2013-04-22, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av durrutti
Problemet är just detta. Du själv göder banker och finansparasiter som inte "orkar arbeta" och du blir själv bestulen på det mesta du tjänar i dessa pyramidspel, sen går du igång på blotta misstanken att jag inte skulle "dra mitt strå till stacken"

Jag jobbar mer än de flesta gör, som om det nu skulle göra någon skillnad i mitt värde som människa.

Löneslaveri ingår inte som begrepp i vår 1984 värld där vissa saker inte får lov att ifrågasättas och saker som borde ifrågasättas aldrig kritiseras.

Parasiter kallar jag dem för som lever på oss andra. Folk inom bank och finans får nog faan jobba för lönen, du är bara så jävla avundsjuk fär att dom tjänar bättre än du!
Citera
2013-04-29, 12:35
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbyxmannen
Parasiter kallar jag dem för som lever på oss andra. Folk inom bank och finans får nog faan jobba för lönen, du är bara så jävla avundsjuk fär att dom tjänar bättre än du!

Du kanske borde lyfta blicken från sandlådan.
Citera
2013-04-29, 14:04
Bannlyst
Citat:
Du kanske borde lyfta blicken från sandlådan.

Du lilla vännen där! Om det är någon som lever i någon sandlåda så är det du!
Jag lever efter dom regler som finns och försöker göra det bästa av det hela genom att arbeta samt utnytja dom verktyg som finns, däribland banker!

Helt ok för mej om du i din tokvänster anda hatar allt som har med pengar att göra (dvs börsen och banker), lev du i en hyresrätt så kan vi andra låna till hus mm och leva gott!
Citera
2013-04-30, 10:38
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Jag lever efter dom regler som finns och försöker göra det bästa av det hela genom att arbeta samt utnytja dom verktyg som finns, däribland banker!

Helt ok för mej om du i din tokvänster anda hatar allt som har med pengar att göra (dvs börsen och banker), lev du i en hyresrätt så kan vi andra låna till hus mm och leva gott!

Nej det gor du ju uppenbarligen inte, da du inte ens kan folja flashbacks regler och sitter och skriver fran multipla konton vilket du sjalv erkande nar du skrev att det var DU som startade denna traden i RF traden.
Citera
2013-04-30, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Nej det gor du ju uppenbarligen inte, da du inte ens kan folja flashbacks regler och sitter och skriver fran multipla konton vilket du sjalv erkande nar du skrev att det var DU som startade denna traden i RF traden.

Klrarar du inte av att diskutera politik i stället för att gläfsa om småskit????
Väkommen i klubben av för er på flumvänsterkanten! Ingen av er har hittills kunnat lägga fram en politisk idé här.....
Citera
2013-04-30, 18:15
Medlem
durruttis avatar
Citat:

Det är ju kul att nån "lever efter de regler som finns".

Vad är definitionen på galenskap? Kanske att det som är sinnessjukt blivit så normalt att det är knäppt att ifrågasätta. Välkommen till 2013.

Ifjol avslöjades att en rad storbanker för egen vinning manipulerat den så kallade referensräntan Libor i London. Att kalla omfattningen av denna stöldhärva för astronomisk är att missbruka ordet. Vintergatan beräknas innehålla mellan 200 och 400 miljarder stjärnor medan Libor påverkar derivatkontrakt till ett värde av 350000 miljarder dollar.
Citera
2013-05-02, 09:09
Bannlyst
Citat:

Vad är definitionen på galenskap? Kanske att det som är sinnessjukt blivit så normalt att det är knäppt att ifrågasätta. Välkommen till 2013.

Ifjol avslöjades att en rad storbanker för egen vinning manipulerat den så kallade referensräntan Libor i London. Att kalla omfattningen av denna stöldhärva för astronomisk är att missbruka ordet. Vintergatan beräknas innehålla mellan 200 och 400 miljarder stjärnor medan Libor påverkar derivatkontrakt till ett värde av 350000 miljarder dollar.

Tja du är i extrem minoritet att vilja leva i anarkism.....Det måste vara fel på 99.9% av svenska folket va?
Citera
2013-05-02, 16:08
Medlem
Citat:

Att peka på de värsta avarterna för att diskvalificera ett helt system är ingenting annat än vulgärargumentation.

På det stora hela är marknadsekomi överlägset planekonomi - det visar historien med all önskvärd tydlighet.

Däremot inte sagt att marknadsekonomi är helt problemfritt.
Citera
2013-05-08, 01:06
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry1978
Att peka på de värsta avarterna för att diskvalificera ett helt system är ingenting annat än vulgärargumentation.

På det stora hela är marknadsekomi överlägset planekonomi - det visar historien med all önskvärd tydlighet.

Däremot inte sagt att marknadsekonomi är helt problemfritt.

För det första var detta inte ett exempel på någon "avart", det är ett exempel på hur det faktiskt är.

Systemet är ruttet i grunden och det blir svårare att hitta exempel på när det verkligen fungerar som majoriteten av lämlar tror det fungerar.

För det andra har jag predikat för nåt planekonomiskt sovjetsystem? Det finns faktiskt bättre alternativ än pest eller kolera för folk som är intresserade av att tänka efter lite och ta sig tid att leta.

Att rapa upp den allmäna "sanningen" att kapitalism är det enda rätta, som vi ständigt blir matade med, kräver varken eftertanke eller intelligens.
Citera
2013-05-08, 02:24
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Tja du är i extrem minoritet att vilja leva i anarkism.....Det måste vara fel på 99.9% av svenska folket va?

"Fel på" behöver det inte kanske nödvändigtvis inte vara men jorden var platt för 99.9% av svenska folket en gång i tiden också.
Man grundar sina övertygelser på den information man har tillgång till och den sanning man är van vid.
Det kostar på lite att krasha sin världsbild och bygga upp en ny, då är det så mycket lättare att bara glida med strömmen och tycka det som alla andra tycker. Konformism - medelsvennes religion.

200 miljarder flugor kan inte ha fel – ät skit!
Citera
2013-05-08, 08:50
Bannlyst
Citat:
För det första var detta inte ett exempel på någon "avart", det är ett exempel på hur det faktiskt är.

Systemet är ruttet i grunden och det blir svårare att hitta exempel på när det verkligen fungerar som majoriteten av lämlar tror det fungerar.

För det andra har jag predikat för nåt planekonomiskt sovjetsystem? Det finns faktiskt bättre alternativ än pest eller kolera för folk som är intresserade av att tänka efter lite och ta sig tid att leta.

Att rapa upp den allmäna "sanningen" att kapitalism är det enda rätta, som vi ständigt blir matade med, kräver varken eftertanke eller intelligens.

Du kanske kan berätta i så fall hur detta system fungerar?
Citera
2013-05-08, 09:45
Medlem
Citat:
Du kanske kan berätta i så fall hur detta system fungerar?

Skulle jag också vara mycket intresserad av att höra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in