Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
[...] Vilka växlar vi kan dra? Tja, vad sägs om att den värld såsom vi upplever dem är ur evolutionen påfunnen, en egentligen godtycklig tolkning på kvantmekaniska händelser som vi förnimmar med våra sinnen och internt i våra nervsystem - när den kvantmekaniska världen är hur allt egentligen är, bakom perceptionens ridåer.
Naturligtvis är det så.
Vad jag undrar över är i vilken mån uppochned/bak och fram-världen kan tänkas bryta igenom och spöka för oss. ESP och liknande. Dumt, jag vet. Men dock.
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag förstår inte, som stackars lekman, vad där för märkligt med det. Jag kan ju ha ett jättestort mätinstrument för att mäta fluktuationer i ett kvantfysikaliskt experiment. Resultatet av det klassiska spaltexperimentet från tidigt 1800-tal fluktuerar som tusan, eftersom fotoner slår ned lite här och där.
Det hade varit en annan sak om trumman vibrerade i en hyperposition, det hade varit roligt att höra multirytmen eller vad det nu blivit.
Jag förstår inte heller vad som är grejen, riktigt - vad som skiljer ut detta experiment från tidigare.