2013-03-09, 22:13
Bannlyst
Vilket är det bästa lakrits snuset?
Är det Catch lakrits,G20 lakrits eller LD?
Citera
2013-03-09, 22:14
Medlem
SthlmsExtremistens avatar
Catch lakrits gillar jag. Men jag är ingen snusexpert så jag ska nog inte säga något.
Citera
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
En dosa Offroad lös lakrits är god. Sen är det bra i två år.
Citera
Medlem
Oden portion gillar iaf jag. Dessutom billig som fan. Betalade 200:- /stock.
Citera
2013-03-09, 22:22
Medlem
onionzs avatar
Granit Special är en riktig höjdare, ingen annan som testat?
Citera
2013-03-09, 22:23
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadaverass
Oden portion gillar iaf jag. Dessutom billig som fan. Betalade 200:- /stock.

Finns Oden med lakritssmak?

Gillar själv LD Salmiak, dock har de fler trasiga påsar än annat snus jag använt, uppvägs dock av det låga priset.
Citera
2013-03-09, 22:25
Medlem
Realisten73s avatar
Kan varmt rekommendera dig detta http://www.snusbolaget.se/offroad-lakrits-los.html, mycket kraftig lakrits smak och mycket snus för pengarna.
Citera
2013-03-09, 22:26
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
En dosa Offroad lös lakrits är god. Sen är det bra i två år.

Var tvåa på bollen där, sorry.
Citera
2013-03-09, 23:04
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorsRiddare
Vilket är det bästa lakrits snuset?
Är det Catch lakrits,G20 lakrits eller LD?

LD av dem tre då catch är så dyrt G20 har jag inte testat då det innehåller så lite

men i övrigt så är offroad bra för priset en gudagåva 20 kr dosan ungefär granit special är bra men smakar så lite lakrits så det är ett dåligt lakritssnus

kör du på offroad eller LD det är säkra kort eller varför inte prova olika varianter och märken på lakritssnus så hittar du den som är bäst

har inte testat odens men magkänslan säger mig att det är ett gott lakritssnus med saltlakritssmak
Citera
2013-03-09, 23:05
Medlem
Seth-Rydells avatar
LD lakris kör jag på, har verkligen fastnat för den smaken. Offroad är också en god lakrissnus vill jag minnas. Var nog ett år sedan jag prövade offroad senast.
Citera
2015-02-11, 23:41
Medlem
Förlåt för att jag bumpar en gammal tråd men den förtjänar att hållas vid liv.

Jag snusar dock bara vitt men har testat en hel del olika sorter. Min favorit är Catch Licorice White. Riktigt gott snus som inte känns torrt! Fin lakritssmak. Smakar dock inte så mycket tobak men för mig gör det inget. Det rinner inte alls mycket och varar länge. Den enda nackdelen är att det är ganska dyrt.

En annan favorit är Granit vit lakrits. Det är i princip den gamla G20 vit lakrits fast i ny förpackning. Dosan innehåller mer snus än vad G20:an gjorde men då får man komma ihåg att det också skett en prishöjning. Jag har räknat på det och kommit fram till att prisskillnaden är omotiverad hög. Det är en klar nackdel och det har gjort mig ovänligt inställd till tillverkaren. Trots detta är det ett gott och ganska billigt lakritssnus med fin smak. Det är det snuset jag använder mest.

Jag har även testat Oden's extreme vit lakrits. Det har en mycket hög nikotinhalt, precis som utlovat. Det kan vara skönt att ta en sådan efter maten eller på festen men det är ingenting man tar när man är på språng med tom mage - så länge man inte är en riktigt härdad snusare. Snuset i sig är väl helt okej men det som utmärker det är styrkan!

Jag har också snusat Kapten vit lakrits väldigt mycket eftersom jag köpte en stock. I början gillade jag det men blev efter några dosor väldigt trött på det. Portionerna är platta och snuset är så torrt att det klumpar sig trots att jag förvarade det i kylen. Kanske hade jag otur med just den stocken. Den solklara fördelen är att det är väldigt billigt. Det är ett av Snusbolagets allra billigaste vita lakritssorter!

Jag har testat LD lakrits vit också men det var så länge sen att jag inte vågar uttala mig. Är det ett schysst snus eller? Sen har ju Offroad ett billigt också.
Senast redigerad av Valyrien 2015-02-11 kl. 23:44.
Citera
2020-02-14, 18:25
Medlem
Vem av er kära Flashback medlemmar kan ge mig direktiv av vart jag kan köpa/beställa lakritssnus lös?
Offroad lade ner sin produktion.Den bästa lössnus lakrits snuset som sett planeten!
Inte ens egenbakar möjlighet kan jag finna!
Hjälp mig.snusare sen 1982 att finna en lössnus laktris smak.Obs x2 går fet bort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in