2013-03-06, 00:25
Medlem
fast det är väl en bestraffning till bilägaren isåfall?
jag har vääldigt svårt att tro att något bolag kommer bry sig om du skickar in en film till dom.
det är ju inte så skitsvårt att klippa in någon regnummer på en bil och hävda att "mamma, han är dum"
Citera
2013-03-06, 00:27
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Du vet verkligen inte vad du snackar om.
Böter kan endast ges till personer med några få undantag.

Försäkringskostnaden kommer inte att höjas.

Böter? Har jag nämnt böter någonstans?

Tror du att försäkringsbolagen vill att deras kunder kör vårdslöst?

Klart att premien kommer höjas.
Citera
2013-03-06, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Böter? Har jag nämnt böter någonstans?

Tror du att försäkringsbolagen vill att deras kunder kör vårdslöst?

Klart att premien kommer höjas.

hade du inte hetat Zlatan hade du kunnat få mitt regnummer och ringt till bolaget och sagt att jag åker över hastighetsbegränsningar så dom hade fått något att skratta åt under lunchen.
Citera
2013-03-06, 00:35
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nird
hade du inte hetat Zlatan hade du kunnat få mitt regnummer och ringt till bolaget och sagt att jag åker över hastighetsbegränsningar så dom hade fått något att skratta åt under lunchen.

Klart att de inte tar det på allvar om man ringer dit och säger något. Men med videobevis på händelsen så ser de nog allvarligare på saken.
Citera
2013-03-06, 00:40
Avslutad
Citat:
Inte när det gäller kameror i bilen.

nja.... är den fast monterad och avsedd för att användas för personövervakning så ska du ha tillstånd. Inte för att jag tror att länsstyrelsen bryr sig om dina små experiment, än mindre försäkringsbolagen.
Citera
2013-03-06, 00:43
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remember
nja.... är den fast monterad och avsedd för att användas för personövervakning så ska du ha tillstånd. Inte för att jag tror att länsstyrelsen bryr sig om dina små experiment, än mindre försäkringsbolagen.

https://www.flashback.org/t1806650

Personövervakning? Det här var ju inte personer utan en bil som någon skeptiker antydde.
Senast redigerad av JustZlatan 2013-03-06 kl. 00:45.
Citera
2013-03-06, 00:46
Avslutad
Det är riktigt, men ditt syfte? Du vill knyta person till bil? Bilar får du filma hur mycket du vill.
Senast redigerad av Remember 2013-03-06 kl. 00:48.
Citera
2013-03-06, 00:47
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remember
Det är riktigt, men ditt syfte?

Bilövervakning/trafikövervakning.
Citera
2013-03-06, 00:48
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Det är bilägaren som kommer står för notan. De flesta förare äger ju sina bilar ändå.

Jag ska nog prova detta. Nästa gång skickar jag in en video till försäkringsbolaget och se vad de säger.

Har inte du fullt upp med ditt välbetalda jobb och slicka svenska flickors fittor?

Att agera låtsas polis kan omöjligt rymmas i din fulla agenda. Eller?
Citera
2013-03-06, 00:49
Medlem
Citat:
Klart att de inte tar det på allvar om man ringer dit och säger något. Men med videobevis på händelsen så ser de nog allvarligare på saken.

nej, det hade dom inte. det hade kommit in tio fejkade filmer på alla i regeringen, varje dag.
tanken är säkert jättebra men det kan aldrig fungera i praktiken.
Citera
2013-03-06, 03:51
Medlem
8xxSeriess avatar
Citat:
Jag har kommit på en bra grej hur man kan sätta dit bilister som kör som galningar och allmänt olagligt.

Först ska man förse sin egen bil med två HD-kameror i fram och bak, så att de kan fånga registreringsnummer på andra bilar. Sen när man fångar en galning på vägen som gör något olagligt så tar man reda på vilket försäkringsbolag bilägaren har, sen skickar man videon till det försäkringsbolaget!

Vad tror ni kommer hända då? Antagligen blir premien mycket dyrare och det kommer slå hårt mot bilägarens plånbok.

Och hur ska du få reda på vad de har för försäkringsbolag? Vad får du ut av detta? Hur ofta ser du saker egentligen som skulle ligga bakom en kraftig höjning av någons premie?
Citera
2013-03-06, 04:07
Medlem
Malingins avatar
Finns det inte en risk också att personen får tag på vem du är?
Personer som kör väldigt mycket för fort är väl inga Svenssons i vanliga fall. Kanske .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in