2013-03-21, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Vad skönt att få läsa om en svensk som faktiskt skiter i en del saker. Anledningen till varför andra svenskar skulle ha ansträngt sig mer beror på arvet från Luther, risken för att bli anklagad för att vara slapp (det fina uttrycket är "stigmatisering"), social kontroll och sådant som den här Mats verkar vara oberörd av. Det är faktiskt en styrka han visar upp som andra saknar.

Jag bryr mig inte. Halva Sverige och halva världen fuskar och slappar och arbetar i skyddad verkstad, och statsministern och migrationsministern är mer WT jämfört med vår Mats. Sätt en skinnväst på Ullenhag och han påminner nästan om en människa.

Bra, Mats, fortsätt såhär!

Håller med dig helt och hållet. Det här landet i stort går i en monetaristisk dvala där man accepterar allt (på jobbet, ute i samhället, i hemmet, inom släkten) för att slippa lida av det sociala trycket. Det som gör Mats hederlig är att han lever och anpassar sig till fakta. Vilket man inte kan säga om ett "normalt" svenskt "respektabelt" medelklasshushåll som är skuldsatt för livet för att visa upp en fasad som rämnar raskt efter några räntehöjningar.
Senast redigerad av RyttarVM1990 2013-03-21 kl. 09:00.
Citera
2013-04-08, 19:22
Medlem
Lopesans avatar
Tycker hur som haver att han är ett jävla drägg, en del här i tråden verkar simmigt drömma om att bara få gå hemma hela dagarna och slippa "lyda order" på jobbet..

Flytta till Töreboda så kan ni leva ut era drömmar
Citera
2013-04-15, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Vi känner väl en annan sådan? Bara det att han väntar på att svärfar dör och använder betydligt dyrare saker än snus...?
Oavsett; just nordöstra Skaraborg lider av inavel är min teori. Det finns nästan inga jobb att få (om man inte har en nära släkting som är chef på Elektrolux, Metsä, Daloc eller äger en butik. Trots detta är utflyttningen förvånansvärt låg. You do the math...
Vore det upp till mig skulle hela skiten napalmbombas!

hahaha... japp, så kan det vara, slå en pling till Nordkoreas kim jung släng pung jong, han verkar rätt hårt sugen på ett fyrverkeri den mannen!!
Citera
2013-04-15, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludermassigneger
Jämfört med våra importerade vänner från exempelvis Afghanistan eller Somalia är raggarmats att betrakta som geni och värdeskapare. Betänk att vi årligen släpper in tiotusentals mörkingar som är 30 resor värre än Mats när det kommer till att inte bidra. Mats har ändå potentialen att faktiskt kunna skaffa ett jobb. Mohubwa Abdisarak, 37, khatmissbrukare och analfabet har det inte.

NEEEEJJJ för hela helvete, vi behöver dessa paraboler, kolla bara Malmoe, där händer mer än i någon annan del av Sverige, ex skottlossningar, rån,mord, misshandel, man håller sej på alerten jue, efter kl 21,00 så vänder man på huvudet vartannat steg man tar i något av dom mindre belysta ytterområdena, spännande!! Mer khat och vapen åt folket, det ska regna tomhylsor!!!

Mats är bara tråkig!!
Citera
2013-11-20, 20:49
Bannlyst
Har den överviktige raggarn fått något jobb än eller ligger han kvar på soffan och dricker folköl?
Citera
2013-11-20, 21:20
Medlem
Rasande-Roses avatar
Jag är mest förvånad över att han är 3 år yngre än mig och ser ut att vara minst 35 år gammal.
Skulle aldrig anställt en sådan slusk.
Citera
2013-11-20, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz-Aldrin
Har den överviktige raggarn fått något jobb än eller ligger han kvar på soffan och dricker folköl?

He is in action.

Från Facebook.

Citat:
Arbete och utbildning

Volvo Powertrain AB
Skövde · sedan den 15 april 2013
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto