2013-03-17, 00:30
Citat:
Nej, men det är du som tolkar en öppningsbar bro som ett fast hinder.
Ursprungligen postat av Dominar
Inte jag som skriver de dumma faparna och jag spekulerar inte i varför saker är som de är utan konstaterar bara vad det står att polisen skall göra.
Citat:
Det vet de inte. Det kan komma båtar precis vid vilken tid på dygnet som helst vid Hjulstabron. Det är därför den är bemannad dygnet runt.
Polisen har ändå valt att göra en broöppning utöver det normala och om förövarna vet att det normalt inte kommer några båtar denna tid så ignorerar de bara stoppsignalerna.
Citat:
Alltså inte.
Det är kanske därför polisen skall stå där med sina blåljus och skyltar, att hindra de flyende att köra in i / utöver det fasta hindret.
Citat:
Personligen tror jag inte att två snillen som inte stannar föe en öppnad bro stannar för ett blåljus, men det är ju bara jag...
Mycket möjligt att situationen slutat annorlunda om polisen stått där med blåljus
Citat:
Det kan man visst ha. Däremot ogillar jag de här autistresonemangen om fasta hinder. Det finns ingen som helst funktion för ett blåljus vid en öppningsbar bro som blinkar som en jävla julgran, och som har blinkande skyltar på närmare en kilometers håll när bron är öppen.
men det tänker inte jag spekulera i utan konstaterar utan att övertolka det som står i fapen att ett fel har begåtts. Både själva sättet bilen stoppades på och att det överhuvudtaget lades så mycket resurser åt en bensinstöld.
inse detta!
Lova mig att du aldrig blir polis, va!