Jag tycker om att trådskaparen och Stormamma bryr sig.
Själv tycker jag också att det ÄR ett problem när det dyker upp någon "ung och oförstörd"

som plundrat badrumsskåpet hemma och undrar om man kan få ett härligt rus på antiinflammatoriska m.m.
Jag vet däremot inte om en klistrad varningstråd kommer att fylla någon (positiv) funktion.
Mitt förslag är istället att vi tar på oss den "uppfostrande" rollen när dessa trådar/inlägg dyker upp. Märker vi att det är en väldigt ung person som ställer "idiotiska" frågor så svara t.ex. inte med "men släng i dig hela burken och testa...", "tryck upp dem där bak..." m.m. Erfarenheten säger att sådana råd är solklart ironiska men det inser inte "fjortisen".
Våga istället i dessa lägen vara "morsor" och "farsor", skippa er vanliga "coola" stil och släng istället ur er en varning där den passar ("du, jag tycker att du ska skita i alkoholen om du testar de där pillren"...).
På så sätt kommer varningarna på "rätt" ställe och förhoppningsvis är det lättare att lyssna på en varning som ges av någon "idol" här på FB när h*n vänder sig direkt till "fjortisen" (usch vad jag hatar det ordet.

).
Edit: Stavfel