2013-06-25, 13:23
Medlem
neqers avatar
Sanningen är att ett sånt här psykfall och dess handlingar kan man bara råda bot på genom att avliva dem.
Citera
2013-06-27, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Hur många har dödat honom än? Det var ju ett jävla snack i tråden om hur mycket folk ville ha tag på honom och som skulle slå han han gul och blå när dom fick hans identitet. Det var väl inga skitsnackare i tråden bara?

Hade gärna dödat/spöat upp honom, men vill gärna inte själv hamna i fängelse på kuppen. Är i normala fall emot att man tar lagen i egna händer, men eftersom lagen inte ser kattmord som speciellt allvarligt så skulle jag här gärna göra ett undantag. Vill dock som sagt inte hamna i fängelse på kuppen, så det ideala skulle vara att nån annan gjorde det på beställning. Det enda som tar emot med att hyra en torped är just att många torpeder själva har börjat sin bana som djurplågare, tex Iceman.

Nån som kan tipsa om nåt forum där man får lov att diskutera en hämndaktion mot denna man utan att inläggen blir raderade?
Citera
2013-06-27, 16:38
Medlem
William Hainess avatar
Inget kommer att hända honom, precis som inget hände med Lerum-killen.

Lätt att vara tuff bakom datorskärmen.
Citera
2013-06-28, 18:53
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Jaha, då var det klart med åtal då: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5578661

Tisdag 9 Juli drar cirkusen i gång, tyvärr bakom stängda dörrar verkar det som.
Citera
2013-06-30, 18:47
Medlem
AgataRagatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Jaha, då var det klart med åtal då: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5578661

Nån cirkus lär det knappast bli. Enligt vad man kan läsa på den nu öppna gruppen på facebook, så ser det inte bättre ut än att J*mmi får hålla hov med endast advokaten, åklagaren, domaren och nämndemännen. Kanske även en stödjande och tröstande hand att hålla i också, icke att förglömma!
Några vittnen eller målsäganden finns tydligen inte
Ska man skratta eller gråta? Jag lider med alla de som förlorat sina katter

Länk till facebookgruppen Katt och hundägare i Högsbo/Frölund:
https://www.facebook.com/groups/106836769374292/
Citera
2013-06-30, 18:55
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgataRagata
Några vittnen eller målsäganden finns tydligen inte
När det gäller vittnen så är det så att även om detta finns så behöver inte åklagaren funnit det nödvändigt att kalla dessa då killen erkänt och det finns annan bevisning.

När det gäller målsägarna så kan jag förstå om de utesluts från processen. De har förvisso fått sin egendom förstörda för vilket de ska ha skadestånd men beloppen är så obetydliga (några hundralappar per katt) att det inte finns någon särskild anledning att ge målsägarna en stor roll i processen.
Citat:

När kommer förundersökningen upp här då?
Citera
2013-06-30, 20:35
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Så fort som möjligt hoppas jag.

Hur är det nu? Finns den tillgänglig i och med att åklagaren har väckt åtal eller? Är det bara o ringa en pling till Göteborgs tingsrätt?
Citera
2013-06-30, 21:11
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Sexton år och redan känd över hela landet. Det kommer att bli skoj att få läsa hur GM flinar er alla i ansiktet, när han är tillbaka på era gator igen. Fast det är väl ganska onödigt att skita ner sig för ett par katters skull? Det var ju så mycket snack innan i tråden om hur han ska lynchas. Vart är ni någonstans?

Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Inget kommer att hända honom, precis som inget hände med Lerum-killen.

Lätt att vara tuff bakom datorskärmen.

Som är förstås är tråkigt! Det hade varit fruktansvärt kul om någon bestämde sig för att skita ner sig för några katters skull. Ännu bättre om det hade varit en mob som hade lynchat honom. Vi behöver lite mer u-lands rättvisa i Sverige.
Citera
2013-06-30, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
När det gäller vittnen så är det så att även om detta finns så behöver inte åklagaren funnit det nödvändigt att kalla dessa då killen erkänt och det finns annan bevisning.

När det gäller målsägarna så kan jag förstå om de utesluts från processen. De har förvisso fått sin egendom förstörda för vilket de ska ha skadestånd men beloppen är så obetydliga (några hundralappar per katt) att det inte finns någon särskild anledning att ge målsägarna en stor roll i processen.

Då han är så ung tror jag FUP kan sekretessbeläggas, men är osäker. Kanske någon annan vet?

Tycker däremot rättegången verkar skum. Varför anses inte kattägarna vara målsägare? Jag förstår om de är lite upprörda.
Citera
2013-07-01, 14:28
Medlem
"Nonchalant att vi inte får komma till rättegången"

GP 1 juli:

Citat:
"Ilskan är stor bland kattägarna som inte kallats till rättegången mot den 16-årige kille som erkänt att han dödat åtta och skadat en katt i Högsbo och Frölunda."
Citat:
"- Jag tycker det är orättvist och nonchalant att vi inte får komma till rättegången och berätta om hur detta drabbat oss, säger Lotta Lagerström, vars katt Monica attackerades i november 2011 och överlevde efter veterinärvård för 18 000 kronor."

16-åringen ska ha erkänt att han skadade katten Monica, samt ska även ha erkänt att han skadade katten Casper:

Citat:
"- Min katt har aldrig blivit hittad. Men genom flera kontakter med polisen vet jag att 16-åringen har erkänt att han låg bakom. Men Casper finns inte med i åtalet - de säger att det inte finns bevis."

Åklagaren förklarar att de kattägare som är målsägande inte är kallade till rättegången eftersom åklagaren
Citat:
" ...har inte behövt dem som bevisning."

Åtalet kommer att omfatta nio fall av djurplågeri under perioden november 2011 - 1 maj 2013.

Gärningsmannen har erkänt och har tydligen varit samarbetsvillig under förhör.

I samband med åtalet på onsdag hålls en presskonferens.
Citera
2013-07-01, 15:41
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Så fort som möjligt hoppas jag.

Hur är det nu? Finns den tillgänglig i och med att åklagaren har väckt åtal eller? Är det bara o ringa en pling till Göteborgs tingsrätt?

Vad jag förstått finns den tillgänglig på Gbgs tingrätt på onsdag.
Citera
2013-07-01, 15:53
Medlem
Sokkos avatar
Den rättspsykiatriska undersökningen ska inte vara klar förrän mitten av juli. RMV har begärt mer tid "eftersom den misstänkte inte är häktad".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in