2013-03-11, 15:39
Medlem
http://www.facebook.com/photo.php?v=477965258923991&set=vb.100001315643012 &type=2&theater

Såg denna videon på facebook och efter detta kan jag inte hålla tyst, utan gör som många andra flashbackare gör, startar en tråd om det!

Anarkisterna visar på prov på sitt idiotiska beteende mot tjänstemän, som inte under några omständigheter kan göra något motstånd så länge inget hot indikeras.
OM poliserna gör något, så blir det ett fruktansvärt liv på alla trädkrammande hipsters ,som har i min åsikt, en förvrängd politisk bild och inte förstår att detta är arbete som måste utföras.

Hade jag personligen varit en polis under tjänst, så hade min dröm varit att en av dom jävlarna knuffade till mig så jag kunde dra till idioten med batongen. Ett pack är vad dom är.

Polisens arbete är en utfärdad order som de följer och jag anser inte att vår svenska poliskår visar prov på någon odemokratisk handling. De gör bara sitt jobb med andra ord.

Jag undrar bara från ni som faktiskt sympatiserar med de som förstör polisens arbete vad era argument är och hur ni kan tycka att anarkisternas agerande är "korrekt"?

Hoppas jag förstår att ni ger er på helt fel personer som är neutrala och bara utför sitt jobb för att kunna försörja sig själva och sina familjer.

Byt ämne på tråden om jag har lagt den fel! Detta handlar inte om REPA utan om konsekvenserna som polisen för möta under sin tjänst.

God eftermiddag
// De-Sohn
Citera
2013-03-11, 15:40
Medlem
Givetvis ska det vara REVA och inte REPA
Citera
2013-03-11, 15:47
Medlem
Hajafintens avatar
Jag kan tycka att polisen inte är tillräckligt duktiga på att välja ut dom som stoppas då 9/10 som stoppas är här lagligt. Men samtidigt så gör dom helt rätt som ändå letar upp och deporterar dom som är här olagligt. Man får ju vara selektiv med vilka man stoppar.

Det dom som protesterar gör är fel. Man hindar poliserna och slösar med skattemedel då polisen måste sätta in extra resurser som kunde behövts på andra ställen.

Självklart så ska dom få protestera men gör det då på rätt sätt.
Citera
2013-03-11, 15:50
Medlem
Ettan^s avatar
Media hetsar oinsatta ungdomar att ta på sig rollen som moralpolis och bestämma vad som är rätt och fel. När man vrider och vinklar på projektet och får det att framstå som att polisen går omkring och plockar mörkhyade människor på gatan och kräver att de bevisar att de är svenskar - med en felmarginal på 90% - samt publicerar namnlistor och "expert"utlåtanden med syfte att fullständigt ösa dynga över projektet så är det inte så konstigt att en massa idioter får för sig att de gör samhället en tjänst genom att störa polisen i sitt arbete.

Problemet är dessutom att, utöver det faktum att polisen inte ingriper och smular sönder idioterna, eventuella repressalier av dessa anarkistiska metoder bemöts av jubel och ryggdunkningar. De som eventuellt åker dit för att ha hindrat polisen att genomföra sitt jobb kommer att hyllas som sanna demokrater och aktivister för rättvisa av sina vänner och säkert också media.

Jag kan inte säga att jag tycker synd om polisen heller, egentligen. De har full möjlighet att gripa alla som lägger sig i, och när till och med ledningen viker sig på grund av medial uppmärksamhet och kritik från en minoritet av befolkningen (som nu naturligtvis "råkar" vara ledande opinionsbildare) så blir man bara less. Den naturliga responsen vid sådan här civil olydnad borde såklart vara att kalla in förstärkning och börja plocka in idioterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
Jag kan tycka att polisen inte är tillräckligt duktiga på att välja ut dom som stoppas då 9/10 som stoppas är här lagligt
Att en av tio som stoppas är här illegalt är en enormt bra siffra. Om det hade varit 1/100 kanske man hade kunnat diskutera saken, eller om det var en av tusen. Under andra omständigheter hade projektet antagligen hyllats till skyarna för sin effektivitet att hitta kriminella med minimala resurser.
Senast redigerad av Ettan^ 2013-03-11 kl. 15:54.
Citera
2013-03-11, 21:33
Bannlyst
Det är vänsterpatrask och inget annat. Att kalla dem anarkister blir en fel benämning då anarkismen som ideologi inte förespråkar någon form av blattekrameri och snedvriden feminism.
Citera
2013-03-11, 21:45
Medlem
beer-goggless avatar
Jag vill minnas att många REVA-kritiker motiverade sitt motstånd till polisens arbete med REVA med motiveringen att "polisen skall fokusera och prioritera riktiga brott".

Nu ser man att när vänsteraktivister är samlade så sysselsätts det 15+ poliser för att säkerställa att ett utryckningsfordon kan förflytta sig 250 (c:a) meter. Är det ett bra nyttjande av polisresurserna?

Personligen anser jag att personer som hindrar polis, brandkår etc under tjänsteutövning givetvis omedelbart skall gripas och lagföras. Nolltolerans!
Ponera att den gripne i polisbilen fått en hjärtinfarkt vid gripandet - vad skulle packet sagt då när de inte hunnit fram till akuten i tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in