2013-03-09, 19:45
Medlem
SVTs nyheter pumpade idag ut "nyheten" att 1000 personer demonstrerade i Stockholm och Malmö för amnesti åt alla papperslösa. Jo, fler än bara 1000 personer dök alltså inte upp. Dessa två demonstrationer var organiserade av Röda korset och Rädda barnen. Och i inslaget förekom representanter för Röda korset som gjorde tydligt riksorganisationens linje. Så frågan är om Röda korset är på väg att bli ett politiskt part. Och är det bra att Röda korset blir en politisk röselse för en i världen extrem syn på synen på illegala invandrare? Eller är det så dåligt att det riskerar Röda korsets verksamhet i övrigt?

En av dagens nyhetssändningar:
http://www.svtplay.se/video/1083503/9-3-18-00
Citera
2013-03-09, 19:50
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
SVTs nyheter pumpade idag ut "nyheten" att 1000 personer demonstrerade i Stockholm och Malmö för amnesti åt alla papperslösa. Jo, fler än bara 1000 personer dök alltså inte upp. Dessa två demonstrationer var organiserade av Röda korset och Rädda barnen. Och i inslaget förekom representanter för Röda korset som gjorde tydligt riksorganisationens linje. Så frågan är om Röda korset är på väg att bli ett politiskt part. Och är det bra att Röda korset blir en politisk röselse för en i världen extrem syn på synen på illegala invandrare? Eller är det så dåligt att det riskerar Röda korsets verksamhet i övrigt?

Bengt Westerberg är styrelseordförande i Röda korset.... behöver jag säga mer? Så ja, de är ytterst politiska av sig. För besväret får han dessutom 800 000kr per år av röda korset. Aldrig i mitt liv att dom skulle få ett öre av mig...
Citera
2013-03-09, 20:02
Medlem
Bli ett politiskt parti är väl lite att ta i, men visst tar de stark politisk ställning. Och visst är de vänstersympatisörer. Jag förstår dock inte riktigt... skulle de inte få in mycket mer pengar om de höll sig neutrala? Jag tror det finns många Sverigedemokrater, borgare etc. som faktiskt inte har något emot att skänka en slant men som nu tar avstånd från marxisterna. Big loss.

Kanske kände de sig manade att göra sig förtjänta av sitt namn. Genomskinliga korset klingar inte riktigt lika galant på tungan.
Citera
2013-03-09, 20:22
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:

Även i USA finns det ganska stora och starka rörelser som tar tillvara på illegala invandrares intressen. Så så unikt är det inte. Själv tycker jag det är rätt konstigt. Om man tycker att det är för svårt att få uppehållstillstånd i Sverige är väl en sak, men varför skall man få stanna ILLEGALT i Sverige?
Citera
2013-03-09, 20:39
Medlem
johanbtks avatar
Citat:

Jag tycker inte att dessa organisationer håller på att bli politiska eftersom att de varit det sedan länge. Politiskt oberoende har varit symonymt med kulturmarxist så länge som jag kan minnas.

Organisationer som inte är politiska tenderar att inte påtala det faktumet.
Senast redigerad av johanbtk 2013-03-09 kl. 20:41.
Citera
2013-03-09, 20:41
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Även i USA finns det ganska stora och starka rörelser som tar tillvara på illegala invandrares intressen. Så så unikt är det inte. Själv tycker jag det är rätt konstigt. Om man tycker att det är för svårt att få uppehållstillstånd i Sverige är väl en sak, men varför skall man få stanna ILLEGALT i Sverige?
Ingen människa är illegal och pengar är det bara att trycka.

Senast redigerad av Svithjod 2013-03-09 kl. 20:44.
Citera
2013-03-09, 20:52
Medlem
Bruksgasellens avatar
Att ge pengar till Röda Korset och andra som aktivt verkar för massinvandring till Sverige går fetbort. Jag hör andra uttrycka negativa åsikter om dessa organisationer. Jag tror att de får passa sig noga nu. Tåget har börjat gå i motsatt riktning och satsar man på fel häst kan man bli marginaliserad.
Citera
2013-03-09, 21:09
Medlem
Ttoclaws avatar
Bra att folk informerar. Röda korset kommer nog aldrig få ett öre av mig.

Vilken organisation bör man välja om man vill ge lite pengar till verkligt behövande?
Citera
2013-03-09, 21:19
Bannlyst
Nej, de håller inte på att bli ett eget parti, det skulle göra dem till ett enfrågeparti om motverkningen av "rasism" är det enda som står på partiprogrammet - vi har ju redan alla partier i Riksdagen som kämpar emot det.
Citera
2013-03-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Bra att folk informerar. Röda korset kommer nog aldrig få ett öre av mig.

Vilken organisation bör man välja om man vill ge lite pengar till verkligt behövande?

Ge lite pengar till hemlösa, köp deras tidningar.

All "välgörenhet" är helt korrumperat och dina pengar hamnar i fel fickor. Den tacksamma blicken man får efter ha gett en hemlös en hundrig är oslagbar.
Sen om de köper mat eller öl skiter jag fullständigt i. Ge INGA pengar till zigenare/utlänningar...
Citera
2013-03-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Ingen människa är illegal och pengar är det bara att trycka.

Är detta satir eller är du verkligen så korkad? Jag hoppas det är satir.
Citera
2013-03-09, 22:02
Bannlyst
Röda Korset tjänar pengar på när vänstern lyfter upp deras affärsidé. Behöver man säga något annat eller?

Jag skulle kunna gå så jävla långt och säga att Röda Korset har aldrig hjälpt någon. Om Röda Korset skulle ha hjälpt negrer...då skulle det inte existera någon fattigdom i negerländerna i Afrika.

Sen är det som tidigare sagt att Bengt Westerberg sitter som ordförande i styrelsen och tjänar massvis med pengar. Bengt Westerberg är en invandringskramare så länge man kan tjäna pengar på invandrarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in