2013-03-12, 17:26
Medlem
NG88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om din fråga är om det är skillnad på ord och ord, så är svaret - ja.

Kan du motivera din inkompetenta meningsyttrande?
Då är det alltså skillnad mellan prostituerad och hora? Säg mig vilken av benämningarna är mindre nedlåtande - O DU VISE
Citera
2013-03-12, 17:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NG88
Kan du motivera din inkompetenta meningsyttrande?
Då är det alltså skillnad mellan prostituerad och hora? Säg mig vilken av benämningarna är mindre nedlåtande - O DU VISE
Fråga din lokala prostituerade/hora nästa gång du besöker henne istället, är mitt förslag.
Citera
2013-03-12, 17:32
Medlem
Citat:
Nej, men inte gubbslem i alla fall ... det lär väl vara i klass kärring eller ditåt...

JJ intervjuas .. Han har rätt att gå på Sveland, men han gillar inte intervjuarens frågor "är det här en intervju eller...."
http://www.youtube.com/watch?v=27boJ8tOPpc

Filmsnutt från den fruktansvärda attacken .......
http://www.goteborgnonstop.se/2013/0...aclet-pa-grav/

Svelands version
http://www.mariasveland.se/aktuellt/gubbvaldet-pa-grav/

Jag tolkar ditt inlägg som att du tycker att Maria Sveland har en trovärdighet som kan mäta sig med Josefsson?
I vilken dimension lever du?
Citera
2013-03-12, 17:35
Medlem
NG88s avatar
Citat:
Fråga din lokala prostituerade/hora nästa gång du besöker henne istället, är mitt förslag.

Varför ska jag hälsa på din mor så här tidigt på dygnet?
Citera
2013-03-12, 17:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerlover
Jag tolkar ditt inlägg som att du tycker att Maria Sveland har en trovärdighet som kan mäta sig med Josefsson?
I vilken dimension lever du?
Varför tolkar du det så? Jag vet ärligt talat knappt vem människan är och tänker inte värdera hennes trovärdighet alls generellt.
När det gäller Gräv13 och hur JJ kan trycka till människor så behöver man inte Svelands version för att veta det och att JJ gick på Sveland hårt. Däremot har ju hon sin version av det hela och var den som blev utsatt på panelen -- men det var inte HON som sa gubbslem, det var en person i publiken och det var om alla tre männen, inte enbart JJ.
Citera
2013-03-12, 17:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NG88
Varför ska jag hälsa på din mor så här tidigt på dygnet?
Inte en aning, jag lägger mig inte i vilka överenskommelser du har...
Citera
2013-03-12, 17:44
Medlem
Citat:
Varför tolkar du det så? Jag vet ärligt talat knappt vem människan är och tänker inte värdera hennes trovärdighet alls generellt.
När det gäller Gräv13 och hur JJ kan trycka till människor så behöver man inte Svelands version för att veta det och att JJ gick på Sveland hårt. Däremot har ju hon sin version av det hela och var den som blev utsatt på panelen -- men det var inte HON som sa gubbslem, det var en person i publiken och det var om alla tre männen, inte enbart JJ.

Janne Josefsson är en grävande journalist med rykte att slå åt alla håll, höger som vänster. Niyligen vald till Sveriges trovärdigaste journalist" av svenska folket. Maria Sveland är en testuggande vänsterfeminist som anser att alla som inte delar hennes världsbild är "hatare" som delar målbild med Breivik. Välj vem du vill tro på.
Citera
2013-03-12, 17:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerlover
Janne Josefsson är en grävande journalist med rykte att slå åt alla håll, höger som vänster. Niyligen vald till Sveriges trovärdigaste journalist" av svenska folket. Maria Sveland är en testuggande vänsterfeminist som anser att alla som inte delar hennes världsbild är "hatare" som delar målbild med Breivik. Välj vem du vill tro på.
Betyder det att hon inte får ha egen version om saker hon utsätt för menar du?
Att hon inte får känna sig utsatt, kränkt, trängd osv?

Inget av det JJ säger om debatten motsäger Svelands version. Han anser att han i egenskap av debattör ägde rätten att tränga/trycka henne med sina frågor. Hon anser inte det. De har alltså inte olika uppfattningar egentligen om vad som hände, bara olika syn på det inträffade.

Så varför skulle jag inte tro att hennes version är lika sann som hans?

Frågan är väl i så fall snarare vem jag anser har rätt i sak i den här frågan. Var debatten/panelen verkligen planerad för det, så att hon kunde förvänta sig det. Var den inte det - var det då rätt att driva på som han gjorde det. Hade man tänkt sig att hon skulle få de frågorna/ställas mot väggen - var då verkligen panelen rätt sammansatt. Hade hon fått rätt information, möjlighet att förbereda sig, tacka nej osv..

Det är de rätta frågorna - inte vem som talar sanning.

Edit:
JJ är för övrigt också känd för att kunna vinkla saker dit han vill ha dem.
Citera
2013-03-12, 17:53
Medlem
Vet inte hur många gånger jag skrivit detta i kommentatorsfält och dylikt...
men byt ut "man" mot jude.... sen "gubbslem" mot judesvin.

Vad säger ni sliddjur då? Är det fortfarande roligt?
Att klippa kuken av män är roligt... är det lika roligt att skära hud av judar?
Citera
2013-03-12, 17:58
Medlem
NG88s avatar
Citat:
Inte en aning, jag lägger mig inte i vilka överenskommelser du har...
Det borde du göra, för hon verka gilla mitt gubbslem
Senast redigerad av NG88 2013-03-12 kl. 18:02.
Citera
2013-03-12, 17:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr-money

Fast nu är ju det inte riktigt samma sak eftersom man/kvinna är väldigt heltäckande begrepp, jude är inte det på samma sätt.
Citera
2013-03-12, 17:59
Medlem
NG88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr-money

Jag måste backa upp dig där, där förståndet tar slut tar fittorna vid (gäller likasinnade män)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in