• 2
  • 3
2013-03-06, 23:03
Medlem
Haha, en av mina polare fick sin bil totalkvaddad efter att ha lånat ut sin bil för ca 50.000 kr. Bilen var bara trafikförsäkrad så inget gick att få ut på försäkringen.

Polaren som krockade bilen betalade inte ett skit och rent juridiskt så står den som lånar ut för hela risken.

Hade jag vart dig hade jag spöat alla mobbare och skitit i att betala, byt skola eller nått om du bli mobbad, kräv tillbaka de 4000 du redan betalat.
Citera
2013-03-06, 23:11
Medlem
Tjockhuvudets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thekingX
Haha, en av mina polare fick sin bil totalkvaddad efter att ha lånat ut sin bil för ca 50.000 kr. Bilen var bara trafikförsäkrad så inget gick att få ut på försäkringen.

Polaren som krockade bilen betalade inte ett skit och rent juridiskt så står den som lånar ut för hela risken.

Hade jag vart dig hade jag spöat alla mobbare och skitit i att betala, byt skola eller nått om du bli mobbad, kräv tillbaka de 4000 du redan betalat.

håller med. det är bara en moralisk fråga om du vill betala eller inte
Citera
2013-03-06, 23:16
Medlem
-.VindictivE.-s avatar
Erbjud parasiterna en kameljävel istället, ryttarutbildning kan ta mig fan ingå. Enda motprestation är att dom lämnar Närke å de kvickaste, och att hela släkten ger fan i de andra landskapen i Sverige.

Dom älskar att rida på dom där stinkande ökendjuren.

Win-win (i alla fall teoretiskt)

Ps, Någon satans kamel köper du icke, ej heller ryttarutbildning. Det skall endast användas som lockbete för att få ut flatlössen ur ditt och mitt land. Ds
Senast redigerad av -.VindictivE.- 2013-03-06 kl. 23:21. Anledning: bajs på snoppen
Citera
2013-03-07, 01:32
Medlem
Urijahs avatar
Hur kan en vuxen människa vara så jävla dum att han köper en moppe för 14.000(!)kr till sin son utan att försäkra den? Han får för fan skylla sig själv. Låter som att blatte-familjen försöker att pressa dig på lite extra pengar när de fick skrota moppen. ¨

Kontakta polisen, ärligt. Alternativt ditt egna försäkringsbolag.
Citera
2013-03-09, 17:37
Medlem
nån som kan hjälpa mmig, tänker ej ringa polisen dem gör endå inget
Citera
2013-03-09, 20:46
Medlem
vinczzs avatar
Snacka med några vuxna, det är ju den som lånar ut sin moped som står för vad som händer med den, och sen att någon sparkar på den så den välter med dig på också.. I din sits, betala inte ett öre till Sen ska du kräva dina pengar tillbaka, snacka med hans föräldrar?
Citera
2013-03-09, 21:21
Bannlyst
Jag tvivlar starkt på att TS verkligen är 18.
Först har vi ju hens stavning, men det kan bero på dyslexi eller att hen har haft dåliga lärare m.m
Men, att en person som går andra året på gymnasiet och har varit 18 år "länge" var något jag reagerade på. Antingen så har TS gått om ett år, eller så e hen ba tidigt född

Men ao, om vi ska diskutera det topic har att säga så ska TS inte betala ett skit. TS har ingen skyldighet alls till att betala något, och om den andra personen gör något mot TS så är det bara att koppla in snutjävlarna!
Citera
2013-03-10, 11:39
Medlem
Dr.Buses avatar
Du har alltså lånat/provat en moped som inte haft försäkring och sedan kraschat.
Du som förare har väl ett ansvar att se till att de fordon som du framför är försäkrat/godkänd/inte stulet med mera, precis som att du har behörighet att framföra fordonet och att däck är lagliga m.m

Nu har vi bara hört historian från din sida men av den fakta som kommit fram tycker jag att du ska betala då du faktiskt har kört sönder killens moppe. Sen om de är så att du har blivit pressad på pengar/misshandlad så får du anmäla det till polisen.

Blatte-familjer kan va ett jävelskap att ha och göra med, därför ska man aldrig göra affärer med blattar.
Och att försöka göra upp fysiskt med blattar slutar ju oftast med att hela "blatte släkten" blir inblandad.

En sak som inte skulle förvåna mig när vi ändå pratar om blatte-familjer, vet du säkert att moppen var oförsäkrad? Skulle inte bli förvånad om den faktiskt var försäkrad och blatten redan fått pengar för mopeden men känner att de ändå kan pressa dig på summan
Citera
2013-03-11, 00:59
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluppens
nån som kan hjälpa mmig, tänker ej ringa polisen dem gör endå inget
Det är just det du skall göra, om du hotas och misshandlas för att de vill få dig att betala ett "skadestånd" för en kraschad moped, så är det ett allvarligt brott och skulle polisen "inte göra någonting" så är det ett tjänstefel, i ditt fall kan säkert brottsrubriceringar som olaga hot, misshandel och utpressning vara applicerbara.

Du skall inte betala en spänn till, vill de få pengar så får de vända sig till Tingsrätten och ansöka om stämning mot dig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in