2013-03-06, 10:21
Moderator
v50s avatar
Nu överväger emmaboda kommun köpa in bukinis, alltså heltäckande baddräkter för muslimska kvinnor så de kan bada på badhusen alternativt ta in sådana för försäljning, är det en bra eller dålig ide?

Citat:
Emmaboda vill köpa in heltäckande baddräkter, så kallade burkinis, så att alla kvinnor kan bada i kommunens simhall.

Det är teknik- och fritidsnämndens svar på ett medborgarförslag om att vissa tider bara ha öppet för kvinnor som av religiösa skäl inte vill bada ihop med män. Nämnden säger nej till den idén och vill i stället satsa på att ha burkinis till försäljning

http://www.expressen.se/kvp/emmaboda-kommun-vill-kopa-in-burkinis/
Citera
2013-03-06, 10:33
Medlem
Sverige2025s avatar
Det är väl inget som en kommun skall syssla med, att sälja badkläder. Om det är så att muslim kvinnorna vill ha bukinis, så kan de väl köpa det på internet..

Citat:
Ursprungligen postat av v50
Nu överväger emmaboda kommun köpa in bukinis, alltså heltäckande baddräkter för muslimska kvinnor så de kan bada på badhusen alternativt ta in sådana för försäljning, är det en bra eller dålig ide?

http://www.expressen.se/kvp/emmaboda-kommun-vill-kopa-in-burkinis/
Citera
2013-03-06, 10:33
Medlem
CaptainKulings avatar
Självklart är det en strålande ide. Även Svenska tjejer skall tvingas bära Burikini på alla kommunala badhus. Annars kanske kamelfösarna frestas av vad de ser.
Citera
2013-03-06, 10:35
Medlem
Kipps avatar
De säljer ju baddräkter så varför inte sälja burkinis? Däremot skall personer som önskar sådana bekosta dem själva.
Citera
2013-03-06, 10:47
Medlem
JumpingJacks avatar
Jag kan inte se att det är en kommuns uppgift att sälja badkläder, varken vanliga baddräkter eller burkinis. Varför gör de det?
Citera
2013-03-06, 10:48
Medlem
Avitalls avatar
Citat:
bara ha öppet för kvinnor som av religiösa skäl inte vill bada ihop med män.

Varför inte bara skriva muslimska kvinnor?
Citera
2013-03-06, 10:48
Medlem
svart-rullstols avatar
Förstår verkligen inte varför en kommun ska hålla på med sådant? Det är väl butikernas uppgift.
Citera
2013-03-06, 11:32
Medlem
Jag ser redan framför mig hur den här tråden kommer hamna på 'Aktuella ämnen', så lika bra att kommentera.

Läs artikeln ordentligt nu:
Citat:
Nämnden säger nej till den idén och vill i stället satsa på att ha burkinis till försäljning så att "kvinnor kan bada på lika villkor som de visar sig annars, alltså fullt påklädda", enligt nämndens protokoll.
Det handlar alltså om ett klädesplagg - och nej ni ska inte betala för det. Så spara på krutet till nästa Islam-tråd.

Och givetvis har Avpixlat också snappat upp artikeln, och vinklat händelsen som bara den. Undra hur många Breivikar den sidan föder varje dag?
Senast redigerad av DzCh 2013-03-06 kl. 11:36.
Citera
2013-03-06, 13:50
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Ser inga problem med detta. I princip alla badhus jag besökt har haft badkläder till försäljning, och finns det ett ekonomiskt underlag för att sälja burkinis så ser jag inget hinder.

Istället för att Emmaboda Kommun ska få skit för detta, så tycker jag att de ska få beröm för att de står upp för sekulariseringen, och vägrar att införa separata badtider för män och kvinnor av religiösa skäl.

Bra jobbat, Emmaboda!
Citera
2013-03-06, 18:00
Medlem
Blondinss avatar
Vi i Emmaboda har väl knappt några som använder heltäckande kläder.. Ettpar somaliekärringar på 50 bast är väl vad jag har sett..

Tror förövrigt att folket i Emmaboda inte uppskattar denna idé haha.
Citera
2013-03-06, 18:05
Medlem
Oh herregud vad farligt det är att bada med håret fritt och bikini och bad trosor. Inte konstigt att muslimer luktar äckligt med tanke på att att håret inte får någon luft och instängda kläder.

Nej värdelös ide. Butikerna som ska sälja det om dom nu vill det.
Citera
2013-03-09, 08:46
Medlem
nikotriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedFrank
Oh herregud vad farligt det är att bada med håret fritt och bikini och bad trosor. Inte konstigt att muslimer luktar äckligt med tanke på att att håret inte får någon luft och instängda kläder.

Nej värdelös ide. Butikerna som ska sälja det om dom nu vill det.
Värdelös affärsidé men här handlar det ju om skattepengar som man gärna slösar med.. När det gäller invandring finns det inga gränser för hur mycket skattepengar man kan slösa
Citat:
Teknik-och fritidsnämnden i Emmaboda kommun har lämnat in ett förslag till kommunen om att köpa in heltäckande baddräkter, så kallade burkinis, så att alla kommunens muslimska kvinnor ska kunna bada i simhallen. Burkinis ska finnas till försäljning så att ”kvinnor kan bada på lika villkor som de visar sig annars, alltså fullt påklädda”, skrev nämnden i sitt protokoll.

Förslaget kom efter att teknik-och fritidsnämnden tvingats ge avslag på ett tidigare förslag som inkommit om att låta badhuset i Emmaboda vara stängt för män under ett antal timmar i veckan. Detta för att muslimska kvinnor ska kunna bada utan att känna sig uttittade. Avslaget berodde dels på att det finns manlig personal på badhuset som då inte skulle kunna arbeta och att det även finns stora fönsterpartier där alla som vill kan titta in.

http://www.nordfront.se/emmaboda-koper-in-burkinis.smr
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in