2013-03-11, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Förlåt - jag kopierade den från mitt inlägg på sid 2 i denna tråd - och det funkade visst inte....

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=493&artikel=5462098
En botad av 33 miljoner möjliga? Tyder snarare på att flickan har en unik genuppsättning än att man lyckats koka ihop en hokus-pokus medicin.

Har de testat medicinen enbart på den lilla flickan?
Det går inte att verifiera medicinen om man bara har ett fall.
Citera
2013-03-11, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Hoppsan. Du glömde uppge källan.

Vilka är staten? Norska staten eller nordkoreanska? Tjänstermän? Folkvalda? Trodde inte dom uppfann saker. När introduceras man till detta som nyinvald i risksdagen? På rikstagens öppnande eller redan närman blir komunalpolitiker?

Uppfinner alla rikstagsmän och kvinnor virus? Fritidspolitiker också? Känner både folkvalda och statliga tjänstermän. Borde jag ställa dom mot väggen?

Sedan undrar jag lm det inte borde bli ofantligt mycket billigare att göra läkemedel till redan befintliga sjukdommar? Har dom inte marknadstrateger på läkemedelsbolagen? Åtminstone borde dom ju släppa dessa läkemedel direkt för att sedan uppfinna nya sjukdommar. Konstigt att läkemedelsbolagen som är så stora saknar grundläggande logiskt och ekonomiskt tänkande.

Jag önskar jag levde för ca 100 år sedan innan alla dessa sjukdomar var uppfunna.
Staten i detta fall är högt uppsatta människor som håller människan i schak.

Man mjölkar ut massa medicin för tjäna pengar på det, botmedel mot aids finns redan men skulle man släppa det fritt så tjänar inte läkemedelsbolagen pengar på det.

Nya sjukdomar är att vänta. Dom föröskte med svininfluesan men det gick inte så bra, snart kommer det komma dödligare sjukdomar, det finns nästan inga sjukdomar man dör direkt av när man får viruset, många sjukdomar har man längre tid att leva tills man dör, där kommer medicinerna in i bilden.
Citera
2013-03-11, 16:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
En botad av 33 miljoner möjliga, dvs. en unik genuppsättning.

Var artikeln för lång att läsa? 1800 tecken...

Nej det är ingen ny medicin, det handlar om att de gav flickan väldigt stora doser av väldigt många bromsmediciner.
Tror du att man har olika medicin för varje patient/genuppsättning i annars också? Brukar du t.ex. få Ipren speciellt anpassad för din genuppsättning?
Men nej, tyvärr går det inte att verifiera att detta fungerar på alla än. Men om det visar sig att flickan inte längre bär på viruset, och är helt frisk, så är det förstås ett steg i rätt riktning.
Citera
2013-03-11, 16:28
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Vi använder alltså bromsmediciner som uppfanns på 40-50-talet enligt dig? Och forskningen går inte framåt alls? Trist...
Bromsmedicinerna kom i början av 90-talet. Utveckligen går framåt men dom har inte kommit på ett botemedel ännu trots fallet med den lilla flickan.
Citera
2013-03-11, 16:37
Medlem
Citat:
Var artikeln för lång att läsa? 1800 tecken...

Nej det är ingen ny medicin, det handlar om att de gav flickan väldigt stora doser av väldigt många bromsmediciner.
Jag såg det. De gav henne flera mediciner samtidigt. Att ge flera mediciner samtidigt kan leda till interaktion, vilket kan ha skett i det här fallet (omöjligt att analysera vilken medicin som gjort vad).

Citat:
Tror du att man har olika medicin för varje patient/genuppsättning i annars också? Brukar du t.ex. få Ipren speciellt anpassad för din genuppsättning?
Nej?
Flickans HIV + unika genuppsättning - hokus pokus-kur= botad.

Citat:
Men nej, tyvärr går det inte att verifiera att detta fungerar på alla än. Men om det visar sig att flickan inte längre bär på viruset, och är helt frisk, så är det förstås ett steg i rätt riktning.
Helt klart. Om det visar sig att denna kombination har en verkningsgrad på minst 50% ser jag det som ett lyckat projekt.
Citera
2013-03-11, 16:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Helt klart. Om det visar sig att denna kombination har en verkningsgrad på minst 50% ser jag det som ett lyckat projekt.

Ja det vore verkligen ett framsteg att glädjas åt! Men, tyvärr har de ju trott sig vara en lösning på spåret även tidigare utan att lyckas, så vi kan bara hoppas det går bättre denna gång.
Citera
2013-03-11, 17:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Bromsmedicinerna kom i början av 90-talet. Utveckligen går framåt men dom har inte kommit på ett botemedel ännu trots fallet med den lilla flickan.

Jag ber om ursäkt, jag måste ha feltolkat det du skrev tidigare:
Citat:
Det skulle vara konstigt om dom släppte bromsmediciner på en gång då viruset upptäcktes.
Jag trodde du menade att de hade färdiga bromsmediciner, men höll på dom för att det inte skulle verka misstänkt eller nåt... Men det gjorde du alltså inte, och det var ju skönt att höra.
Citera
2013-03-11, 17:33
Medlem
John-Pauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuggy

Man mjölkar ut massa medicin för tjäna pengar på det, botmedel mot aids finns redan men skulle man släppa det fritt så tjänar inte läkemedelsbolagen pengar på det.

Nya sjukdomar är att vänta. Dom föröskte med svininfluesan men det gick inte så bra, snart kommer det komma dödligare sjukdomar, det finns nästan inga sjukdomar man dör direkt av när man får viruset, många sjukdomar har man längre tid att leva tills man dör, där kommer medicinerna in i bilden.

Menar du att det finns medicin mot aids.
Benmärgstransplantation från immun person har jag hört talas om, vad syftar du på?
Citera
2013-03-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuggy

Hoppsan, du glömde visst källan.. Igen..

Så svininfluensaepidemin 1918 kallas alltså misslyckad? Tycker att det var brutalt lyckat med tanke på hur många som dog på hur pass primitiv läkarvetenskapen var då och hur man på magiskt vis lycakdes framställa virus med dåtidens teknik..

Botemedel mot AIDS? Du tycker inte att det vore en bra idé att ta reda vad AIDS är för något så att du inte gör bort dig fler gånger?

Finns det inte naturliga virus som är farliga..synd, för då skulle man ju sparat miljoner på forskning genom att sprida dessa, plus att dom skulle slippa bli avslöjade av skarpsinnade människor som dig.

Kan du förklara kortfattat hur ett läkemedel som angriper ett virus skulle kunna fungera (eller länka till en källa)? Denna enastående forskning vill jag ta del av.
Senast redigerad av Kent-Herbert 2013-03-11 kl. 18:13.
Citera
2013-03-11, 18:21
Medlem
Citat:

Joå. All verifierad fakta i den här forumdelen består nämligen till 99% anekdoter.
Citera
2013-03-11, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av John-Paul
Menar du att det finns medicin mot aids.
Benmärgstransplantation från immun person har jag hört talas om, vad syftar du på?
Självkllart har dom botmedicin för aids hiv, tillverkar man en sjukdom så tillverkar man samtidigt en botmedel
Citera
2013-03-11, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Hoppsan, du glömde visst källan.. Igen..

Så svininfluensaepidemin 1918 kallas alltså misslyckad? Tycker att det var brutalt lyckat med tanke på hur många som dog på hur pass primitiv läkarvetenskapen var då och hur man på magiskt vis lycakdes framställa virus med dåtidens teknik..

Botemedel mot AIDS? Du tycker inte att det vore en bra idé att ta reda vad AIDS är för något så att du inte gör bort dig fler gånger?

Finns det inte naturliga virus som är farliga..synd, för då skulle man ju sparat miljoner på forskning genom att sprida dessa, plus att dom skulle slippa bli avslöjade av skarpsinnade människor som dig.

Kan du förklara kortfattat hur ett läkemedel som angriper ett virus skulle kunna fungera (eller länka till en källa)? Denna enastående forskning vill jag ta del av.

Nya sjukdomar dyker upp tit som tätt. Aids är en sjukdom om du inte visste redan

Hur ska jag veta hur medicinen angriper, jag är ingen fucking läkare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in