2005-05-17, 05:01
Medlem
mankots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrapOrama
Det jag vill ha sagt med det är att du hittar uppgifter, information, recept mm. som kan vara "farliga" för barn i vilket forum som helst här. Vi kan inte vara skyddande änglar som ska försöka få barn på bättre tankar. Det är inte våran uppgift. Det ansvaret ligger hos föräldrarna.

Ok, men vad skadar två varningstrådar i de två forum där det bevisligen finns farliga grejer, anledningen till att jag bryr mig mer om drogorumet är att jag inte är aktiv i kemi och pyroteknik forumet.. Asså, anledningen till att jag postade från första början är att jag har märkt att det är massor av kids här och det oroar mig OK..

Jag försöker bara uppmärksamma folk på att det finns massor av kids här det är det som är huvudsyftet. Starta en debatt som kommer leda till att folk kanske tänker efter innan dom skriver "Ja men förfan beställ skiten och skicka i dig alltihop" när inlägget uppenbarligen av sin karaktär att döma är skrivet av en jävligt ung person. Det är ju lite roligt att just du Craporama svarar på min post eftersom du med allra största sannolikhet är en av dom människorna som jag till synes helt hopplöst försökte uppmärksamma... jag ber inte folk att hålla med, jag är bara glad om dom läser det och tänker på det. Du däremot sågar det totalt och säger att du skiter i om en kid sitter med en spruta i armen och att allt ligger på föräldrarna.. Jag däremot säger att jag skulle föredra ett varningens ord och om någon läser det så är det ju bara bra. Om vi säger att hela forumet skulle vara fyllt av folk som sket i om alla 15-åringar i sverige satt med kanyler i armarna på skitiga toaletter då skulle åtminstone inte jag vara här i alla fall.. jag har lite högre tankar om folk här.. Men, men.. man kan ju aldrig nå ut till alla...
Citera
2005-05-17, 05:14
Medlem
mankots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrapOrama
Det håller jag inte med dig om. Det forum som är mest "farligt" och löper störst risk för att folk kan komma till skada av att ha läst där är Kemi & pyroteknik. Där kan man lära sig att tillverka bomber, farliga gaser och andra explosiva substanser som kan spränga bort både "kidsen" själva och halva grannskapet. Det tycker jag är obehagligare än om en snorig 14 åring vill trycka i sig lite knark och blir allmänt hjärnskadad på kuppen. Men för det så vill jag inte se någon varningstråd för att få dem på bättre tankar.

jag skiter faktiskt fullständigt i om en 14 åring trycker i sig en sil och dör på en sunkig toalett. Vill de trycka i sig sådan skit så får de göra det, det är ingenting som vi på forumet har att göra med. De gör det på egen risk. Förstår de inte hur farligt det är så är de antagligen såpass korkade redan att de inte ens borde sitta vi en dator.

Det jag vill ha sagt med det är att du hittar uppgifter, information, recept mm. som kan vara "farliga" för barn i vilket forum som helst här. Vi kan inte vara skyddande änglar som ska försöka få barn på bättre tankar. Det är inte våran uppgift. Det ansvaret ligger hos föräldrarna.

Jag tycker det är mystiskt, vad i dig är det som gör att du verkligen _INTE_ vill se en klistrad varningstråd (eftersom det finns bra många exemepel på posts där folk har avrått andra från att göra saker som dom tänkt av olika anledningar, nej ta inte så många, nej skjut inte i muskeln, nej gör förfan inte så då fräter du bort hela jävla magen etc etc..) Ja, ja.. saksamma, ska inte diskutera mer med dig craporama allt handlar ju i grund och botten om moral och samvete hursomhelst. Klistrad tråd eller inte, jag e glad att någon läser det i alla fall...
Citera
2005-05-17, 07:00
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mankot
Det är bra om folk som är unga och oförstående tror att vi bara snackar skit här och att det inte stämmer det vi säger, då ökar chansen att dom tror på biologiläraren och skolsystern istället. Vilket är bättre när man är kid. Eller?
Helt oförstående ska dom inte vara. Att hitta till sidor som cyberacid, naturensdroger, modernatur osv. är inga större problem. Låt oss säga att Kalle 16 år beställer lite DXM. Men han är inte riktigt säker på hur mycket han som nybörjare, oerfaren och ung ska stoppa i sig. Då tycker jag det är bättre att han frågar här på Flashback och får ett svar istället för att han proppar i sig för mycket och dör pga överdos eller får en obehaglig tripp som tär på hans psyke.

Tror inte det är speciellt många ungar som börjar med droger efter att ha läst på FB. Det är nog sådant som händer på gatan.
Citera
2005-05-17, 10:24
Medlem
Stormkrashs avatar
Det är väl bättre att fler unga läser på flashback angående varningar och viktig fakta om droger och droganvändande till exempel att man inte ska blanda alkohol med allt man stoppar i sig.

Tror knappast att det strömmar in massa minderåriga som aldrig har testat droger inpå flashbacks drogforum och helt plötsligt bestämmer sig för att testa det är minderåriga som redan har testat någon drog innan, resten som inte testat håller väl sig antagligen så långt ifrån skiten som möjligt
Citera
2005-05-17, 10:56
Medlem
angående vissa klagomål

varför vissa droger tex cannabis här på forumet nästan bara framställs possetivt är för att den framställs ju negativt på alla andra ställen så då känns det inte så stor idé och sitta och prata nackdelar då det är födelarna som måste komma fram, majoriten av svenska folket ser ju bara cannabis som nåt farligt och dåligt. Det finns redan massa sidor som tar upp dåliga saker med droger.

Sen finns det ju faktiskt massa trådar om drogernas baksida också. Jag tycker det är bättre och läsa här på forumet om nackdelar och baksidan av droger än på massa antidrogsidor, de som skriver här är sånna som tagit drogen själv och de kan berätta precis hur det är, på de andra sidorna sitter det nån kärring som ska svara på frågor om en drog hon aldrig tagit utan de har gått en utbildning där de lärt sig om nackdelarna. Och vilka är det som lär ut domtro, det är iaf staten som bekostar de utbildningarna och då vet man hur det blir.

Ungefär sak som om jag ska köpa en bil, då köper jag hellre en bil av en kille som har kört den väldigt länge och kan komma med egna erfarenheter än en som bara läst om bilen i en tidning.
Citera
2005-05-17, 14:07
Medlem
StorMammas avatar
Mankot har rätt. Och vi är inne på samma linje.

Jag blir illa berörd av fjortisar som knarkar, det erkänner jag. Å andra sidan så kommer dessa fjortisar att testa det mesta oavsett vad jag tycker, vilket jag är medveten om.
Jag försöker åtminstone att inte bara vara positiv och slänga ur mig vadsomhelst. jag postade ett inlägg med titeln Nu lyssnar ni på mig, men den verkar inte poppis.

Det jag verkar för är skadebegränsning, och då måste jag försöka ge en någorlunda balanserad information, och om jag märker att det är en väldigt ung person jag kommunicerar med så blir jag ännu försiktigare.

Men det är svårt...
Citera
2005-05-17, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Mankot har rätt. Och vi är inne på samma linje.

Jag blir illa berörd av fjortisar som knarkar, det erkänner jag. Å andra sidan så kommer dessa fjortisar att testa det mesta oavsett vad jag tycker, vilket jag är medveten om.
Jag försöker åtminstone att inte bara vara positiv och slänga ur mig vadsomhelst. jag postade ett inlägg med titeln Nu lyssnar ni på mig, men den verkar inte poppis.

Det jag verkar för är skadebegränsning, och då måste jag försöka ge en någorlunda balanserad information, och om jag märker att det är en väldigt ung person jag kommunicerar med så blir jag ännu försiktigare.

Men det är svårt...
Jag är åxå helt inne på din och mankots linje.Men hur skulle detta lösas tycker du?.Det blir ju svårt att bara införa en 18 års gräns sådär förstår inte hur det skulle gå till .Eller kanske en klistrad tråd ?

Mvh
Citera
2005-05-17, 18:21
Medlem
fattonys avatar
Faktum är att jag tycker det finns så mycket anti-drog hemsidor, föreningar osv. redan. Vad finns det för poäng med att göra om ett forum som är tillägnat drogdisskusioner till ett som tar ställning?

De flesta vet redan vilka biverkningar man kan få av drogerna innan de använder dem.
Citera
2005-05-17, 19:05
Medlem
StorMammas avatar
Nej,

Jag talar inte om att ta ställning, nejdå. Som jag brölar i min andra tråd om detta ämne så handlar iallafall min intention om att tänka innan man svarar, speciellt till blåbär, som inte är insatta i något.
Citera
2005-05-17, 21:20
Medlem
fattonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Nej,

Jag talar inte om att ta ställning, nejdå. Som jag brölar i min andra tråd om detta ämne så handlar iallafall min intention om att tänka innan man svarar, speciellt till blåbär, som inte är insatta i något.

Jo, isåfall förstår jag bättre. Det blir alltså inget "Ta inte droger" det blir snarare "ta den här, men troligtvis så krymper din kuk"?
Citera
2005-05-17, 21:46
Medlem
Kreafts avatar
Tycker att det var en vetig tråd.

Alltså klart man romantiserar något som man tycker om oavsett hur skadligt det är. Men man skall nog tänka sig för några extra gånger innan man prövar något som omyndig. Eller myndig och onmyndig man skall nog vänta med att pröva ngt tills man har ett jobb, inkomst och kan ta konskevenserna för sinna handlingar.

MVH
Citera
2005-06-17, 04:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymAnvändare
Ska jag vara ärlig så tycker jag att det inte är bra att minderåriga läser drog forumen överhuvudtaget.

vad är fattigdom egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in