2013-03-11, 21:12
Bannlyst
Aktuellt i sändande stund, rapporteras om att rökningen har ökat. Mest hos ungdommar det har ökat. Med tanke på att de flesta röker i Mellan Östern och att vi har importerat stora mängder av dessa varelser, finns det någon koppling?
Citera
2013-03-11, 21:19
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Antar att du menar vanliga cigaretter eller?

Tror inte det har så mycket med invandringen att göra... Mest "Coolhets" faktorn som ökat och krupit ned i ålder.

Mer tung röka kan jag inte yttra mig om, eftersom jag har noll erfarenhet.
Citera
2013-03-11, 21:24
Medlem
Jag tror detta kan stämma. Langning består av stor del från tobaksaffärerna som ofta ägs av...
Citera
2013-03-11, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 3riiiik
Jag tror detta kan stämma. Langning består av stor del från tobaksaffärerna som ofta ägs av...

Precis vad jag misstänker, jag antar att ökningen är i synnerhet stor i Malmö?
Har det inte tom nämnts nått om dett i de där polisdokumentärerna på TV?
Citera
2013-03-11, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naethatare
Aktuellt i sändande stund, rapporteras om att rökningen har ökat. Mest hos ungdommar det har ökat. Med tanke på att de flesta röker i Mellan Östern och att vi har importerat stora mängder av dessa varelser, finns det någon koppling?
Har inte med mena att göra. Det är många som röker marijuana bland svenskar och invandrare, snacket om ofarligt är vanligt speciellt bland ungdomar. I dåliga tider ökar cigarettrökning alkohol och drogkonsumtion. Dom som inte har stark självdisciplin sitter fast i skiten.
Senast redigerad av YingYang- 2013-03-11 kl. 21:29.
Citera
2013-03-11, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YingYang-
Har inte med mena att göra. Det är många som röker marijuana bland svenskar och invandrare, snacket om ofarligt är vanligt speciellt bland ungdomar. I dåliga tider ökar cigarettrökning alkohol och drogkonsumtion. Dom som inte har stark självdisciplin sitter fast i skiten.

Jo men nu är ju brajrökning i synnerhet kopplat till MENA-kultur.
Citera
2013-03-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naethatare
Jo men nu är ju brajrökning i synnerhet kopplat till MENA-kultur.
Tobaken var det indianerna som upptäckte först sedan tog ockupanterna med den till England. Marijuana kom först från Asien och Kina men är nu spritt över hela världen. Mena röker rätt mycket vattenpipa och det är tom hälsofarligare än tobak.
Citera
2013-03-11, 21:55
Moderator
Tystnads avatar
Absolut!
Har en hel del med MENA folket att göra på jobbet och det röks något så in i helvete hos dom ,speciellt bland dom äldre.
Så visst finns det ett klart samband.
Regeringen Rövfeldt har svårt att bortförklara detta ,då det ju knappast beror på att Svenskarna "reser mycket utomlands" ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in