2013-03-12, 17:07
Medlem
Milkiss avatar
Jag kan säga direkt att jag avskyr polisens metoder, så nu vet ni det.
Men just nu är det ju på tapeten att det är så kränkande att visa ID-handlingar om polisen misstänker att någon är en illegal invandrare.
Men varför är det så högljuda röster om just det, varför har ni inte höjt rösten när polisen tvingar folk att pissa i en burk för att dom tycker att dom ser pundiga ut? Eller att man tvingas visa körkort om man blir stoppad när man kör bil?

Om jag själv skulle bo i ett land där jag inte riktigt ser ut som ursprungsbefolkningen så hade jag ändå blivit mer kränkt att få höra att man ser pundig ut än att få höra att jag kanske skulle kunna komma från ett annat land.

Skall dom riva upp REVA tycker ni då inte det dom skall riva upp lagen om att tvingas på pisseprov för man ser ut som om man knarkat eller för att man lagt ner hela sitt liv på styrketräning pch någon polis får för sig att man använder steorider?
Citera
2013-03-12, 17:10
Medlem
Psychotics avatar
Hur ser en körkortslös ut?

Ont:
Blivit kontrollerad 3 gånger för att jag sett "påverkad" ut, nykter varje gång. Dock inte rent urin.
Dessa kontroller har utförts på samma ställe och tid när jag vart påväg hem från jobbet.
Irriterande att mitt klädval dessa gånger fått mig kontrollerad, men kränkt vart jag inte.

Är svensk så vet inte hur jag skulle känna om jag behövde visa leg för att min hudfärg inte är samma som majoriteten. Men kränkt skulle jag nog ändå inte bli.
Senast redigerad av Psychotic 2013-03-12 kl. 17:18.
Citera
2013-03-12, 17:15
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milkis
Skall dom riva upp REVA tycker ni då inte det dom skall riva upp lagen om att tvingas på pisseprov för man ser ut som om man knarkat eller för att man lagt ner hela sitt liv på styrketräning pch någon polis får för sig att man använder steorider?

Självklart, att polisen jagar dessa människor är slöseri på resurser. Samtidigt går våldtäktsmän, misshandlare och inbrottstjuvar lösa...
Citera
2013-03-12, 17:18
Medlem
Milkiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotic
Hur ser en körkortslös ut?
Kan se precis ut hur som helst, precis som en pundare också kan se ut precis som helst. Det avgörs av en person som bara gått några futtiga år på polishögskolan.
Citera
2013-03-12, 17:21
Medlem
Psychotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milkis
Kan se precis ut hur som helst, precis som en pundare också kan se ut precis som helst. Det avgörs av en person som bara gått några futtiga år på polishögskolan.
Skulle påstå att det är bra mkt lättare att känna igen en pundare än en körkortslös. Självklart ser man inte alla men många.
Citera
2013-03-12, 18:03
Medlem
2min700Ws avatar
Mest förnedrande är att se ut som en körkortslös.

Åtgärda snarast !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in