2013-03-06, 11:22
Medlem
ogoreks avatar
Hej alla!

Jag har fruktansvärda problem att sova och slappna av för tillfället på grund av ett uppbrott.
Jag har sedan två års tid tagit Zolpidem (20mg) + Oxascand/Sobril (10mg) innan jag lagt mig och det har fungerat bra, dock inte nu längre!

Jag undrar om jag kan höja dosen med Zolpidem + Oxascand och eventuellt lägga till Tramadol också för att kunna slappna av och sova? Räcker det med att lägga till Tramadol kanske? eller ska jag strunta i att ta Tramadol vid läggdags och bara höja dosen av Zolpidem + Oxascand?
Hur mycket kan jag höja dom enskilda medicinerna med (mg) utan att utsätta mig för fara?

Jag vill absolut INTE dö eller höja till en farlig nivå, jag vill bara kunna slappna av och sova, detta är varför jag inte vågat prova att höja/lägga till hittills.

Vill ni inte svara här får ni gärna skicka ett PM till mig.
Om ni vet något annat ställe där jag kan få svar får ni gärna skicka mig åt rätt håll.
Har försökt att prata med min doktor men han tyckte bara att jag skulle fortsätta försöka på samma dos.

Tack på förhand,
en riktig tröttis.
Citera
2013-03-06, 16:29
Medlem
antar att du är medveten om anledningen till att det har slutat fungera. det kommer fortsätta sluta fungera om du ökar dosen.
Citera
2013-03-06, 17:13
Medlem
ogoreks avatar
Ja jag vet att jag brukar få högre tolerans efter ett tag.
Jag brukar sänka för att sedan höja igen till min rekommenderade dos så jag kan sova ordentligt men på grund av mitt uppbrott/förlust som hände väldigt fort så har min tidigare metod (sänka/höja) inte fungerat. Därför undrar jag om jag kan höja någon av medicinerna alt. lägga till Tramadol ett tag utan att dö på kuppen. Jag har alltid varit nervös runt mediciner.

Som sagt i mitt första inlägg tar jag för närvarande:
Zolpidem 20mg innan jag ska sova.
Oxascand 10mg innan jag ska sova.

(Tramadol 100mg men ej i samband med läggdags)

Så, min tidigare frågeställning:

Jag undrar om jag kan höja dosen med Zolpidem + Oxascand och eventuellt lägga till Tramadol också för att kunna slappna av och sova? Räcker det med att lägga till Tramadol kanske? eller ska jag strunta i att ta Tramadol vid läggdags och bara höja dosen av Zolpidem + Oxascand?
Hur mycket kan jag höja dom enskilda medicinerna med (mg) utan att utsätta mig för fara?
Citera
2013-03-06, 17:45
Medlem
christerys avatar
Mja, stlinoct (zolpidem) har en maxdos på 10mg, du ligger redan på dubbla den dosen.

Alla tabletter jag har testat för att sova på som har fungerat har slutat göra det efter ett tag.
Citera
2013-03-07, 17:48
Medlem
alltså, dom doserna är lååååångt ifrån farliga..så oroa dig inte. men att peta i sig piller löser ingenting.
Citera
2013-03-08, 08:00
Medlem
ogoreks avatar
Okej tack, då ska jag prova med en halv zolpidem till tror jag och se om jag kan få lite sömn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in