Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-03-09, 11:42
Medlem
Stickan är tom. Filmjäklar på 4 gig går utmärkt.

Inte fan hittar jag någonstans var jag kan formatera om eländet heller.
Citera
2013-03-09, 11:45
Medlem
Formatera om till ntfs eller vad ddt heter så går det sen.
Citera
2013-03-09, 11:57
Medlem
Som Shitizen säger.

Du kan titta på bilderna här om du är osäker på hur du ska göra
http://www.ntfs.com/quest22.htm
Citera
2013-03-09, 12:13
Medlem
yedis avatar
Sitter du på en Mac letar du fram programmet "Skivverktyg". I den så väljer du "radera" sedan trycker du på usb-minnet och formatera om den till Mac OS Extended.
Citera
2013-03-09, 12:55
Medlem
Fy fan vad goa ni är!

Funkar klockrent nu. Sitter på en mac, förresten.

Många tack!
Citera
2013-03-09, 13:19
Medlem
Lyckan var "lite" kortvarig. Kopiera är inga problem, men, skälet var att lägga in filmerna på min PS3.

Nu känner inte PS3an av stickan mer.

Jag googlar vidare i detta problem. Kikar in här titt som tätt och ser om någon smart rackare har ett svar.

Nåväl, det regnar idag så någonting ska man väl roa sig med.
Citera
2013-03-09, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenoCeno
Lyckan var "lite" kortvarig. Kopiera är inga problem, men, skälet var att lägga in filmerna på min PS3.

Nu känner inte PS3an av stickan mer.

Jag googlar vidare i detta problem. Kikar in här titt som tätt och ser om någon smart rackare har ett svar.

Nåväl, det regnar idag så någonting ska man väl roa sig med.

Det finns ett program som heter NTFS for Mac som gör att du kan formatera om minnet till NTFS. Då fungerar det med ditt PS3.
Citera
2013-03-09, 13:50
Medlem
tzjs avatar
Hårdvara - Mac --> Programvara - Mac OS
/Moderator
Citera
2013-03-09, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Det finns ett program som heter NTFS for Mac som gör att du kan formatera om minnet till NTFS. Då fungerar det med ditt PS3.

Programvaran kommer jag att ha användning för i andra ändamål. Tackar för tipset.
Men, alltid ett men...

Jag har formaterat i MS-DOS (FAT), ExFat och vidare i NTFS.
ANTINGEN går det att kopiera stora filer, men då känner inte PS3an av stickan.
Eller så går det inte att kopiera stora filer och DÅ känner PS3an igen stickan.

Hmm, detta ger mig huvudbry...
Citera
2013-03-09, 15:05
Medlem
qrizzes avatar
Inte precis Apples fel att PS3an inte gillar andra filsystemformat än FAT32.
Citera
2013-03-09, 16:29
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenoCeno
Programvaran kommer jag att ha användning för i andra ändamål. Tackar för tipset.
Men, alltid ett men...

Jag har formaterat i MS-DOS (FAT), ExFat och vidare i NTFS.
ANTINGEN går det att kopiera stora filer, men då känner inte PS3an av stickan.
Eller så går det inte att kopiera stora filer och DÅ känner PS3an igen stickan.

Hmm, detta ger mig huvudbry...
Tydligen verkar det vara så att det inte går att få ditt PS3 att läsa andra filsystem än FAT32. Jag har som för mig att jag använt min NTFS-formatterade hårddisk med en kompis PS3:a men det var på den tiden då konsollen var hyfsat ny - kring 2008-2009.

Vad händer om du provat formattera stickan i NTFS? Läser PS3:t den då? Om den godtar NTFS så får du mixtra med din Mac så att den går med på att skriva till NTFS-partitioner. Om PS3:t inte leker snällt med NTFS så är FAT32 det enda du har att välja på och då får du köra din film genom t.ex Handbrake så att den blir <4GB. Eller så får du splitta all filmer du vill se i mindre delar, vilket borde vara bättre då du slipper förlora videokvalitet.
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Inte precis Apples fel att PS3an inte gillar andra filsystemformat än FAT32.
Ingen har påstått att det är Apples fel Däremot så är det Apples fel ifall PS3:t klarar NTFS, men då vet jag inte bakgrunden till varför OS X inte vill gå med på att skriva till NTFS "out of the box".
Citera
2013-03-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Tydligen verkar det vara så att det inte går att få ditt PS3 att läsa andra filsystem än FAT32. Jag har som för mig att jag använt min NTFS-formatterade hårddisk med en kompis PS3:a men det var på den tiden då konsollen var hyfsat ny - kring 2008-2009.

Vad händer om du provat formattera stickan i NTFS? Läser PS3:t den då? Om den godtar NTFS så får du mixtra med din Mac så att den går med på att skriva till NTFS-partitioner. Om PS3:t inte leker snällt med NTFS så är FAT32 det enda du har att välja på och då får du köra din film genom t.ex Handbrake så att den blir <4GB. Eller så får du splitta all filmer du vill se i mindre delar, vilket borde vara bättre då du slipper förlora videokvalitet.

Ingen har påstått att det är Apples fel Däremot så är det Apples fel ifall PS3:t klarar NTFS, men då vet jag inte bakgrunden till varför OS X inte vill gå med på att skriva till NTFS "out of the box".

Ok. Jag ska rota runt lite mer. I morgon. Huvvet är fullt just nu.

Splitta? Bra tänkt. Hmm, jäkligt bra tänkt...!

Lite O.T, men... har klagat lite här inne, någonstans, att det är ett helsike att hitta ett bra gratisprogram för att konvertera .mkv MED subs.

Hmm, gratis var att glömma. Aimersoft Video Converter Ultimate plockade jag. Perfekt.
iSerial Reader och Little Snitch hjälpte till att installera.

EDIT. Det enda "PC-format" som PS3 läser är MS-DOS (FAT32). Då vet vi...
Senast redigerad av CenoCeno 2013-03-09 kl. 22:21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in