2013-03-10, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Det är ju det som är meningen. Vaccin eller en livslång behandling bringar in mer pengar än botemedel eftersom sjukdomen således skulle utrotas.

Så du menar att gåtan med virus skulle varit löst. Är alla forskare vid alla univeritet i hela världen delaktig i denna konspiration? När introduceras man in i den? Via csn eller på någon föreläsning på campus?
Citera
2013-03-10, 18:50
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Ts kanske vill vara vänlig och ge exempel på ett läkemedel som botar virus?

Sedan funderar jag på vad poängen är att lägga pengar på att utveckla virus istället för att göra läkemedel mot sjukdomar som redan finns. Win-win liksom.
Jag ser inte var jag skrev ordet "botar" någonstans. Jag har själv som många andra herpes och det går inte att bota. Det går att köpa salva som lindrar symptom vid skov men inget som tar bort viruset. Lite det som är poängen. Att lindra och bromsa och förebygga men inte att bota.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2013-03-10 kl. 18:52.
Citera
2013-03-10, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Det är ju det som är meningen. Vaccin eller en livslång behandling bringar in mer pengar än botemedel eftersom sjukdomen således skulle utrotas.

Utbredd vaccination har ju hjälpt till med att utrota ett antal sjukdomar.
Citera
2013-03-10, 19:08
Medlem
sommarlovs avatar
NI som säger HIV, kan ju börja med att fråga er; finns det mediciner som botar, inte bromsar AIDS-utvecklingen!?
Citera
2013-03-10, 19:14
Medlem
den man har hört flest gånger är väl att aids skapades av USAs regering och liknande. men inte för att tjäna pengar på det..
Citera
2013-03-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
NI som säger HIV, kan ju börja med att fråga er; finns det mediciner som botar, inte bromsar AIDS-utvecklingen!?
Titta på House of Numbers. Du lär få svar på din fråga.
Citera
2013-03-10, 19:55
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxpytt
Utbredd vaccination har ju hjälpt till med att utrota ett antal sjukdomar.
Ja delvis fast nu börjar dessa "utrotade" sjukdomar börja komma tillbaka till västvärlden igen och jag tror ni vet varför.
Citera
2013-03-10, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Så du menar att gåtan med virus skulle varit löst. Är alla forskare vid alla univeritet i hela världen delaktig i denna konspiration? När introduceras man in i den? Via csn eller på någon föreläsning på campus?

självklart är inte ALLA forskare med på konspirationerna. De flesta gör det helt omedvetet, andra blir hotade att få sparken om de avslöjar information ( whistle blower)

ett antal exempel på manipulering av forskningsdata:

De virus som skapas i laboratorium är inte till för att göra människor sjuka för att sedan skapa medicin mot den sjukdomen för att tjäna pengar. Detta är möjligt att göra men jag har inte hört eller sett bevis på något liknande. Däremot så finns det biologiska vapen och HIV/AIDS är troligtvis ett av dessa. Men syftet är då att döda människor. samma sak med vaccin, allting är under Eugenics. Jag menar det är ju absolut inget konstigt med att bill gates har sina pengar i skattefria fonder och finansierar vaccinerings program i tredje världen för att "hjälpa" människor när han senare har en föreläsning om att minska populationen i världen osv... Och hans farsa var med i planned parenthood:

Citera
2013-03-10, 20:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingFlow
Däremot så finns det biologiska vapen och HIV/AIDS är troligtvis ett av dessa. Men syftet är då att döda människor.

Verkar inte det vara ett av de allra sämsta sätten att ta död på folk på? Vänta tills de spontanligger med varandra och hoppas att de blir smittade? Tog dom fram det till hundraåriga kriget eller?
.
Citera
2013-03-10, 20:38
Medlem
Raadjurets avatar
HIV helt klart och det kommer aldrig komma någon medicin som BOTAR skiten bara BROMSAR.
Citera
2013-03-10, 20:40
Medlem
Raadjurets avatar
Förutom HIV verkar det även rätt troligt att pesten/digerdöden som rensade Europa på medeltiden var skapat av utomjordingar eftersom dom ville ha en mindre befolkning i Europa.
Citera
2013-03-10, 20:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raadjuret
HIV helt klart och det kommer aldrig komma någon medicin som BOTAR skiten bara BROMSAR.

Fast förhoppningsvis har du fel igen. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=493&artikel=5462098
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in