2013-03-12, 06:45
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Hur fan är man funtad om man beskyller polisen för detta?!

De två nötterna stjäl bensin och försöker smita från polisen. Klart som fan att snuten sätter efter. Det kan en normalt begåvad människa räkna ut med lilltån. Det är ju trots allt deras jobb.

Det är naturligtvis tragiskt att dessa gökar måste sätta livet till, men de har endast sig själva att skylla.

Visst,, grabbarna utförde ett brott men jag hävdar att det gjorde även polisen som beordrade broöppningen. Var det verkligen rätt beslut att öppna bron för att stoppa ett fordon på flykt?
Polisen (som inte är nötter??) borde insett risken med beslutet.
Brottets dignitet krävde alls inte en åtgärd som satte de misstänkta och kanske även andra bilisters liv i fara.

Vållande till annans död, fängelse i 2 år o slit scheriffstjärnan av polisdjäveln är min dom.
Citera
2013-03-12, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Visst,, grabbarna utförde ett brott men jag hävdar att det gjorde även polisen som beordrade broöppningen. Var det verkligen rätt beslut att öppna bron för att stoppa ett fordon på flykt?
Brottets dignitet krävde alls inte en åtgärd som satte de misstänkta och kanske även andra bilisters liv i fara.

Vållande till annans död, fängelse i 2 år o slit scheriffstjärnan av polisdjäveln är min dom.

Jag vet inte hur du kan få det till att polisen begår ett brott genom att beordra en broöppning...du kanske tillhör samma begåvningsgrupp som bensintjuvarna?

Det är ju ett mycket effektivt sätt att spärra av en väg. Vilken normalbegåvad bilförare som helst bör ju inse att man stannar vid en öppen bro med nedfällda bommar och inte bara dammar rakt igenom.
Borde polisen ha insett att det är två extremt svagbegåvade individer som inte begriper detta? Nej.

Med ditt resonemang så bör väl polisen i framtiden säkra alla flyktvägar för kriminella så att dessa inte skadar sig på vägen hem.
Citera
2013-03-12, 06:59
Medlem
shotacats avatar
Som vanligt så är flashbacks anarkistälskande elit framme och tycker att lag och ordning är inget att ha.

Antingen är ni alla Marxister som anser att vi inte behöver lag och ordning i ett perfekt samhälle, eller så tänker ni inte riktigt. Ska polisen skiten i flertalet liknande brott så kommer det att kosta er och ingen annan.

Självklart så ska det ske en utredning, fram tills dess tycker jag att ingen borde spekulera om hur eller vem handlade.

Fast det är klart. När det kommer till negrer, araber, kvinnor och poliser så är det kanske för mycket begärt att Flashback ska hålla igen..
Senast redigerad av shotacat 2013-03-12 kl. 07:02.
Citera
2013-03-12, 07:10
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xx-och-yy
Men polisen jagade dom genom stan. Kunde de inte låtit bli och gripit dem på någon annan sätt? De fick dödsstraff för 800:kr. Saknades bara att de körde på ett barn under jakten

Poliser orsakade det och de skulle hoppat i och öppnat dör så tjuvar kommer ut.
Du ska se att poliser får fängelse för det här om vi nu finns rättvisa i samhället?

NEJ! Poliserna orsakade inte detta. Hur tänker du och andra av samma åsikt?

De valde frivilligt att forcera avspärrningar istället för att stanna. Idiot!
Citera
2013-03-12, 07:12
Medlem
"Vid 00.30-tiden kom den flyende bilisten och hans passagerare fram till bron och körde där igenom bommarna utan att inse att det inte längre fanns någon väg att köra på. Istället störtade den rakt ned i vattnet och försvann."

Allvarligt, ser inte riktigt logiken i att polisen ska ha skit för det här? Är huvudet dumt får kroppen lida
Citera
2013-03-12, 07:17
Medlem
P.Gs avatar
Vad är problemet? Polisen ska väl få använda de verktyg som är tillgängliga för att stoppa tjuvar. Att öppna en bro för att få någon att stanna är knappast oansvarigt eller sadistiskt, att tjuvarna sen visade sig vara puckon är väl inget polisen kan lastas för.
Citera
2013-03-12, 07:17
Medlem
Roffegfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogmassa
Många som är rätt kalla i sitt resonemang här, eller ser det som komiskt. Menar ni på allvar att man i princip skulle ha dödsstraff för att stjäla en tank bensin? Ni verkar åtminstone tycka det är rätt att de dog. Ni vet ju inget om personerna heller. Kanske var ett par unga killar som egentligen är jäkligt schyssta och trevliga. Eller föraren som drog med sig sin kompis på dumheter. Hursomhelst så sitter det förmodligen två mammor och gråter i morgon. Är det också bra? :|
Hoppas dessa mammor då funderar lite på när och varför det gick snett för deras grabbar . Skulle vi kanske satt ner foten i tid och kollat vad våra kära gossar sysslade med på fritiden......
Citera
2013-03-12, 07:22
Medlem
bobrovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1

Hur fasen kan du få polisen som "vållande till annans död"?

De har öppnat en bro visserligen, men också stängt av den med nedfällda bommar och blinkade varningsljus. Kör man då igenom dessa bommar är man i högsta grad personligt ansvarig för all den olycka ett sådant val kan föra med sig.

Jämför med att Banverket skullel vara ansvariga om någon kör igenom nedfällda bommar vid en järnvägskorsning och kolliderar med tåg?
Citera
2013-03-12, 07:24
Medlem
ihisus avatar
Någon som har en bild på bron ifråga?
Citera
2013-03-12, 07:28
Medlem
magzzs avatar
Först pågår en polisjakt på en 7 MILS lång sträcka utan att få stopp på tjuvarna vilket känns lite märkligt eftersom det är ganska lätt att spärra av riksväg 55 då den till en viss del består av 2-1 väg. Och sen så öppnade dom antagligen bron försent så de ansåg att det fanns en viss chans att klara det? Bron öppnas ju åt sidan och inte fan är man så dum att man kör rätt ut från 7 meters höjd..
Citera
2013-03-12, 07:30
Medlem
SingleStars avatar
Tjuvarnas tillvägagångssätt, oförmåga att stanna för polisen, låter sig jagas i höga hastigheter, samt okunnighet i att simma säger mig att det är ziggisar.

Hur många blev glada åt det här?
Citera
2013-03-12, 07:32
Medlem
Polisen gjorde helt rätt. Syftet att öppna bron var ju att dom skulle stanna, inte att dom skulle köra ut över kanten. Att lägga en spikmatta tror jag skulle vara större risk tror jag. För vem är dum nog att köra ut över en bro som är uppfälld? Att köra över en spikmatta skulle ju kunna få bilen att välta eller köra av vägen.

Begår man brottet så får man leva, eller dö, med konsekvenserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in