2013-03-11, 12:37
Medlem
Mina traps har börjat växa en del, men dom sitter ju knappast i mitten vid nacken utan snarare mer ut mot axlarna.

Hur får man egentligen en rejäl tjurnacke? Bara fortsätta träna dom så går dom in mot mitten senare när dom börjar bli ordentligt stora?
Citera
2013-03-11, 12:38
Medlem
swiftos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zario
Mina traps har börjat växa en del, men dom sitter ju knappast i mitten vid nacken utan snarare mer ut mot axlarna.

Hur får man egentligen en rejäl tjurnacke? Bara fortsätta träna dom så går dom in mot mitten senare när dom börjar bli ordentligt stora?

Genetik min vän och marklyft/shrugs
Citera
2013-03-11, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swifto
Genetik min vän och marklyft/shrugs
Med andra ord bara att fortsätta träna. Finns ju inte överdrivet mycket övningar för trapsen

För övrigt, att ge svaret "genetik" är lite som att säga till någon som undrar för råd inför en date, "var bara dig själv"...
Citera
2013-03-11, 12:42
Medlem
Xinnehs avatar
Gör som jag och jobba extra på en flytt firma och inom industrin, när du släpat nog många ton med möbler / tegel /gjutmassa så kommer det
Citera
2013-03-11, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xinneh
Gör som jag och jobba extra på en flytt firma och inom industrin, när du släpat nog många ton med möbler / tegel /gjutmassa så kommer det
Låter som en hög skaderisk du! Tror jag avstår och fortsätter med mina shrugz
Citera
2013-03-11, 13:23
Medlem
schmengeles avatar
Är som en annan här skrev, gener. Går inte ändra fästen osv...

Däremot kan du göra som den här stollen:

http://www.youtube.com/watch?v=gVKjXuYzBjo

Citera
2013-03-11, 13:35
Medlem
Antinomoss avatar
Finns ju nackträningssele att köpa (man hänger vikter i den).
Citera
2013-03-11, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av schmengele
Är som en annan här skrev, gener. Går inte ändra fästen osv...

Däremot kan du göra som den här stollen:

http://www.youtube.com/watch?v=gVKjXuYzBjo

Fy fan vilket vider.

Som sagt, finns inte mycket man kan göra åt nacken. Man ser ut som man ser ut.
Citera
2013-03-11, 13:56
Medlem
MuscleSharks avatar
Blir väldigt frustrerad på mina traps. När jag tränat dom så får jag den där "tjurnacken", men några timmar senare ser dom helt average ut.
So what is going on? Verkar som att jag har generna för att få "looken", men bara när jag har pump. Svårt att få de jävlarna att växa verkar det som.
Citera
2013-03-11, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Blir väldigt frustrerad på mina traps. När jag tränat dom så får jag den där "tjurnacken", men några timmar senare ser dom helt average ut.
So what is going on? Verkar som att jag har generna för att få "looken", men bara när jag har pump. Svårt att få de jävlarna att växa verkar det som.
Äh, så är det ju alltid när man är upppumpad. Spänner jag mina traps ser det riktigt bra ut, avslappnad så syns det knappt att man har några traps (mer än bakifrån).

Gäller bara o ligga i något år till så ser du ut så avslappnad, och ännu bättre i pumpet
Citera
2013-03-11, 15:28
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Börja med headbaning/Headspinn då får du nackmuskulatur som en tjur!

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTuMUnTFJh3EDPl_BWBkzB1oIz9SIyMN vQO8GedIXqjU07M_cs3

https://www.youtube.com/watch?v=P0rVw9kLdt4
Citera
2013-03-11, 15:33
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zario
Äh, så är det ju alltid när man är upppumpad. Spänner jag mina traps ser det riktigt bra ut, avslappnad så syns det knappt att man har några traps (mer än bakifrån).

Gäller bara o ligga i något år till så ser du ut så avslappnad, och ännu bättre i pumpet

Har tränat länge och är faktiskt redå för scenen. Men trapsen släpar något, vilket är något jag måste förbättra. Klart att man fått resultat, men dom svarar inte så värst bra på vare sig hantel shrugs eller skivstångs shrugs. Får bra kontakt och så, men några större ökningar i muskelmassa har jag inte märkt av på väldigt länge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in