2013-04-09, 00:01
Medlem
toolbands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newbienew
han har nog skvätt lite blod för dramatik-faktorn. sätta mer skräck i människor.

här är ett inlägg av Joel Ander efter hans första mord av en katt. Den är obehaglig..men för er som vill sätta er in i hur vår gm ev tänker så kan detta vara av intresse:
https://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=105

vår gm är inte originell.
Det känns fan som samma person vi letar efter.
Citera
2013-04-09, 00:07
Medlem
Newbienews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toolband
Det känns fan som samma person vi letar efter.

ja det ser onekligen ut som att de har en liknande störning. vår gm känns väldigt mycket som en Ander - copycat tycker jag. Även om alla detaljer inte är exakt kopierade så är det väldigt likt i stora drag.
tror motivationen är densamma, och längtan efter att döda kvinnor är även den väldigt lik.

Kanske är han gay for Ander ? lillkillen.
Citera
2013-04-09, 00:57
Medlem
Det var någon i tråden som skrev till en person typ '' fick du kontakt med joel'' hittar det inte. Vet någon?
Citera
2013-04-09, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spetnazz
Det var någon i tråden som skrev till en person typ '' fick du kontakt med joel'' hittar det inte. Vet någon?

https://www.flashback.org/sp42752869
Citera
2013-04-09, 01:17
Medlem
Platserna som jag var på såg helt olika ut.
Blåval kunde nästan varit riggat om man tänker på hur lite blod det var.
Silvermynt var som du säger raseri enligt mig då kattens huvud rimligtvis blivit dunkat mycket hårt i golvet enligt stänket och man ser lätt var träffytan är. Däremot var den säkert redan död.
Kletet på väggen kanske inte räckte och det blev dunk i golvet för att förstärka effekten. Eller tvärt om, dunk först och sedan myskleta lite på väggen efter fullbordat arbete. Jag tror det senare om man tänker på hur det ser ut. Dunk, skvätt, droppa runt lite och kleta ut. Måste blivit en massa blodskvätt på kläderna där och säkert droppar på skorna.

Men visst är det helt olika scenario. Han testar sig fram säkert. Din bildlänk tycker jag ser amatörmässigt ut, ingen kirurgi där inte.
Skulle tro det är ganska säkert han har haft iaf vissa katter någonstans ett par timmar mellan infångandet/dödandet och lämnandet. För de tas oftast dagtid och lämnas kvällstid vad jag förstår.

Vet vi färger på katterna, gärna sammankopplat med platserna? Minst två är orangea iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag har svårt att "läsa" bilderna som ComputerControlled lade upp härom kvällen
(inlägg #3105, 23:15, 5/4)
Mitt spontana intryck var att det handlar om raseri - en massa stänk och otäcka avtryck.
Men det får jag inte att gå ihop med tanken att GM "pysslat" med katterna, alltså skurit upp deras bukar. Det må vara att det inte handlar om stora mängder blod eller tecken på vilt dräpande, men det ser brutalt ut. Det rimmar inte med t.ex. den här bilden där det ser slarvigt, men ändå kirurgiskt ut på något sätt
http://tinyurl.com/c9pfyst
Vad handlar det här om egentligen?
Citera
2013-04-09, 01:18
Medlem
Jag spekulerar:

Han kan döda katterna tyst genom att kela med dom och sedan strypa dom. Han gullar med dom, lockar ner dom i källare eller nåt, klappar dom och stryper dom plötsligt. Således är det bara de vänligaste och godtrogna katter som slaktas av det lilla, undermåliga äcklet. Sedan hugger han dom och lattjar lite med dom, fega, veka kräket. Lan man tänka sig nåt ynkligare och fegare än att känna makt genom arr hugga i något så försvarslöst som dött kött? Det är så patetiskt så man knappt tror en människa kan krympa ihop till ett sånt skrumpet, förvridet litet skal. Sen är det bara att lägga den i sportväskan eller nåt, knalla omkring en stund tills det är lugnt ett par minuter och lägga ut dom framför en port eller nåt. Väldigt ung kille. 15-17. Kanske får tvspelsvåldskickar a la breivik av det.
Senast redigerad av Panopticator 2013-04-09 kl. 01:32.
Citera
2013-04-09, 01:28
Medlem
Ja, det var ett dåligt ordval av mig. Ett kirurgiskt snitt är ju inte lätt att lägga med morakniv.
Jag tänkte mest på att det snarare var ett planerat snitt än ett random hugg och slit? Men det är ju svårt att göra en bedömning efter den enda bilden. Detär kanske så, som du säger, att han prövar sig fram. Men frågan kvarstår dock: är det utlagt så för effektens skull eller blev effekten, dvs våra reaktioner, en osökt bonus?
Finns det någon slaktare här, eller någon som kan fråga hur man öppnar djur i slakterier? Gör man det på samma sätt som efter jakt?
Jag vill helst slippa titta på youtube trots att jag har sjukhusvana - eller på grund av.

Citat:
Ursprungligen postat av ComputerControlled
Platserna som jag var på såg helt olika ut.
Blåval kunde nästan varit riggat om man tänker på hur lite blod det var.
Silvermynt var som du säger raseri enligt mig då kattens huvud rimligtvis blivit dunkat mycket hårt i golvet enligt stänket och man ser lätt var träffytan är. Däremot var den säkert redan död.
Kletet på väggen kanske inte räckte och det blev dunk i golvet för att förstärka effekten. Eller tvärt om, dunk först och sedan myskleta lite på väggen efter fullbordat arbete. Jag tror det senare om man tänker på hur det ser ut. Dunk, skvätt, droppa runt lite och kleta ut. Måste blivit en massa blodskvätt på kläderna där och säkert droppar på skorna.

Men visst är det helt olika scenario. Han testar sig fram säkert. Din bildlänk tycker jag ser amatörmässigt ut, ingen kirurgi där inte.
Skulle tro det är ganska säkert han har haft iaf vissa katter någonstans ett par timmar mellan infångandet/dödandet och lämnandet. För de tas oftast dagtid och lämnas kvällstid vad jag förstår.

Vet vi färger på katterna, gärna sammankopplat med platserna? Minst två är orangea iaf.
Citera
2013-04-09, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panopticator
Jag spekulerar:

Han kan döda katterna tyst genom att kela med dom och sedan strypa dom. Han gullar med dom, lockar ner dom i källare eller nåt, klappar dom och stryper dom plötsligt. Således är det bara de vänligaste och godtrogna katter som slaktas av det lilla, undermåliga äcklet. Sedan hugger han dom och lattjar lite med dom, fega, veka kräket. Sen är det bara att lägga den i sportväskan eller nåt, knalla omkring en stund tills det är lugnt ett par minuter och lägga ut dom framför en port eller nåt. Väldigt ung kille. 15-17. Kanske får tvspelsvåldskickar a la breivik av det.
Inte alls omöjligt, nej.
Inte alls! Och jag har precis som du börjat tänka på en några år yngre person. Det börjar dra ihop sig, tror jag!
Citera
2013-04-09, 01:31
Medlem
Tycker det ser ut som något inte tillräckligt vasst har använts. En katt kan nog vara seg att ta sig igenom utan bra verktyg. En skalpell hade ju sett annorlunda ut. Bara gissningar såklart.
Citera
2013-04-09, 01:36
Medlem
Högg han inte nån massor med gånger enligt brevet? Känns inte som en iskall beräknande kirurgpsykopat direkt det här. Snarare mammas morkniv eller det som fanns hemma.

Edit: Kartan innehåller ju inte Blåval 6B, Silvermynt 8 eller Svalebogatan. Inte heller lämningsplats. Går det att få den uppdaterad? https://maps.google.se/maps/ms?msid=...14459,0.038238

En karta med bara de mord som skett 2013 skulle vara än mer intressant imo då endast de hänger ihop i min teori. Speciellt om GM är väldigt ung är 2009 långt borta.
Senast redigerad av ComputerControlled 2013-04-09 kl. 01:52.
Citera
2013-04-09, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ComputerControlled
Högg han inte nån massor med gånger enligt brevet? Känns inte som en iskall beräknande kirurgpsykopat direkt det här. Snarare mammas morkniv eller det som fanns hemma.

Av och till kommer någon hit och mer eller mindre lovar visa de andra två sidorna ur brevet. Senast idag; läs måndag 8/4.
Väntar fortfarande spänt ...
Citera
2013-04-09, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panopticator
Jag spekulerar:

Han kan döda katterna tyst genom att kela med dom och sedan strypa dom. Han gullar med dom, lockar ner dom i källare eller nåt, klappar dom och stryper dom plötsligt. Således är det bara de vänligaste och godtrogna katter som slaktas av det lilla, undermåliga äcklet. Sedan hugger han dom och lattjar lite med dom, fega, veka kräket. Lan man tänka sig nåt ynkligare och fegare än att känna makt genom arr hugga i något så försvarslöst som dött kött? Det är så patetiskt så man knappt tror en människa kan krympa ihop till ett sånt skrumpet, förvridet litet skal. Sen är det bara att lägga den i sportväskan eller nåt, knalla omkring en stund tills det är lugnt ett par minuter och lägga ut dom framför en port eller nåt. Väldigt ung kille. 15-17. Kanske får tvspelsvåldskickar a la breivik av det.

Jag korrigerar vid närmare eftertanke. Väska ska vara ryggväska, då har han händerna fria att böja sig ner och kela osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in