2005-05-17, 22:19
Medlem
Jo jag undrar vilken salami som är godast till öl. Alltså sort och vilekt land. Just nu testar jag en tysk pepparsalami. Jag tycker den är godare (i alla fall krämigare) än den svenska, vad är era åsitker i salamiträsket?
Citera
2005-05-17, 23:06
Medlem
Agent Coopers avatar
Säger bara Pick Salami!!! Så satans god!!!
Även de italienska är satans goda. Brukar finnas justa pakiterade varianter!
Citera
2005-05-18, 00:12
Medlem
Sinnes avatar
Ungersk salami, Picks. Den smälter på tungan. Jag är smått beroende av den och det vattnas i munnen bara jag tänker på det. Akta dig förresten, håll dig till den tyska

Vågar du testa rekommenderar jag den utan paprika.
Citera
2005-05-18, 20:08
Bannlyst
annars är napoli sviningt god, är italiensk o passa inte direkt ihop med öl, men du kan ju prova den iaf.
Citera
2005-05-18, 20:59
Medlem
exerds avatar
För satan! Det ska vara ölkorv till ölen! =(

http://www.ridderheims.se/Ridderheims2/sortiment/olkorv_los.htm
Citera
2005-05-25, 18:03
Bannlyst
Har tva (2) favoriter...

Min forsta ar Salami Cinghiale (vildsvin pa ITA), aningen kryddad och har en underbar smak utav vilt...

Den andra ar Salami Chianti Classico, tydlig smak utav Chianti vin, ratt sa finmald med ganska sa stora fettbitar...
Citera
2005-06-06, 18:58
Medlem
Älgsalami inköpt i Södermalms saluhall. Gudomlig!

Men annars får även jag hålla den ungerska picksalamin högt.
Citera
2005-06-06, 19:09
Medlem
apanola IIs avatar
Gillar Ridderheims Jambalaya, den svenska Timmermanskorven och sen finns ju korvarnas kungstiger och alla korvars moder: Spickekorven!
Och då snackar vi den extra stora varianten stoppad i oxbottentarm...satan vad sugen jag blev på spickekorv och öl...härlig torkad spickekorv med sitt vita saltlager runt....åh Gud...jag dregglar ner tangetbordet nu...fingrarna slinter i snålvattnet...stackars jävel som ska posta under mig nu...
Citera
2005-06-06, 20:14
Medlem
Queen Ls avatar
Jag är svag för den tyska pepparsalamin.
Citera
2006-05-10, 16:45
Medlem
Bra salamibutiker i Stockholm? Är det saluhallarna som gäller eller?
Citera
2006-05-10, 17:04
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Gillar Ridderheims Jambalaya, den svenska Timmermanskorven och sen finns ju korvarnas kungstiger och alla korvars moder: Spickekorven!
Och då snackar vi den extra stora varianten stoppad i oxbottentarm...satan vad sugen jag blev på spickekorv och öl...härlig torkad spickekorv med sitt vita saltlager runt....åh Gud...jag dregglar ner tangetbordet nu...fingrarna slinter i snålvattnet...stackars jävel som ska posta under mig nu...

Menar du oxbottensalami?
Citera
2006-05-10, 19:09
Avslutad
Ungersk salami!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto