är inget du kan göra åt förutom att träna bort och hålla dig i form

Varför så hög volym?

Tisdag; marklyft 5x5, stångrodd 3x8-12, latsdrag 3x8-12 + HIIT cardio (-300kcal)
Onsdag; bicepscurl med skivstång 3x8-12, bicepscurl med hantlar 3x8-12, pushdowns 3x8-12 + HIIT cardio (-300kcal)
Repeat
Söndag vila

För att 5 reppare ger dig explosivitet och styrka, det gör dig inte mer fit utan mer kraftig i muskler och benstomme och därav de sämre resultaten du fått med att försöka få bort fettet.

och eftersom du ligger på kaloriunderskott så bör du inte köra på styrka då det krävs en hel del mer energi än vad som krävs vid högreppare.

Det du vill göra är ju att bränna fettet samtidigt som du bygger en fin volym på rumpa/lår vilket du gör med 15-20 reppare tillsamans med en bra och varierad kost .

Mvh
Senast redigerad av XzCaliberR 2013-03-13 kl. 18:59.
Citera
2013-03-13, 20:04
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
För att 5 reppare ger dig explosivitet och styrka, det gör dig inte mer fit utan mer kraftig i muskler och benstomme och därav de sämre resultaten du fått med att försöka få bort fettet.

och eftersom du ligger på kaloriunderskott så bör du inte köra på styrka då det krävs en hel del mer energi än vad som krävs vid högreppare.

Det du vill göra är ju att bränna fettet samtidigt som du bygger en fin volym på rumpa/lår vilket du gör med 15-20 reppare tillsamans med en bra och varierad kost .

Mvh

Sluta sprid myter. Allt fetmarkerat är mer eller mindre felaktiga påståenden.
Citera
2013-03-13, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v2.0

Varför så hög volym?

Repeat
Söndag vila

Det är genetiskt vart fettet lägger sig. Du har oturen att det lägger sig på röven och jag har oturen att det lägger sig på magen.

Du klagar på den andra killens höga volym samtidigt som du kör riktigt hög volym redan nu. 2x5x5 marklyft är inte lite volym det.

Skulle gjort valfritt nybörjarprogram istället för att försöka göra ett eget program, speciellt som nybörjare. Starting Strength är något jag kan rekommendera för alla nybörjare. Gör detta program med HIIT eller annan kardio på vilodagar eller EFTER träningen. Som nybörjare behöver du inte ofantliga mängder volym för att öka i styrka och volym på ett bra sätt.
Citera
2013-03-13, 20:14
Medlem
XzCaliberRs avatar
Citat:
Sluta sprid myter. Allt fetmarkerat är mer eller mindre felaktiga påståenden.

Ja något kan jag ha sagt fel det är mycket möjligt.

annars får du gärna komma med ett bättre förslag hur han skall gå tillväga mer än fettsugning sherlock.
Citera
2013-03-13, 20:19
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ja något kan jag ha sagt fel det är mycket möjligt.

annars får du gärna komma med ett bättre förslag hur han skall gå tillväga mer än fettsugning sherlock.

Läser du tråden så ser du att jag svarat med ett riktigt svar. Som om han tränar 1 eller 10reps/set, 2 eller 5set/övning, 3 eller 5 pass i veckan, osv, osv, låter jag han bestämma själv. Det viktigaste är att han förstår principen med vad som hjälper med att nå sitt mål.
Citera
2013-03-13, 20:29
Medlem
XzCaliberRs avatar
Citat:
Läser du tråden så ser du att jag svarat med ett riktigt svar. Som om han tränar 1 eller 10reps/set, 2 eller 5set/övning, 3 eller 5 pass i veckan, osv, osv, låter jag han bestämma själv. Det viktigaste är att han förstår principen med vad som hjälper med att nå sitt mål.

Om du kallar det här för ett ett riktigt svar så har du väldigt svårt för och uttrycka dig eller förklara något.

Det kan vara så att han tränar för hårt och tungt och äter för lite vilket resulterar i att hans kropp lägger undan energi och lagrar det i hans fettceller (lagrar energi vid svält) vilket resulterar i att han istället lägger på sig mer fett kring rumpa/lår eftersom det verkar som om genetiken säger att det är där han har lättast på o lägga på sig.

så ge nu ett bättre förslag hur han skall gå tillväga eller uttryck dig på ett sätt så att andra förstår vad du menar istället för och prata i blindo.

genom och träna på rätt sätt för volym/fettförbränning och äta en bra kost kommer garanterat ge mer resultat än och inte göra någon förändring alls då han tydligen inte är nöjjd med sina resultat.
Citera
2013-03-13, 20:38
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Om du kallar det här för ett ett riktigt svar så har du väldigt svårt för och uttrycka dig eller förklara något.

Det kan vara så att han tränar för hårt och tungt och äter för lite vilket resulterar i att hans kropp lägger undan energi och lagrar det i hans fettceller (lagrar energi vid svält) vilket resulterar i att han istället lägger på sig mer fett kring rumpa/lår eftersom det verkar som om genetiken säger att det är där han har lättast på o lägga på sig.

så ge nu ett bättre förslag hur han skall gå tillväga eller uttryck dig på ett sätt så att andra förstår vad du menar istället för och prata i blindo.

genom och träna på rätt sätt för volym/fettförbränning och äta en bra kost kommer garanterat ge mer resultat än och inte göra någon förändring alls då han tydligen inte är nöjjd med sina resultat.

Du har uppenbarligen dålig på saker och ting. Läs på om kcal in - kcal ut. Läs även på och svältläge och hur de fungerar. Kroppen börjar inte svälta hux flux.

Du borde inse en annan sak. Fortsätter han ligga på kcalunderskott, äta proteinrikt och tränar frekvent och högkvalitativt så kommer han nå sina mål. Du komplicerar saker och ting alldeles för mycket. Allt snack om högvolym för öka fettförbränning är felaktigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in