2013-03-07, 20:14
Medlem
Mitt kaloribehov är 3500 kcal/dag.

Låt oss säga att jag äter 6 mål varje dag som innehåller 30g protein vardera. Det blir 180g protein och 3500 kcal sammanlagt. Jag bygger muskler och får i mig proteinet och kalorierna - spelar det någon roll var kalorierna kommer ifrån eller är kalorier, kalorier oavsett vart de kommer ifrån? Menar självklart inte att jag ska äta skräpmat, undrar bara om det är något speciellt man ska äta som innehåller "rätt" kalorier?

Hur mycket fett bör jag få i mig per dag om jag väger 75kg och är 183cm lång?

Hur mycket kolhydrater?

Tackar för svar
Citera
2013-03-07, 20:42
Medlem
JoliQuZs avatar
Det där är en definitionsfråga. Vissa fungerar bättre när dem får i sig mer kolhydrater. Ska du köra tunga pass så rekommenderar jag att du håller kolhydraterna relativt högt. Men eftersom dem inte är livsnödvändiga så kan du skippa dem helt om du så känner för det. Tycker ett 40/40/20 slplitt fungerar bra.

Mvh
Citera
2013-03-07, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Det där är en definitionsfråga. Vissa fungerar bättre när dem får i sig mer kolhydrater. Ska du köra tunga pass så rekommenderar jag att du håller kolhydraterna relativt högt. Men eftersom dem inte är livsnödvändiga så kan du skippa dem helt om du så känner för det. Tycker ett 40/40/20 slplitt fungerar bra.

Mvh
Tack för svaret! Menar du 40% protein, 40% kolhydrater och 20% fett då?
Citera
2013-03-07, 22:04
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldo.
Tack för svaret! Menar du 40% protein, 40% kolhydrater och 20% fett då?

Exakt

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in