2013-03-06, 03:57
Medlem
jagkokars avatar
Och varför luktar mina polares som ett 3 månaders gammalt lik? Ni med piercingar vet vad jag snackar om. Tacksam för svar!
Citera
2013-03-06, 04:23
Medlem
Shroomfaces avatar
Personlig hygien. Tvättar även din polare sig och fortfarande luktar döing så gissar jag på att din vän är utlänning. De brukar ju ha en frän och lite otäck doft
Citera
2013-03-06, 04:37
Medlem
jagkokars avatar
Haha han är inföding och tvättar sig noggrant! Det jag menar är att mina töjningar också kan lukta, men jag själv tycker att det luktar lite småmysigt, medans min polare tycker det luktar kloak. Ungefär som att mina fisar helt klart luktar godkänt, jämfört med andras. Vad beror det på?
Citera
2013-03-06, 05:10
Medlem
Shroomfaces avatar
Det beror på ditt psyke. Mina fisar luktar ljuvligt, dock så tror jag inte att du tycker det. Andra personers kroppsodörer är för det mesta ingenting man vill ha något att göra med. Ungefär som att du kan dra i din egen dase, men inte inte ens skulle gå i närheten av någon annans. Nu hoppas jag att du förstod vad jag menade, för det gör jag knappt själv
Citera
2013-03-06, 06:59
Medlem
tendensens avatar
Vad för töjningar använder ni? Silikon eller trä? Eller stål? Plast?

Det är stor skillnad på dom för att silikon och trä andas (mindre lukt) medans stål och plast (är inte hundra på plast) andas mindre och luktar mer.
Citera
2013-03-06, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shroomface
Det beror på ditt psyke. Mina fisar luktar ljuvligt, dock så tror jag inte att du tycker det. Andra personers kroppsodörer är för det mesta ingenting man vill ha något att göra med. Ungefär som att du kan dra i din egen dase, men inte inte ens skulle gå i närheten av någon annans. Nu hoppas jag att du förstod vad jag menade, för det gör jag knappt själv
Detta är nog ett ganska bra svar. I alla fall om det ligger till som så att dina töjningar inte luktar gott, utan du tycker att dina töjningar luktar gott.

Udda ämne, förresten...
Citera
2013-03-07, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagkokar
Och varför luktar mina polares som ett 3 månaders gammalt lik? Ni med piercingar vet vad jag snackar om. Tacksam för svar!

Jag gissar att ni har olika material i dem.

När jag har trä luktar det faktiskt rätt okej, har jag plast eller liknande material luktar det skunk, pest och elände.
Citera
2013-03-07, 14:25
Medlem
Naturmaterial andas mer. Tänk på allt gojs som får mogna till i lufttäta utrymmen. Inte konstigt att det luktar äckel då.
Citera
2013-04-06, 18:59
Medlem
montpleass avatar
Okej.... jag har töjt mina ögonsnibbar till 1cm vardera. tvättar dem när jag tvättar mig själv. låter jag bli så luktar mina helt otroligt illa.
skulle jag låta bli att tvätta dom i en vecka så kommer det även att uppstå någon vit/gul sörja som sitter kring själva tunneln som jag använder i hålet.

men här verkar jag få svaret att det är fler än jag som har problem med detta...verkar vanligt. men seriöst, vad är det som gör att det blir såhär?? hur man man unvika detta?

kan man köpa speciella medel för att lindra problemet? isåfall vad?
jag tycker själv inte att det luktar så jätteilla, men skulle jag låta någon annan lukta på det skulle jag gissa att de skulle dö av lukten.

ofräscht, hur som.

trodde bara det var jag som hade problem av detta, men tydligen är det fler...)
Citera
2013-04-09, 05:17
Medlem
Mikkäjävvels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montpleas
men här verkar jag få svaret att det är fler än jag som har problem med detta...verkar vanligt. men seriöst, vad är det som gör att det blir såhär?? hur man man unvika detta?

Är ingen expert på töjningar men som sagt, prova att byt till trä. Och var noga med hygienen.

Vad det är som gör att det blir så? En goe blandning av lite av varje skulle jag tro. Bla: Hudavlagringar, svett, damm, kanske ett och annat kvalster... Du får låta fantasin sätta gränser.
Citera
2013-04-09, 08:25
Medlem
NiggerCoons avatar
Jag tror det är en fråga om selektiv uppmärksamhet. Många tror att deras dofter inte alls är den samma som andras.

Exempel:
http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=women_smell
Citera
2013-04-27, 14:09
Medlem
Jag läste någonstans att det är helt vanligt talg från körtlarna i huden som gör att det luktar kefft ur läkta piercingar. Det är alltså varken ovanligt eller farligt utan det handlar bara om att det inte kan försvinna någonstans som det gör på resten av huden.
Bara att tvätta och vara glad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in