2013-04-04, 20:12
Medlem
Hakar på denna tråd iställe för å starta en ny.
Har inte heller känt av något rus direkt, har varit tobaksrökare i 10 år och vet således skillnaden mellan mun o halsbloss.
Brukar rulla en joint med rent grönt och drar två-tre stora halsbloss, brukar bara hålla in röken några få sekunder annars hostar jag så förbannat.
Har väl provat en 8-10 ggr utan resultat.
Eller jo, såhär i efterhand så blev jag nog påverkad en gång då jag nån timme efter ja rökt skulle flytta bilen på gården och kunde helt plötsligt inte reglera dragläget på kopplingen, bara slirade o lukta bränd koppling några gånger sen tänkte ja för mig själv "vafan håller ja på med, har jukört bil i 20år" så ja bara skärpte till mig på nåt sätt och allt blev som vanligt..

Hm, mycket text blev de men iaf; tar jag för små bloss? För få bloss? Är väl innerst inne lite skraj för att ta för mycket men ett par stora bloss på en Joppe med rent måste väl vara tillräckligt?
Rökat är hemodlat, både indica o sativa har testats. Enligt andra så är de inte nå fel på gräset. Snart skiter ja i't...
Senast redigerad av muttafucker 2013-04-04 kl. 20:15.
Citera
2013-04-06, 16:58
Medlem
Hur går det TS, blivit stenad än?

Själv har jag för någon timme sen tagit ett par bloss, stora så ja höll på spy av hostan.
Att jag är påverkad är ett faktum men inte något skönt rus direkt, allt känns bara jobbigt, känner mig trött o slut. Inte fysiskt men psykiskt.
Lite irriterande huvudvärk har jag också men det har jag ofta så det kan ja inte skylla på rökat.

Jag har förväxlat mitt gräs nu också. Har lite 100% indica och lite 100% sativa.
Av dömma av mitt tillstånd antar jag att det var indica ja fick i mig.
Får prova sativan nästa gång och se om det är behagligare...
Senast redigerad av muttafucker 2013-04-06 kl. 17:00.
Citera
2013-04-08, 13:03
Medlem
Dålig respons på tråden. Vi kanske har för dumma frågeställningar...

Vad tror ni erfarna är bäst att köra första gången, ren indica, ren sativa eller en mix?
Som sagt blev jag bara extremt trött, seg o lite snurrig ett par timmar sist ja rökte, ingen skön känsla alls men det kanske är vad man får förvänta sig av ren indica... Eller rökte jag kanske för lite?
Citera
2013-04-08, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muttafucker
Dålig respons på tråden. Vi kanske har för dumma frågeställningar...

Vad tror ni erfarna är bäst att köra första gången, ren indica, ren sativa eller en mix?
Som sagt blev jag bara extremt trött, seg o lite snurrig ett par timmar sist ja rökte, ingen skön känsla alls men det kanske är vad man får förvänta sig av ren indica... Eller rökte jag kanske för lite?

Testa Sativa, då blir du inte lika seg och dåsig, är du inte van att röka CB så ta det då lugnt och försiktigt i din egen takt då känner du av det mer och mer sedan känner du själv hur mkt du behöver, och sitt inte å vänta på att du ska bli stenad, det kommer när DU kan slappna av. Slå på en skön Film fixa lite snacks något att dricka, Rulla puffa njut!
Citera
2013-04-08, 15:25
Bannlyst
Kom igen TS, uppdatera! Har du lyckats än?
Citera
2013-04-27, 09:04
Medlem
Kanske lite länge sen denna tråd var aktiv, dock om det fortfarande är ett problem skulle jag rekommendera att du testar BONG. Vi var ett gäng på 6 grabbar som körde bong första gången vi rökte och ALLA fick effekt första gången
Citera
2013-04-27, 09:59
Medlem
pajasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonax83
shit kom inte här med dina vita ögon... just get high dog

*
Citera
2013-04-27, 11:26
Medlem
ia015s avatar
Citat:
Hakar på denna tråd iställe för å starta en ny.
Har inte heller känt av något rus direkt, har varit tobaksrökare i 10 år och vet således skillnaden mellan mun o halsbloss.
Brukar rulla en joint med rent grönt och drar två-tre stora halsbloss, brukar bara hålla in röken några få sekunder annars hostar jag så förbannat.
Har väl provat en 8-10 ggr utan resultat.
Eller jo, såhär i efterhand så blev jag nog påverkad en gång då jag nån timme efter ja rökt skulle flytta bilen på gården och kunde helt plötsligt inte reglera dragläget på kopplingen, bara slirade o lukta bränd koppling några gånger sen tänkte ja för mig själv "vafan håller ja på med, har jukört bil i 20år" så ja bara skärpte till mig på nåt sätt och allt blev som vanligt..

Skrattade när jag läste detta
Citat:
Hm, mycket text blev de men iaf; tar jag för små bloss? För få bloss? Är väl innerst inne lite skraj för att ta för mycket men ett par stora bloss på en Joppe med rent måste väl vara tillräckligt?
Rökat är hemodlat, både indica o sativa har testats. Enligt andra så är de inte nå fel på gräset. Snart skiter ja i't...

Testa att byta rökteknik(inte säkert det hjälper, men värt att prova iaf) prova bong eller pipa.

Jag röker oftast pipa och det funkar väldigt bra för mig. Om andra säger att ditt gräs är bra så ser jag ingen anledning till att testa annat röka.. men om du får fingrarna över något riktigt super så testa det med en pipa. Tänd lågan över koppen där gräset ligger i, sug in så du drar lågan ner och antänder gräset. Sluta och kolla att det självglöder, då behöver du inte mer eld för tillfället(eldar du på för mycket så slösar du bara massa av gräset) eller så slutar du elda om det börjar bli starkt(undvik helst att hosta). Ta bort pipan från munnen, dra sedan in resten med bara frisk luft. Håll inne i några sekunder om möjligt.

Repetera några gånger

Lycka till!
Senast redigerad av ia015 2013-04-27 kl. 11:30.
Citera
2013-04-27, 15:28
Medlem
Tjacktorsks avatar
Oftast har det med tekniken att göra (när nybörjare gör fel)
Det är något som har tagits upp i tråden.

MEN en annan viktigt sak är ju sluta leta efter ruset, slappna av och vänta in det, tror det kan ligga endel i att man spänner sig och letar efter ruset (som dessa personer inte ens vet hur det känns utan bara hört talas om)

och bong? visst men jag skulle inte rekomendera det till en nybörjare, känns lika smart som rekomendera vattenfall.
Risken blir att personen får en väldigt negativ upplevelse.

Dom som har varit med mig som varit nyböjrar har alltid blivit bänga (oftast för bänga pgr av att jag glömmer bort att säga till folket att vänta och känna efter )

Men som sagt, mecka upp en stor, rök långsamt dra halsbloss samt så stora bloss ni kan, håll andan tills lite innan det börjar bli jobbigt osv.
Slappna av, sitt ner om du/ni kan och försök njut av stället ni är på, då kommer bängheten om det inte är så att ni köpt organo eller något annat.
Citera
2013-08-13, 15:28
Bannlyst
Jag gav upp förra gången, tog 4 spliffar hände ingenting mer än att jag blev yr, tårar i ögonen, halsbränna för tillfället.

Ville testa detta igen och denna gång brunt, förra gången var grönt. Blanadade ut mitt hasch med tobak och stoppa in det i en cigg papper och gjorde eget filter. Denna gång ska jag inte ge upp. Hatar tobak och ciggaretter men mst blanda med det.. Är det min blossteknik som suger eller som massa säger är det att jag inte fått cannabisreceptrojsj någonting?

Hur ska jag göra för att träna? Blåser ni in och se en till gång direkt efter det och håller munnen stängd?
Citera
2013-08-13, 15:30
Bannlyst
Kan fixa bild på klumpen sen, de lultade riktigt mycket och en van rökare sa att det var brunt men ville ej röka just då.
Citera
2013-08-13, 19:00
Medlem
Din påse med grönt ser inte särskilt prima ut, hade inte blandat med tobak. De jag känner som inte får effekt tar faktiskt inte korrekta bloss Prova att röka från en bong eller ett äpple, hostar du ordentligt har du gjort rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in