Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Tydligen verkar det vara så att det inte går att få ditt PS3 att läsa andra filsystem än FAT32. Jag har som för mig att jag använt min NTFS-formatterade hårddisk med en kompis PS3:a men det var på den tiden då konsollen var
hyfsat ny - kring 2008-2009.
Vad händer om du provat formattera stickan i NTFS? Läser PS3:t den då? Om den godtar NTFS så får du mixtra med din Mac så att den går med på att skriva till NTFS-partitioner. Om PS3:t inte leker snällt med NTFS så är FAT32 det enda du har att välja på och då får du köra din film genom t.ex Handbrake så att den blir <4GB. Eller så får du splitta all filmer du vill se i mindre delar, vilket borde vara bättre då du slipper förlora videokvalitet.
Ingen har påstått att det är Apples fel

Däremot så är det Apples fel ifall PS3:t klarar NTFS, men då vet jag inte bakgrunden till varför OS X inte vill gå med på att skriva till NTFS "out of the box".
Ok. Jag ska rota runt lite mer. I morgon. Huvvet är fullt just nu.
Splitta? Bra tänkt. Hmm, jäkligt bra tänkt...!
Lite O.T, men... har klagat lite här inne, någonstans, att det är ett helsike att hitta ett bra gratisprogram för att konvertera .mkv MED subs.
Hmm, gratis var att glömma. Aimersoft Video Converter Ultimate plockade jag. Perfekt.
iSerial Reader och Little Snitch hjälpte till att installera.
EDIT. Det enda "PC-format" som PS3 läser är MS-DOS (FAT32). Då vet vi...