2005-05-17, 16:26
Medlem
Windom_Earls avatar
Hittade en annan artikel där det påstås att han inte alls är det geniet han utmålas som.

"Hospital chaplain the Rev. Steve Spencer said the man "is not the virtuoso that he has been portrayed in the press. He knows a small number of tunes and plays them over and over — I recognized some John Lennon and a snippet from Tchaikovsky's Swan Lake.""

http://www.chron.com/cs/CDA/ssistory.mpl/world/3184781
Citera
2005-05-17, 16:38
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windom_Earl
Jag news-googlade lite igår och hittade en artikel i en brittisk tidning där nån "official" hävdade att han inte alls är den pianovirtuos som media påstår. Han skulle tydligen spela ett fåtal enklare stycken om och om igen bara. Tyvärr har jag inte lyckats hitta artikeln igen idag. Men visst vore det väl typiskt media att överdriva hans eventuella måttliga talang för att öka intresset för det hela?

Edit:
Skulle de inte kunna kolla lagningar i hans tänder tex? Metod och fyllningar osv skiljer sig väl en del från olika länder.

Eller, ännu bättre. Nyp honom JÄTTEHÅRT och se vilket språk han skriker aj på

Nja, att han spelar piano är nog inte att tvivla på.
Men det har också skrivits att det han spealar liknar Ludovico Einaudi som är en "enklare" form av klassisk musik. En snobb på det området kan säkert tycka att det är en lägre stående konstform.
Citera
2005-05-17, 16:56
Medlem
mr.arnes avatar
Jag tror det är en bluff. Kan inte motivera varför, det bara känns så.
Citera
2005-05-17, 17:03
Medlem
Windom_Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Nja, att han spelar piano är nog inte att tvivla på.
Men det har också skrivits att det han spealar liknar Ludovico Einaudi som är en "enklare" form av klassisk musik. En snobb på det området kan säkert tycka att det är en lägre stående konstform.

Jag påstod aldrig att han inte spelar piano.. Jag refererade bara till en artikel där det sägs att han inte är den virtuos som han framställs som. Han kan säkert spela piano, kanske tom bra. Men han är sannolikt inte den virtuosen som media rapporterar om. Nåja, det visar sig säkert hur saker och ting ligger till förr eller senare.
Citera
2005-05-17, 18:15
Medlem
Megaforces avatar
I varje fall har han ingen chans att få stanna i Sverige. Är han nån sorts flykting så är det england som gäller eftersom det alltid är första landet som tar emot. Vore han dessutom svensk så är det enkelt att via PKU-registret kolla om han verkligen är född i Sverige.

Bortsprättade etiketter i en kostym tyder iaf på något skumt. Min gissning är att han hamnar i finkan som småningom när han inte längre befinns vara sjuk.
Citera
2005-05-17, 18:33
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
I varje fall har han ingen chans att få stanna i Sverige. Är han nån sorts flykting så är det england som gäller eftersom det alltid är första landet som tar emot. Vore han dessutom svensk så är det enkelt att via PKU-registret kolla om han verkligen är född i Sverige.

Bortsprättade etiketter i en kostym tyder iaf på något skumt. Min gissning är att han hamnar i finkan som småningom när han inte längre befinns vara sjuk.

varför skulle dom låsa in honom? vad jag kan förstå har han inte gjort något olagligt..det känns som ni tar upp väldigt mycket som redan har tagits upp i tidigare i tråden..till exempel det om att han skulle vara savan..

man borde testa om han är döv och såna prylar också..typ smälla av nåt högt bakom honom och se om han reagerar..att han skulle vara nån slags barpianist tror jag inte..det är nog väldigt många som skulle känna igen honom och det hade nog kommit fram då..

en människa är ju inte helt osynlig hela sitt liv så förr eller senare kommer det antagligen nån som känner igen honom..
och visst, han är äckligt lik han i Aqua..lite mer utmärglad bara..
Citera
2005-05-17, 18:44
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
det känns som ni tar upp väldigt mycket som redan har tagits upp i tidigare i tråden..till exempel det om att han skulle vara savan..

Vad är savan för något?
Citera
2005-05-17, 19:14
Medlem
Barabbass avatar
Han ser ut som en mentalpatient och kroppspråket påminner om den som karaktären Forrest Gump hade i filmen.
Citera
2005-05-17, 19:48
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo Viking
Vad är savan för något?

en autisisk person som av nån anledning är grym på en speciell sak..kan till exempel vara piano, konst, huvudräkning m.m.
finns ett antal filmer med detta fenomen och man tror att detta har med att någon funktion som hjärnan har helt plötsligt fungerar för att personen är autisktisk..detta är något som är ovanligt bland autisktiska också..

allt detta är hämtat från en film jag såg för ett år sen..rätta mej gärna eller lägg till om ni vill!
Citera
2005-05-17, 19:49
Medlem
Citat:
Vad är savan för något?
johnny_vicious menade nog Savant .

EDIT: Vicious hann före...
Citera
2005-05-17, 19:53
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Vad är savan för något?

Såhär står det.

Citat:
Ursprungligen postat av NE
savant-syndromet [savQ:´-] (av fr. savant eg. 'lärd (person)'), sällsynt kombination av å ena sidan förståndshandikapp, neurologiska rubbningar (förlamningar, blindhet) och kroppsliga missbildningar, å andra sidan en enorm minneskapacitet.

Somliga personer med detta syndrom har t.ex. otroligt lätt att minnas sifferserier, tågtidtabeller eller fotbollslag. Andra minns och kan återge t.ex. musikaliska eller arkitektoniska detaljer och sammansatta mekaniska konstruktioner. Förmågan till abstrakt tänkande är starkt reducerad, känslolivet är begränsat och patienten kan visa tecken på autism.

De flesta som drabbats av syndromet måste vårdas på institution. Ett fåtal har uppträtt som artister och förbluffat publiken med sina minneskonster
Citera
2005-05-17, 20:12
Medlem
canibuss avatar
skulle vara intressant att höra vad leif gw har att säga om detta.

det hela verkar vara riktigt skumt, min teori är att han är ifrån östeuropa, och blev ikastad i vattnet från en färja. Gärningsmännen klippte av etiketterna eftersom dom trodde han skulle dö till havs, men som bekant flytter ju kroppen upp efter ett tag och för försvåra identiferingen som tog dom bort etiketterna. Och eftersom det var på en stor passagerar färja
så kunde dom inte slå ihjäl honom eftersom det skulle dra för mycket uppmärksamhet att bära omkring på ngn med tanke på att mycket folk går runt på färjan.
om man kollar på bilden på han så får man känslan av att han har sett mycket blod och död, känns som att han har varit med om ngt riktigt hemskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in